نحوه راه اندازی مجدد یا خاموش کردن اجباری مک در هنگام فریز کردن

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه راه اندازی مجدد یا خاموش کردن اجباری مک در هنگام فریز کردن
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

آیا تا به حال مک شما به حدی منجمد شده است که حتی نتوانید آن را خاموش کنید؟ این می تواند یک تجربه ناامید کننده باشد و باعث شود شما احساس درماندگی کنید و مطمئن نباشید که چه کاری انجام دهید. اما نگران نباش، در این مقاله، ما شما را راهنمایی می‌کنیم که چگونه مک را به اجبار راه‌اندازی مجدد یا خاموش کنید در صورت فریز شدن.

نحوه راه اندازی مجدد یا خاموش کردن اجباری مک در هنگام فریز کردن

راه‌های مختلفی برای راه‌اندازی اجباری یا خاموش کردن مک شما در حالت فریز وجود دارد. برای اجرای آن می توانید از خاموش کردن سخت، تنظیم مجدد PRAM و غیره استفاده کنید. علاوه بر این، علائم خاصی وجود دارد که مشخص می‌کند آیا مک شما یخ زده است یا خیر، مانند عدم پاسخگویی ماوس، ترک‌پد یا صفحه‌کلید، برنامه‌های بدون پاسخ و غیره.

چه با یک برنامه گیر کرده یا یک فریز در سراسر سیستم سر و کار داشته باشید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

نکاتی که قبل از راه اندازی مجدد یا خاموش کردن اجباری مک باید بدانید

قبل از شروع مجدد یا خاموش کردن اجباری مک منجمد خود، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • اگر مک شما مسئول است، سعی کنید کارهای ذخیره نشده را قبل از راه اندازی مجدد یا خاموش کردن اجباری ذخیره کنید. در غیر این صورت اطلاعات موجود شما حذف خواهد شد.

  • قبل از شروع مجدد یا خاموش کردن اجباری، مطمئن شوید که دستگاه های ذخیره سازی خارجی، مانند هارد دیسک های خارجی یا درایوهای USB، به درستی خارج شده اند.

  • روش‌های عیب‌یابی دیگر را امتحان کنید، مانند خروج اجباری از برنامه‌ای که پاسخ نمی‌دهد یا استفاده از Activity Monitor برای بستن یک فرآیند ثابت قبل از شروع مجدد یا خاموش کردن اجباری.

توجه داشته باشید که راه اندازی مجدد یا خاموش کردن اجباری می تواند باعث از بین رفتن تغییرات ذخیره نشده شود و ممکن است سیستم فایل را خراب کند. با این کار، اجازه دهید به روش ها ادامه دهیم.

راه اندازی مجدد یا خاموش کردن اجباری در مک منجمد: آنچه باید بدانید

اگر مک شما پاسخگو نیست و یخ زده است، تنها راه حل مشکل، راه اندازی مجدد یا خاموش کردن اجباری است. صرف نظر از اینکه از کدام خط macOS یا Mac استفاده می کنید ( Air، Macbook Pro، iMac) یا چیپ ست مورد استفاده، همه مراحل و روش های زیر یکسان هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  گوگل می گوید که کروم را در مک و اندروید بسیار سریعتر کرده است

1. دکمه پاور را نگه دارید

یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین راه‌ها برای باز کردن یخ مک، فشار دادن دکمه پاور برای چند ثانیه تا سیاه شدن صفحه است. در گوشه سمت راست بالای صفحه کلید مک خود دکمه پاور یا دکمه خالی سنسور Touch ID را خواهید دید.

دکمه پاور

اگر از iMac استفاده می کنید، دکمه پاور را در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش پیدا خواهید کرد. و مانند مک، دکمه پاور را برای خاموش کردن اجباری به مدت طولانی فشار دهید. اگر صفحه از قبل سیاه است، دکمه روشن/خاموش را فشار دهید تا لوگوی ظاهر شود.

با این حال، اگر نمی خواهید از دکمه پاور استفاده کنید، راه دیگری وجود دارد.

2. از میانبر صفحه کلید استفاده کنید

خاموش کردن یا راه اندازی مجدد مک خود با استفاده از میانبر صفحه کلید ساده است. دو میانبر وجود دارد. اولی تلاش می‌کند ابتدا برنامه‌ها را به‌طور ایمن ببندد، در حالی که روش دوم مک شما را مجبور می‌کند بدون بستن برنامه‌های در حال اجرا، خاموش شود. بیایید با اولین میانبر صفحه کلید شروع کنیم.

روش 1: اولین روش این است که مک را با خیال راحت خاموش کنید. بنابراین، “Control + Option + Command + Power” را فشار دهید. مطمئن شوید که فقط دکمه پاور را برای مدت کوتاهی فشار می دهید. یک فشار ملایم کار را انجام می دهد.

مک را با خیال راحت خاموش کنید

روش 2: این روش مک شما را مجبور می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که “Control + Command + Power” را فشار دهید. با این حال، بر خلاف روش 1، باید دکمه پاور را برای مدتی بیشتر فشار دهید تا مک خاموش شود.

مک خود را به زور ببندید

3. منبع تغذیه را بردارید و باتری را خالی کنید

در صورت هیچ یک از روش های ذکر شده در بالا جواب نداد، آخرین راه حل این است که منبع تغذیه را بردارید (در صورت اتصال) و اجازه دهید مک شما باتری را خالی کند. اگر از یک مک قدیمی با پشتی قابل جابجایی استفاده می‌کنید، می‌توانید باتری را از پایین خارج کرده و دوباره تنظیم کنید و آن را بچرخانید. اگر از Mac رومیزی استفاده می کنید، به سادگی جدا کردن کابل برق این کار را انجام می دهد.

منبع تغذیه را بردارید

هنگامی که باتری مک شما تمام شد، قبل از وصل کردن دکمه پاور و روشن کردن آن، مدتی صبر کنید. مانند هر روش دیگری که در بالا ذکر شد، حتی این تکنیک باز کردن فریز مک می تواند باعث از دست رفتن اطلاعات شود.

اگر به طور مکرر یا مداوم با یخ زدگی مواجه می شوید، با رفتن به حالت Diagnostics بررسی کنید که آیا مشکل سخت افزاری باعث ایجاد مشکل شده است. به خواندن ادامه دهید.

نحوه استفاده از Apple Diagnostics برای بررسی مشکلات سخت افزاری در مک

Apple Diagnostics به شما امکان می دهد قبل از اینکه آن را به مرکز خدمات ببرید، تشخیص دهید که آیا یخ زدگی Mac شما یک مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری است. مراحل ممکن است بسته به چیپست مورد استفاده مک شما متفاوت باشد. بیایید با مراحل Apple Silicon شروع کنیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بله، "مرد یادگیرنده" در حال تبدیل شدن به یک چیز است

نحوه استفاده از Apple Diagnostics در Apple Silicon Mac

مرحله 1: دکمه روشن/خاموش را فشار دهید و هنگام راه اندازی مک آن را نگه دارید.

توجه داشته باشید: اگر مک شما روشن است، آن را خاموش کرده و شروع کنید.

دکمه پاور را فشار دهید

گام 2: پس از مشاهده پنجره گزینه های شروع، دکمه پاور را رها کنید.

توجه داشته باشید: نماد دیسک داخلی و نماد چرخ دنده با عنوان Options را خواهید دید.

دکمه پاور را رها کنید

مرحله 3: برای اجرای عیب یابی، “Command + D” را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

خودشه. تشخیص آغاز خواهد شد. پس از اتمام آن، نتایج یک یا چند مورد را مشاهده خواهید کرد کدهای مرجع Apple Diagnostics برای کمک به شناسایی مشکلات احتمالی

حالا اگر در مک اینتل هستید، مراحل یکسان است، با تغییرات جزئی. به خواندن ادامه دهید.

نحوه استفاده از Apple Diagnostics در مک اینتل

مرحله 1: دکمه پاور را فشار دهید تا مک خود را روشن کنید و بلافاصله، کلید D را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

توجه داشته باشید: اگر مک شما روشن است، آن را خاموش کرده و شروع کنید.

کلید D را فشار داده و نگه دارید

گام 2: هنگامی که نوار پیشرفت را مشاهده کردید یا از شما خواسته شد زبانی را انتخاب کنید، کلید را رها کنید.

پس از مشاهده نوار پیشرفت، کلید را رها کنید

شما بروید. پس از اتمام بررسی، یک یا چند کد مرجع را نشان می دهد که می توانید با مراجعه به صفحه پشتیبانی اپل و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، آنها را بررسی کنید.

کدهای مرجع

اگر می خواهید تست را تکرار کنید، دوباره روی تست کلیک کنید یا “Command + R” را فشار دهید. اگر سؤالات بیشتری دارید، بررسی کنید بخش سؤالات متداول در زیر.

پرسش‌های متداول درباره راه‌اندازی مجدد یا خاموش کردن اجباری مک در صورت یخ زدگی

1. علت یخ زدگی صفحه چیست؟

دلایل مختلفی می تواند باعث یخ زدگی صفحه نمایش در مک شود. این شامل مشکلات نرم افزاری، مشکلات سخت افزاری، گرمای بیش از حد، مشکلات برق و دستگاه های خارجی ناسازگار است. شناسایی علت به شما کمک می کند تا بهترین اقدام را برای رفع آن تعیین کنید.

2. راه اندازی مجدد هارد در مک چیست؟

راه‌اندازی مجدد سخت، که به عنوان بازنشانی سخت نیز شناخته می‌شود، شامل قطع کامل برق دستگاه و سپس راه‌اندازی مجدد آن است. اغلب به عنوان آخرین راه حل برای عیب یابی مشکلات یا مشکلات مک استفاده می شود.

3. چگونه می توانم مک خود را با خیال راحت راه اندازی مجدد کنم؟

برای راه‌اندازی ایمن مک خود، روی منوی Apple در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید > Restart / Shut Down را انتخاب کنید > روی Restart / Shut Down در پنجره پاپ آپ کلیک کنید.

مک خود را از حالت یخ خارج کنید

دانستن نحوه راه اندازی مجدد یا خاموش کردن یک مک فریز شده مفید است، چه کاربر قدرتمند یا یک کاربر جدید. با پیروی از مراحل ذکر شده در بالا، می توانید به سرعت مک خود را از حالت فریز خارج کرده و دوباره راه اندازی کنید. همچنین ممکن است بخواهید نحوه استفاده از حالت کم مصرف در مک را بخوانید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/FchDTY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *