نحوه تمیز کردن AirPods و جعبه شارژ: راهنمای کامل

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بدون شک یکی از بهترین های موجود برای دستگاه های است. ممکن است عالی به نظر برسند، اما باید به اندازه کافی از آنها مراقبت کنید.

AirPods شما ممکن است در طول زمان کثیفی و جرم گوش را جمع کند و در نتیجه کیفیت صدا کاهش یابد. اولین قدم در مراقبت از آنها تمیز کردن منظم آنهاست. این راهنما برخی از بهترین روش ها را برای تمیز کردن AirPods یا AirPods Pro کثیف بدون آسیب رساندن به آنها به شما نشان می دهد.

مواد و ابزارهایی که می توانید برای تمیز کردن AirPods استفاده کنید

برخی از قطعات داخل ایرپاد شکننده هستند، بنابراین باید مراقب آنچه که با AirPods Pro استفاده می کنید باشید. اگر نمی‌خواهید ایرپادهای خود را با چه چیزی تمیز کنید، ابزارهای خاصی وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید و بیشتر آن‌ها باید در فروشگاه‌های نزدیک در دسترس شما باشند.

  1. دستمال مرطوب ایزوپروپیل الکل 70 درصد
  2. دستمال مرطوب اتیل الکل 75 درصد
  3. دستمال مرطوب ضد عفونی کننده کلروکس
  4. سواب پنبه
  5. پارچه ای نرم، خشک و بدون پرز
  6. مسواک
  7. خلال دندان

در حالی که می توانید از همه این موارد ذکر شده در بالا برای تمیز کردن AirPods Pro خود استفاده کنید، مطمئن شوید که هیچ ماده مایعی را مستقیماً روی مش اسپیکر AirPods Pro خود قرار ندهید یا AirPods خود را کاملاً در آنها فرو نکنید. جدای از آن، از سفید کننده یا محصولات پراکسید هیدروژن استفاده نکنید. در نهایت اطمینان حاصل کنید که هیچ رطوبتی به دهانه های AirPods Pro شما وارد نمی شود.

چگونه AirPods و AirPods Pro خود را تمیز کنیم

چگونه AirPods Pro خود را تمیز کنیم

ابتدا ایرپادهای خود را از قاب خارج کرده و نوک گوش آنها را بردارید. سپس موارد زیر را انجام دهید:

  1. یک سواب پنبه بردارید و چند قطره ایزوپروپیل الکل بمالید.
  2. از سواب پنبه ای برای تمیز کردن سطح AirPods خود استفاده کنید.
  3. یک خلال دندان بردارید و لبه‌ها و سوراخ‌های کوچک را تمیز کنید تا کثیفی‌ها و زباله‌های گیر کرده داخل آن‌ها را از بین ببرید.
  4. از یک مسواک برای تمیز کردن ذرات ریز و گرد و غبار روی گوشی استفاده کنید.
  5. در نهایت از یک پارچه بدون پرز برای پاک کردن آن استفاده کنید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه ویدیوهای TikTok را ویرایش کنیم

پس از تمیز کردن AirPod خود، آنها را برای مدتی در یک پارچه خشک کنار بگذارید. این به آنها اجازه می دهد تا در صورت وجود رطوبت اضافی خشک شوند.

نوک گوش AirPods Pro خود را تمیز کنید

نحوه تمیز کردن نوک گوش AirPods Pro

AirPods Pro دارای طراحی نوک گوش قابل جابجایی است که به ارائه یک تجربه مهر و موم شده برای حذف بهتر نویز کمک می کند. تمیز نگه داشتن آنها به اندازه سایر اجزای AirPods Pro شما مهم است. این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا یاد بگیرید که چگونه نوک گوش ایرپادهای خود را تمیز کنید.

  1. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، نوک گوش‌های AirPods Pro را بردارید.
  2. آن ها را زیر شیر آب با مقداری آب بشویید و اجازه دهید مدتی آبکش شوند.
  3. نوک گوش را با یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز پاک کنید.
  4. قبل از اینکه دوباره روی AirPods خود قرار دهید، منتظر بمانید تا نوک گوش کاملا خشک شود.

پس از خشک شدن، می توانید آنها را دوباره به AirPods خود وصل کنید. مطمئن شوید که آنها صدای کلیک را ایجاد می کنند تا بدانید که آنها متصل شده اند.

جعبه شارژ AirPods خود را تمیز کنید

نحوه تمیز کردن کیس شارژ AirPods Pro

کیس شارژ AirPods Pro شما همزمان از AirPods شما محافظت و شارژ می کند. از این رو، ممکن است در دراز مدت گرد و غبار، کثیفی و حتی خراش را جمع کند. پس بهتر است مرتباً آن را تمیز کنید. با این حال، در اینجا نحوه تمیز کردن قاب AirPods آورده شده است.

  1. یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز بردارید و کمی آن را با ایزوپروپیل الکل مرطوب کنید.
  2. کیس شارژ ایرپادها را تمیز کنید و بگذارید مدتی خشک شود.
  3. از یک سواب پنبه ای برای تمیز کردن داخل کیس و کانکتورها استفاده کنید، اما مطمئن شوید که آن را خیس نکنید زیرا ممکن است به کانکتورها آسیب برساند. می توانید از خلال دندان برای رسیدن به جاهایی که سواب پنبه ای شما نمی تواند استفاده کنید.
  4. خلال دندان را بردارید تا درگاه شارژ کیس را با فشار کم یا بدون فشار تمیز کنید. با این حال، شما باید بسیار مراقب باشید زیرا حاوی اجزای الکتریکی شکننده است.
  5. در صورت باقی ماندن رطوبت روی کیس، کیف را با یک حوله مرطوب کننده خشک کنید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بررسی Steam Deck: آیا ارزش خرید در سال 2023 را دارد؟

بلافاصله از کیس شارژ استفاده نکنید زیرا ممکن است همچنان حاوی رطوبت باشد. پس بهتر است آن را برای چند ساعت باز و رو به پایین روی یک پارچه بگذارید که تمام رطوبت را جذب کند.

سوالات متداول

1. آیا شستن AirPods اشکالی ندارد؟

خیر، بهتر است ایرپادهای خود را زیر آب نگذارید زیرا به قسمت داخلی ایرپادهای شما آسیب می رساند و باعث آسیب دیدن آنها می شود. با این حال، می توانید نوک گوش ها را بشویید تا آنها را تمیز کنید.

2. اگر AirPods کثیف خود را تمیز نکنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر AirPods خود را تمیز نکنید، در درازمدت روی گوش شما تأثیر می گذارد. جرم گوش ایجاد می شود که منجر به درد گوش، عفونت قارچی و سایر مشکلات احتمالی گوش می شود. علاوه بر این، کیفیت صدای AirPods شما نیز به مرور زمان کاهش می یابد و تجربه شنیداری بدی را برای شما فراهم می کند.

امیدوارم با استفاده از راهنمای بالا بتوانید AirPods یا AirPods Pro کثیف خود را به راحتی تمیز کنید. این به حفظ بهداشت خوب، کیفیت صدای بهتر، عملکرد و راحتی در دراز مدت کمک می کند.

ادامه مطلب:

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/FkszgQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *