نحوه استفاده از مبدل های گسترش کابل در تجهیزات موقعیت یابی بیمار

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مبدل امتداد کابل (CET)، که گاهی به عنوان حسگر موقعیت سیم کشی، سیم کشی یا حسگر کابلی فعال می‌شود، راه‌حلی فشرده، ساده و اقتصادی را ارائه می‌کند که در آن اندازه‌گیری جابجایی خطی متوسط ​​تا طولانی مورد نیاز است.

آنها برای تاسیسات با فضای محدود و جایی که مولفه اندازه گیری نمی تواند کاملاً موازی با محور موقعیت یابی شود مفید هستند. اگرچه CET ها اغلب با سفرهای طولانی و کاربردهای اندازه گیری خطی صنعتی سنگین همراه هستند (گاهی بیش از 40 متر برای مناطقی مانند جرثقیل و بالابر، ماشین آلات اتوماسیون در مقیاس بزرگ، وسایل نقلیه تجاری و ساختمانی)، دستگاه های اندازه گیری کوچکتر با جابجایی یک یا دو متر هستند. به طور گسترده و به طور فزاینده ای در برنامه های کاربردی تجهیزات پزشکی استفاده می شود. با نیاز به موقعیت یابی دقیق و تکرارپذیر درمان بیمار، و با توانایی راه اندازی سریع و کارآمد تجهیزات برای چرخش بیمار بدون عارضه، CET ها در صنعت تخت، صندلی، میزهای درمانی و اسکنرهای مورد استفاده برای MRI، انکولوژی و. طیف وسیعی از سایر روش ها و درمان های بالینی.

اصل CET شامل یک قرقره سیم‌پیچ کابلی و فنری است که به یک حسگر دوار متصل می‌شود که همه در یک محفظه محافظت شده قرار دارند. هنگامی که کابل بین قرقره و بار اندازه گیری شده ثابت می شود، همانطور که کابل کشیده یا جمع می شود، سنسور چرخشی سیگنالی را صادر می کند که متناسب با مسافت خطی طی شده کابل است. به لطف تحمل ناهماهنگی، محفظه CET نیازی به موقعیت دقیق در مورد نقطه مبدا اندازه گیری ندارد و کابل قطر نازک فقط باید در دورترین نقطه خود به بار متحرک محکم شود. برای تجهیزات درمان بیمار، CET ها برای هر محور موقعیت یابی ممکن است به راحتی برای زیبایی طراحی حداکثر پنهان شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اپلیکیشن قاتل واقعی کیا EV9 می تواند نرم افزار آن باشد

با انتخاب محفظه های فولادی ضد زنگ، آلومینیوم یا پلی کربنات، کابل های فولادی ضد زنگ روکش شده و حفاظت اختیاری IP67/68، این دستگاه ها همچنین دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه، لرزش و دما هستند که از طریق استفاده اثبات شده در کارهای سخت اندازه گیری صنعتی به دست می آید. علاوه بر این، انتخاب خروجی های ولتاژ، جریان، دیجیتال و حتی گذرگاه CANopen حداکثر انعطاف پذیری نصب را برای تجهیزات مشتری ارائه می دهد. این فناوری را برای کاربردهایی ایده‌آل می‌کند که در آن LVDT، پتانسیومترهای خطی، رمزگذارهای خطی و سایر دستگاه‌های اندازه‌گیری خطی متوسط ​​بسیار حجیم هستند یا نمی‌توانند دوام ارائه شده توسط CET را ارائه دهند.

یک نوع CET که به طور گسترده برای موقعیت یابی پلت فرم درمان پزشکی استفاده می شود و با پشتیبانی کامل در بریتانیا از Variohm EuroSensor در دسترس است، سری SG از TE Sensors است. این سنسور تا محدوده اندازه گیری 2 متری در محفظه فشرده پلی کربنات 75 میلی متر در 75 میلی متر در 50 میلی متر دارد و در انتخابی از 0 تا 10 ولت DC، 4 20 میلی آمپر موجود است. انکودر افزایشی و خروجی های CANopen یا CAN J1939. سری SG با دقت تا 0.35٪ از محدوده اندازه گیری خود با حفاظت IP67 در دسترس است و از منبع تغذیه استاندارد 30 VDC تغذیه می کند. براکت نصب ارائه شده امکان نصب عمودی یا افقی را می دهد. برای نصب‌های محدودتر در فضای بیشتر و طول اندازه‌گیری تا 1.27 متر، سری SP3 سنسورهای TE دارای یک پوشش 25 میلی‌متری عرض 50 میلی‌متر عمق x 90 میلی‌متر ارتفاع و انتخابی از 4-20 میلی آمپر، 0-10 VDC و خروجی‌های انکودر افزایشی است. .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بودجه بهاره لحن اصلاح مقررات تجهیزات پزشکی بریتانیا را تعیین کرد

Variohm EuroSensor، یکی از اعضای گروه Variohm، حسگرهای موقعیت خطی با فناوری جایگزین و همچنین رمزگذارهای چرخشی تک و چند دور را عرضه می کند. سایر اجزای متخصص سنسور که به عنوان بخشی از کنترل تجهیزات پزشکی استفاده می شود شامل شیب سنج ها، لودسل ها و سنسورهای دما می باشد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/SmJXkS
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *