نحوه ایجاد یک لایه جدید در فتوشاپ

زمان مطالعه: 3 دقیقه

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای سازماندهی پروژه فتوشاپ، نگه داشتن تغییراتی است که روی یک تصویر در لایه‌های جداگانه ایجاد می‌کنید. به این ترتیب، اگر بهم ریخته اید، نیاز به جابجایی چیزها دارید یا می خواهید جلوه ای را روی قسمت خاصی از تصویر خود اعمال کنید، می توانید بدون اینکه روی کل تصویر تأثیر بگذارد، این کار را انجام دهید.

هنگامی که یک لایه جدید ایجاد می کنید، آن لایه به طور خودکار بالای لایه های دیگری که ایجاد کرده اید ظاهر می شود. با این حال، این بدان معنا نیست که نمی‌توانید روی آن‌ها کلیک کنید و آن‌ها را بکشید تا پس از رسیدن به آن‌ها سازماندهی مجدد کنید. حتی می‌توانید نام لایه‌های خود را تغییر دهید و آن‌ها را در پوشه‌ها گروه‌بندی کنید، که اگر تعداد لایه‌های زیادی دارید، می‌تواند ابزار بسیار مفیدی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لایه ها، از جمله نحوه ایجاد آنها، نحوه تغییر موقعیت آنها و اگر نمی توانید گزینه Add A New Layer را روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید، به پایین بروید.

آنچه شما نیاز دارید:

  • فتوشاپ
  • اشتراک Creative Cloud

نسخه کوتاه

  1. فتوشاپ را باز کنید
  2. روی نماد مثبت در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید
  1. گام
    1

    فتوشاپ را باز کنید

    می توانید هر تصویر یا سند خالی را باز کنید. صرف نظر از این، باید مطمئن شوید که برگه لایه ها در سمت راست باز است. نحوه ایجاد یک لایه جدید در فتوشاپ

  2. گام
    2

    روی نماد مثبت در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید

    این فقط در صورتی کار می کند که برگه لایه ها را باز داشته باشید. در غیر این صورت، می تواند یک کانال، مسیر یا چیز دیگری ایجاد کند. اگر مطمئن نیستید، می‌توانید نشانگر را روی نماد نگه دارید و بررسی کنید که روی آن نوشته شده است Add A New Layer.

    اگر نمی توانید تب لایه ها را پیدا کنید، همچنان می توانید یک لایه جدید ایجاد کنید. کافیست روی Layers در نوار منو در بالای صفحه کلیک کنید، ماوس را روی New نگه دارید و روی Layer کلیک کنید. نحوه ایجاد یک لایه جدید در فتوشاپ

  3. گام
    3

    برای تغییر نام لایه، روی آن دوبار کلیک کنید

    این مرحله کاملا اختیاری است. نحوه ایجاد یک لایه جدید در فتوشاپ

عیب یابی

اگر نتوانم نماد مثبت را ببینم چه می شود؟

اگر نمی‌توانید نماد مثبت را ببینید (یا می‌توانید و یک لایه جدید باز نمی‌کند)، باید با کلیک کردن روی کلمه لایه‌ها در سمت راست، مطمئن شوید که برگه لایه‌ها باز است.

اگر باز هم کار نکرد، می‌توانید با کلیک روی Layers در نوار منو در بالای صفحه، نگه داشتن ماوس روی New و کلیک کردن روی Layer، یک لایه جدید ایجاد کنید.

چگونه یک لایه را جابجا کنم؟

برای جابجایی یک لایه، به سادگی روی لایه کلیک کنید و ماوس خود را به سمت بالا یا پایین بکشید تا آن را در بالا یا پایین لایه های دیگر خود تغییر دهید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/mbpFnE
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *