نحوه روشن کردن رومینگ داده در اندروید و آیفون

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه روشن کردن رومینگ داده در اندروید و آیفون
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

وقتی صحبت از سفر به میان می آید، من شک دارم که هر یک از ما نیمی از اعتماد به نفس خود را نسبت به گوشی های خود داشته باشیم. چه برای ترجمه یا گشت و گذار در اطراف و یافتن رستوران، تلفن هوشمند ما راهنمای جیبی ما برای همه این موارد است. با این حال، اگر ما به اینترنت دسترسی نداشته باشیم، هیچ یک از آن ها مفید نخواهد بود. بنابراین، در اینجا نحوه روشن کردن رومینگ داده در و و لذت بردن از اتصال به اینترنت در حال حرکت آورده شده است.

با این حال، دستگاه iPhone یا Android شما ممکن است چند هشدار را در مورد استفاده از رومینگ داده به شما نشان دهد. اما همه چیزهایی را که باید در مورد رومینگ داده بدانید و اینکه چگونه می توانید با خیال راحت از چنین هشدارهایی عبور کنید را به تفصیل توضیح خواهیم داد.

علاوه بر این، ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه محدودیتی را در مصرف داده خود نگه دارید تا به طور تصادفی از محدودیت ها در دستگاه های تلفن همراه خود تجاوز نکنید. شروع کنیم.

رومینگ داده چیست؟

رومینگ داده به شما امکان می دهد از سرویس اینترنت خارج از منطقه ای که شرکت مخابراتی شما به طور بومی پشتیبانی می کند استفاده کنید. این قابلیتی است که با استفاده از آن می توانید هنگام سفر به خارج از کشور به خدمات اینترنت دسترسی داشته باشید. در حالی که قصد داریم نحوه استفاده از رومینگ داده در آیفون خود را به شما نشان دهیم، اما باید اطمینان حاصل کنید که برنامه ای دارید که از رومینگ داده در تلفن هوشمند خود پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، اگر رومینگ داده را بدون برنامه ای فعال کنید که از آن پشتیبانی می کند، ممکن است هزینه های مالی زیادی برای استفاده از اینترنت بدون برنامه متحمل شوید. بنابراین، مطمئن شوید که با ارائه دهنده خدمات حامل خود در این زمینه تماس بگیرید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  استوری‌های یوتیوب در ۲۶ ژوئن تعطیل می‌شوند، زیرا شرکت بر روی شورت تمرکز می‌کند

اکنون که ما از آنچه باید قبل از استفاده از رومینگ داده بدانیم آگاه شدیم، در اینجا دستورالعمل‌هایی برای روشن کردن آن در دستگاه‌های iPhone و Android آورده شده است.

نحوه فعال کردن رومینگ داده در آیفون

در اینجا نحوه روشن کردن رومینگ داده در آیفون خود آورده شده است.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید.

گام 2: روی Cellular ضربه بزنید.

مرحله 3: روی گزینه Cellular Data Options ضربه بزنید.

مرحله 4: کلید رومینگ داده را روشن کنید.

برای خاموش کردن آن، به سادگی مراحل بالا را دنبال کنید و کلید رومینگ داده را خاموش کنید. در مرحله بعد، اجازه دهید نگاهی به نحوه فعال کردن رومینگ داده در دستگاه Android خود بیاندازیم.

نحوه فعال کردن رومینگ داده در اندروید

در اینجا دستورالعمل های گام به گام برای فعال کردن رومینگ داده در دستگاه Android خود آورده شده است.

توجه داشته باشید: در حالی که ما از یک دستگاه OnePlus برای نشان دادن مراحل استفاده کرده‌ایم، دستورالعمل‌ها در سایر دستگاه‌های اندرویدی نیز مشابه هستند.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در دستگاه Android خود باز کنید.

گام 2: روی شبکه موبایل ضربه بزنید.

مرحله 3: روی سیم کارتی که می خواهید رومینگ داده را فعال کنید ضربه بزنید.

مرحله 4: کلید رومینگ داده را روشن کنید.

شما بروید. به این ترتیب می توان رومینگ داده را در دستگاه اندرویدی خود فعال کرد. برای خاموش کردن آن، به سادگی مراحل بالا را دنبال کنید و کلید رومینگ داده را خاموش کنید.

با این حال، قبلاً اشاره کردیم که اگر از اینترنت خارج از منطقه بومی خود بدون برنامه رومینگ فعال استفاده کنید، ممکن است هزینه‌های اضافی متحمل شوید. این همچنین ممکن است اتفاق بیفتد اگر برنامه ای که استفاده می کنید در حالی که هنوز در سفر هستید منقضی شود یا اگر داده های خود را تمام کرده باشید.

بنابراین، توصیه می شود در صورت استفاده از سرویس های اینترنتی با رومینگ داده، محدودیت داده را برای گوشی هوشمند خود تعیین کنید.

نحوه محدود کردن استفاده از داده تلفن همراه در رومینگ اینترنت

در اینجا نحوه محدود کردن استفاده از داده تلفن همراه هنگام استفاده از طرح رومینگ داده آورده شده است. بیایید با نحوه انجام این کار در آیفون شروع کنیم.

حالت کم داده را در آیفون فعال کنید

متاسفانه هیچ گزینه ای در آیفون برای محدود کردن استفاده از اینترنت شما وجود ندارد. با این حال، می توانید از حالت کم داده استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که محدودیتی برای مصرف داده تلفن همراه در آیفون شما وجود دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  در میان کاهش مداوم بازار، سامسونگ در فروش گوشی های هوشمند ۱ درصد از اپل پیشی گرفت

نکته: همچنین می توانید مقاله مفصل ما را در مورد نحوه محدود کردن مصرف داده در آیفون خود بررسی کنید تا راه های بیشتری برای انجام این کار بیابید.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید.

گام 2: روی Cellular ضربه بزنید.

مرحله 3: روی گزینه Cellular Data Options ضربه بزنید.

مرحله 4: «حالت داده کم» را تغییر دهید.

هنگامی که کلید را روشن کنید، مصرف داده تلفن همراه شما کاهش می یابد. از این رو، اطمینان حاصل کنید که داده های خود را به سرعت تمام نمی کنید.

محدود کردن استفاده از داده تلفن همراه در Android

در اینجا نحوه تعیین محدودیت برای استفاده از داده تلفن همراه در دستگاه‌های Android آورده شده است.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید.

گام 2: روی Mobile Network ضربه بزنید.

مرحله 3: روی Data Usage ضربه بزنید.

مرحله 4: روی «محدودیت استفاده از داده» ضربه بزنید.

مرحله 5: اکنون چند گزینه برای محدود کردن استفاده از داده تلفن همراه در دستگاه Android خود پیدا خواهید کرد. حد را طبق اولویت خود تنظیم کنید.

این همه آن چیزی است که باید در مورد نحوه استفاده ایمن از رومینگ داده در دستگاه های iPhone و Android خود بدانید. با این حال، اگر سؤالات بیشتری در مورد آن دارید، به بخش سؤالات متداول زیر نگاه کنید.

سوالات متداول در مورد رومینگ داده

1. آیا می توانم همیشه از رومینگ داده استفاده کنم؟

آره. رومینگ داده هیچ تاثیری بر عمر باتری شما نخواهد داشت. بنابراین، تا زمانی که آماده استفاده از داده های تلفن همراه در تلفن خود هستید، باید خوب باشد.

2. آیا رومینگ داده در eSIM موجود است؟

آره. وقتی از سیم کارت الکترونیکی در دستگاه‌های iPhone و Android استفاده می‌کنید، رومینگ داده در دسترس است.

3. آیا 5G در رومینگ داده در دسترس است؟

آره. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که هم طرح تلفن همراه شما و هم منطقه شما از شبکه های 5G پشتیبانی می کنند.

از اینترنت خارج از مناطق شبکه خود استفاده کنید

امیدواریم این مقاله به شما در استفاده از رومینگ داده در اندروید و آیفون کمک کرده باشد. بنابراین، دفعه بعد که در حال سفر هستید، مطمئن شوید که یک برنامه رومینگ داده در گوشی هوشمند خود دارید. با این حال، آرزوی روزی داریم که شبکه‌های وای‌فای عمومی امن در همه جا قابل دسترسی باشند تا بتوانیم از کل فرآیند مدیریت یک طرح داده سلولی جلوگیری کنیم.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VXTSEJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *