نحوه حذف یک لایه در فتوشاپ

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اکثر پروژه های فتوشاپ از لایه های زیادی تشکیل شده اند. به هر حال، تقسیم فایل به لایه‌ها ساده‌ترین راه برای جدا نگه داشتن همه تغییرات و سازماندهی عناصر مختلف تصویر است.

گاهی اوقات متوجه می شوید که دیگر به یکی از آن لایه ها نیاز ندارید. شاید نظر خود را در مورد یک تصویر تغییر داده اید یا از ظاهر ویرایش خوشتان نمی آید. در هر صورت، یکی از راه های خلاص شدن از شر آن لایه، حذف آن است.

به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید که چگونه یک لایه فتوشاپ را تنها با دو کلیک سریع حذف کنید، یا به پایین این راهنما بروید تا نکاتی در مورد نحوه ابی لایه حذف شده در صورت حذف اشتباهی یک لایه حذف شده را دریافت کنید.

آنچه شما نیاز دارید:

  • فتوشاپ
  • اشتراک Creative Cloud

نسخه کوتاه

  1. لایه ای را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید
  2. روی نماد سطل زباله کلیک کنید
  3. Yes را بزنید تا لایه حذف شود
  1. گام
    1

    لایه ای را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید

    این می تواند هر لایه ای در PSD شما باشد. فقط روی آن در تب لایه ها کلیک کنید تا برجسته شود. نحوه حذف یک لایه در فتوشاپ

  2. گام
    2

    روی نماد سطل زباله کلیک کنید

    اگر ماوس را روی آن نگه دارید، باید بگوییم Delete Layer. اگر این گزینه را ندارید، می توانید به نوار منو در بالای صفحه نیز بروید و روی Layer، Delete و سپس Layer کلیک کنید. نحوه حذف یک لایه در فتوشاپ

  3. گام
    3

    بله را بزنید

    این لایه را حذف می کند. نحوه حذف یک لایه در فتوشاپ

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  پیدا کردن معاملات مک سایبر دوشنبه سخت است... اما ما چند پیشنهاد مخفی عالی پیدا کردیم!

عیب یابی

چگونه یک لایه را پس از حذف آن بازیابی کنیم

اگر بلافاصله از حذف یک لایه پشیمان شدید، می توانید با زدن گزینه Edit و Undo آن را بازیابی کنید. می‌توانید بعداً این کار را نیز انجام دهید، اما با انجام این کار، تغییراتی که از زمانی که لایه را حذف کرده‌اید، لغو می‌کنید.

راه دیگر برای بازیابی لایه، رفتن به تاریخچه فایل در فتوشاپ است. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که آن را پس بگیرید، بنابراین مهم است که قبل از انجام این کار مطمئن شوید که می خواهید یک لایه را حذف کنید.

نحوه ایجاد یک لایه جدید

برای ایجاد یک لایه جدید، به سادگی روی نماد مثبت در زیر برنامه لایه ها کلیک کنید. همچنین می توانید به نوار منو در بالای صفحه بروید و روی Layers، New و سپس Layer کلیک کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JHF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *