نحوه استفاده رایگان از Google Bard

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه استفاده رایگان از Google Bard
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

ChatGPT اولین بار در سال‌های اخیر بود که محصولی تأثیری عظیم بر جهان داشت که از گوگل، مایکروسافت یا اپل نبود. ناگهان، یک تغییر در تمرکز برای همه نام‌های بزرگ در دنیای فناوری رخ داد – آنها مجبور شدند برای جلوگیری از انحصار OpenAI از هوش مصنوعی استفاده کنند. مایکروسافت در شراکت با OpenAI و ادغام ChatGPT با Bing سریع عمل کرد و حتی گوگل را با سرعت خود به وحشت انداخت. خوب، پاسخ گوگل یک ابزار هوش مصنوعی مبتکرانه به نام Google Bard بود.

در رویداد I/O 2023، گوگل نسخه عمومی Bard را برای 180 کشور منتشر کرد. این ابزار قبلاً بر اساس لیست انتظار در دسترس بود. این بدان معناست که ما باید از آن استفاده کنیم و هر آنچه از آن استنباط کردیم به شما بگوییم. آیا بهتر از ChatGPT است؟ آیا این یک محصول قابل استفاده است یا فقط یک آزمایش دیگر ناشی از FOMO؟ آیا OpenAI باید نگران این توسعه باشد؟ ما به تمام سوالات شما و بیشتر پاسخ خواهیم داد. شروع کنیم.

گوگل بارد چیست؟

Bard یک ابزار هوش مصنوعی مکالمه است که توسط گوگل توسعه یافته است. Bard بر روی دو مدل زبان بزرگ (LLM) به نام‌های LaMDA و PalM توسعه داده شده است – هر دوی آنها توسط Google توسعه یافته‌اند و از چند سال گذشته به طور فعال روی آنها کار شده است. ابزار هوش مصنوعی اساساً نتیجه ترکیب یک رابط کاربری شبیه ربات چت با مدل های بسیار پیچیده هوش مصنوعی موجود توسط گوگل است.

PALM، که مدل زبان مسیرها نامیده می‌شود، توسط Google Bard برای پاسخ دادن به تمام سوالات ورودی، تولید متن خلاقانه و توصیفی و ترجمه متن به زبان‌های مختلف استفاده می‌شود. در حالی که Google Bard از LaMDA – Language Model For Dialogue Applications استفاده می کند تا توانایی خود را در درک متون و مکالمات طبیعی شبیه انسان بهبود بخشد و به طور مداوم توانایی خود را برای پاسخ دادن به سوالات به آموزنده ترین و جامع ترین راه بهبود بخشد.

با این حال، این ابزار هنوز در حال توسعه است و به هیچ وجه کامل نیست. جایی بین یک آزمایش و یک ابزار قابل استفاده است. ممکن است اطلاعات یا اطلاعات نادرست را با برخی خطاها نمایش دهد. از این رو، می توانید آن را به عنوان اولین گام عملی برای ورود کاربران به انقلاب هوش مصنوعی درک کنید.

نکاتی که قبل از استفاده از Google Bard باید بدانید

در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید قبل از استفاده از Google Bard به آنها توجه کنید:

  • Google Bard هنوز در حال توسعه است، بنابراین ممکن است همیشه پاسخ های دقیقی ارائه ندهد.
  • این جایگزینی برای کار یا قضاوت انسانی نیست. با این حال، می توان از آن برای کمک به ارائه دیدگاه به قضاوت انسان استفاده کرد.
  • به پاسخ های Google Bard مربوط به موضوعات پزشکی و حقوقی اعتماد نکنید.
  • پاسخ‌های Google Bard ممکن است توهین‌آمیز یا بی‌ربط باشد، با این حال، به هیچ وجه دیدگاه‌های Google را نشان نمی‌دهد.
  • گوگل به شما توصیه می‌کند تا جایی که می‌توانید با درخواست‌ها مشخص باشید.
  • علاوه بر این، گوگل همچنین به شما توصیه می کند که از زبان طبیعی استفاده کنید و از استفاده از زبان مکالمه معمولی یا عامیانه خودداری نکنید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از حالت یک دست در آیفون و اندروید

اکنون که ما یک ایده اولیه از نحوه عملکرد Google Bard داریم، اجازه دهید نگاهی به نحوه استفاده رایگان از آن بیندازیم.

نحوه ثبت نام رایگان در Google Bard

سر انجام صبر به پایان رسید. دیگر دکمه پررنگ Join Waitlist را در Bard نخواهید دید و بستن برگه احساس نسبتاً ناامید کننده ای است. اکنون می توانید از آن در مرورگر وب خود استفاده کنید. با این حال، برای استفاده از Bard به یک حساب Google نیاز دارید.

در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است.

مرحله 1: از صفحه وب رسمی Google Bard دیدن کنید.

گام 2: روی دکمه ورود کلیک کنید و با حساب Google خود وارد شوید.

مرحله 3: پس از ورود به سیستم، صفحه شرایط و ضوابط را به پایین اسکرول کرده و روی Agree کلیک کنید.

شما خوب هستید – و می توانید هر چیزی را که نیاز دارید از بارد بپرسید!

یک مکالمه با Google Bard شروع کنید

تنها کاری که برای شروع مکالمه با Google Bard باید انجام دهید این است که دستور را در قسمت ارائه شده وارد کرده و روی دکمه ارسال کلیک کنید. خودشه!

درخواست‌ها را در Google Bard ویرایش کنید

با این حال، اگر جزئیاتی را در درخواست خود از دست داده اید یا می خواهید زمینه بیشتری را به آن اضافه کنید – همیشه می توانید دکمه ویرایش را برای ویرایش و اصلاح درخواست فشار دهید.

مرحله 1: پنجره های مکالمه خود را با بارد باز کنید.

گام 2: روی دکمه ویرایش در کنار اعلان ارسالی کلیک کنید.

مرحله 3: هنگامی که گزینه ای برای اصلاح درخواست خود دریافت کردید، تغییرات لازم را انجام دهید و روی Update کلیک کنید.

صادرات مکالمات در Google Bard

اگر تحت تأثیر پاسخ Google Bard قرار گرفته اید و می خواهید آن را ذخیره کنید یا به هر شکل دیگری از آن استفاده کنید – همیشه می توانید مکالمه خود را صادر کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: هنگامی که پاسخی برای یک درخواست داشتید، گزینه ای برای صادر کردن پاسخ پیدا خواهید کرد. روی آن کلیک کنید.

گام 2: شما دو گزینه برای انجام این کار خواهید داشت. می‌توانید آن را به Google Docs صادر کنید یا یک پیش‌نویس Gmail ایجاد کنید.

بسیار چشمگیر است که Bard می تواند مستقیماً داده ها را به ایمیل یا Google Docs شما صادر کند. در بخش بعدی مقاله، می‌توانیم چند مورد استفاده از Google Bard را بررسی کنیم.

با Google Bard چه کاری می توانید انجام دهید

در اینجا چند روش برای استفاده از Google Bard آورده شده است:

1. از Google Bard سوالاتی بپرسید که به پاسخ های واقعی نیاز دارند

خداحافظ دایره المعارف های سنگینی که دارید – هر چیزی را از Google Bard بپرسید تا به شما پاسخ دهد. هر چقدر هم که یک سوال مبهم و خاص باشد!

2. اطلاعات را به شیوه ای سازمان یافته استخراج کنید

شما به راحتی می توانید اطلاعات را از Google Bard تولید کنید و با ارائه یک درخواست مستقیماً آن را در یک جدول ساختار دهید. به مثال زیر دقت کنید:

3. Google Bard به عنوان نویسنده خلاق شما

اخیراً مجبور شدیم برای جشن تولد یکی از دوستانمان عجله کنیم و می‌خواستیم تا آنجا که می‌توانیم با یک تبریک تولد خلاق باشیم. ما به سرعت از Google Bard استفاده کردیم. در حالی که ممکن است همانطور که ذکر کردیم «خیلی» ارجاع نداشته باشد (که دلیل دیگری بر این است که ابزار هنوز در مراحل اولیه است)، می تواند قافیه های مناسبی را ارائه دهد!

4. از Google Bard به عنوان یک حل کننده ریاضی استفاده کنید

یک مفهوم ریاضی پیچیده دارید که قادر به درک آن نیستید؟ برای کمک به خود با بارد تماس بگیرید!

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تغییر نام عکس ها، فیلم ها و فایل ها در آیفون و آیپد

5. از Google Bard برای تولید کد استفاده کنید

اکنون برنامه نویسی آسان تر از همیشه است. شما می توانید به راحتی با استفاده از Google Bard به زبان مورد نظر خود کد تولید کنید.

شما می توانید با پرس و جوهای خود هر چقدر که می خواهید خلاق باشید. اگر هنگام تکمیل یک پروژه، تکلیف، یا حتی چیزهای کمتر مهم مانند نوشتن ایمیل درخواست مرخصی در محل کار، با مشکلی مواجه هستید، Bard اینجاست تا روز را نجات دهد.

خوب، ممکن است به این مرحله از مقاله رسیده باشید و ممکن است فکر کنید – ChatGPT نیز این کار را انجام می دهد. چرا باید از Bard استفاده کنم؟ اجازه دهید نگاهی به مقایسه مختصری در زیر بیندازیم.

Google Bard در مقابل ChatGPT

در سطح سطح، هر دو دستیار مبتنی بر متن هستند که بر روی مدل های زبان بزرگ آموزش دیده اند. با این حال، چند تفاوت کلیدی وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید.

  • Google Bard در یک مجموعه داده گسترده تر، برای مدت بسیار طولانی تر از ChatGPT آموزش دیده است.
  • ChatGPT فقط می تواند با اطلاعاتی که تا سال 2021 معتبر هستند به سؤالات شما پاسخ دهد. در حالی که Google Bard به طور مرتب با آخرین اطلاعات به روز می شود.
  • مدل زبان Google Bard به آن اجازه می دهد تا مکالمه طبیعی و انسانی تری در مقایسه با ChatGPT داشته باشد.
  • استفاده از Google Bard کاملاً رایگان است، در حالی که ChatGPT دارای چند ویژگی است که در پشت یک دیوار پرداخت قفل شده است (ChatGPT Plus).
  • به نظر شخصی ما، رابط کاربری Google Bard بهتر از ChatGPT طراحی شده است. با این حال، از آنجایی که بارد از زبان طراحی آشنای گوگل پیروی می کند، ممکن است به سمت تعصب متمایل شویم.

این همان چیزی است که ما در مورد تمایز Bard و ChatGPT می دانیم. اما اگر مدل‌هایی را که هر دوی این ابزار استفاده می‌کنند عمیقاً بررسی کنید، تفاوت‌های زیادی را متوجه خواهید شد. با این حال، دانستن اطلاعات فوق برای کاربر نهایی کافی است.

اگر سؤال دیگری دارید، می توانید به بخش سؤالات متداول زیر نگاهی بیندازید.

سوالات متداول در Google Bard

1. آیا استفاده از Google Bard رایگان است؟

آره. Google Bard در حال حاضر برای استفاده رایگان است.

2. آیا Google Bard برنامه دارد؟

خیر. Google Bard برنامه ای در فروشگاه Play یا App Store ندارد.

3. آیا Google Bard در موجود است؟

آره. می توانید از Google Bard از طریق رسمی آن در استفاده کنید.

4. چگونه پاسخ های Google Bard را صادر کنیم؟

یک دکمه صادرات اختصاصی در زیر هر پاسخ در Google Bard وجود دارد.

5. چگونه می توانم به تاریخچه Google Bard دسترسی داشته باشم؟

گزینه ای به نام Bard Activity در نوار کناری موجود در صفحه اصلی Bard وجود دارد. علاوه بر این، در صورت نیاز می توانید تاریخچه را نیز حذف کنید.

6. آیا Google Bard حالت تاریک دارد؟

آره. Google Bard حالت تاریک دارد.

7. آیا گوگل داده ها را از پرس و جوهای Bard من جمع آوری می کند؟

آره. Google اطلاعات مکالمه بارد شما را جمع آوری می کند.

8. آیا Google Bard در همه کشورها موجود است؟

خیر. Google Bard در حال حاضر در اتحادیه اروپا و کانادا در دسترس نیست.

9. Google Bard از کدام زبان ها پشتیبانی می کند؟

Google Bard در حال حاضر از سه زبان انگلیسی (آمریکا)، ژاپنی و کره ای پشتیبانی می کند. با این حال، گوگل اشاره می کند که توسعه برای افزودن زبان های بیشتر در حال حاضر در حال انجام است.

10. الزامات Google Bard چیست؟

شما باید یک حساب Google داشته باشید. علاوه بر این، برای استفاده از Bard باید 18 سال و بالاتر داشته باشید.

قدم گوگل به سوی انقلاب هوش مصنوعی

مراقب OpenAI باشید – به نظر می رسد اکنون رقابت خوبی دارید. انحصار ربات چت هوش مصنوعی برای OpenAI برای مدت کوتاهی ادامه داشت – با این وجود، ما از دیدن نحوه انجام این رقابت هیجان زده هستیم. با این حال، برای ما کاربران، تمرکز بر نحوه استفاده بهتر از این ابزارهای هوش مصنوعی است. در مجموع، ما باید برای برخی از اختلالات اساسی در زندگی خود – برای همیشه، دست و پنجه نرم کنیم.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/pQP
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *