نرم افزار snafus فراوان است، Nuro برش های بیشتری ایجاد می کند و VinFast مسیر SPAC را در پیش می گیرد

زمان مطالعه: 9 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم نرم افزار snafus فراوان است، Nuro برش های بیشتری ایجاد می کند و VinFast مسیر SPAC را در پیش می گیرد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

به ایستگاه، مرکز مرکزی شما برای همه ابزارهای گذشته، حال و آینده برای انتقال افراد و بسته ها از نقطه A به نقطه B خوش آمدید.

خودروسازان سال هاست که با توسعه نرم افزار دست و پنجه نرم می کنند. اما خطرات بیشتر از همیشه است، زیرا همه این شرکت‌ها تا حدی از آمدن خودروی «نرم‌افزاری تعریف‌شده» برای رقابت با تسلا حمایت می‌کنند. این من را به یاد روزهایی می اندازد که خودروسازان (و دیگران) خودروهای آینده را “ روی چرخ” می نامیدند.

اعلامیه در مورد نرم افزار به معنای واقعی کردن آن نیست. و خودروسازان در حال کشف این موضوع هستند.

مشکلات نرم افزاری منجر به تغییرات اجرایی در بازوی نرم افزاری گروه فولکس واگن شده است کاريادرگولاتورهای چینی را بر آن داشت تا 1.1 میلیون دستگاه را فراخوانی کنند تسلا وسایل نقلیه، و باعث شد ستاره قطبی و ماشین های ولوو تا تولید خودروهای برقی مربوطه خود را به تاخیر بیندازند. فیسکر همچنین گزارش شده است که با مشکلات یکپارچه سازی نرم افزار در SUV Ocean خود دست و پنجه نرم کرده است. و این فقط این هفته است.

نرم افزار همچنین خودروسازان را به تقویت تیم داخلی خود به جای رفتن به سمت تامین کنندگان سوق می دهد. جنرال موتورزبه عنوان مثال، مایک ابوت، مدیر اجرایی اپل را برای ریاست بخش نرم افزاری خود استخدام کرد.

نتیجه: وسایل نقلیه تعریف شده با نرم افزار هنوز در حال پیشرفت هستند.


اوه و هی، من با یک تبلیغ دیگر Disrupt 2023 برگشتم. اما این بار من اینجا هستم و به دنبال استارت آپ های اولیه هستم! برای پیوستن به استارت آپ Battlefield 200 همگروهی در TechCrunch Disrupt 2023. همه فینالیست‌ها آموزش‌های تخصصی، شبکه VC، غرفه‌ای در Disrupt، و فرصت رقابت برای دریافت 100000 دلار سرمایه بدون سهام دریافت می‌کنند. درخواست ها در 15 مه بسته می شوند. همین امروز درخواست دهید.


می خواهید با یک نکته، نظر یا شکایت تماس بگیرید؟ به من ایمیل بزنید kirsten.korosec@techcrunch.com. شما همچنین می توانید یک پیام مستقیم به @kirstenkorosec

یادآوری کنید که می‌توانید یادداشتی را در tips@techcrunch.com برای ما ارسال کنید. اگر ترجیح می دهید ناشناس بمانید، برای تماس با ما اینجا کلیک کنیدکه شامل SecureDrop (دستورالعمل در اینجا) و برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده مختلف.

Micromobbin’

اسکوتر ایستگاه 1a

فرانسه 2 میلیارد یورو (2.17 میلیارد دلار) تا سال 2027 برای بهبود زیرساخت های چرخه و کمک به مردم برای خرید دوچرخه های الکترونیکی هزینه خواهد کرد. بین جوئه!

گرنت سینکلر تریک برقی محصور شده “برای ایمن بودن مانند سوار شدن در داخل یک کلاه ایمنی بزرگ طراحی شده است.”

هند هاپ الکتریک اولین به روز رسانی هوایی خود را برای موتورسیکلت الکتریکی OXO خود ارائه کرد. این شرکت از داده‌های تولید شده توسط کاربر برای اطلاع از تغییراتی که ایجاد کرده، مانند شتاب بهبود یافته و پیش‌بینی برد، استفاده کرد.

اهک از یک دادگاه فدرال کالیفرنیا خواسته است که شکایتی را که هرتز را متهم به استفاده از اسرار تجاری برای ساخت نسخه جدیدی از برنامه تلفن همراه خود می کند، ظرف چند هفته پس از خروج یکی از مهندسین برتر Lime به شرکت اجاره خودرو، پرتاب نکند.

با ظهور دوچرخه های الکترونیکی، ضایعات دوچرخه های الکترونیکی در پایان عمر آنها افزایش می یابد. PeopleForBikes و Call2Recycle می خواهید هدر رفتن باتری را قبل از شروع آن متوقف کنید. این دو کمپین بازیافت دوچرخه الکترونیکی “گرسنه برای باتری” را راه اندازی کردند تا به ساده سازی روند بازیافت باتری دوچرخه های الکترونیکی کمک کنند.

Segway-Ninebot مجموعه وسایل نقلیه سال 2023 خود از جمله Ninebot KickScooter سری F2، Ninebot KickScooter Max G2، Segway eScooter E300SE و غیره را معرفی کرده است. سگوی می‌گوید F2 و Max G2 با سیستم‌های کنترل کشش کلاس خودکار عرضه می‌شوند که حداکثر کنترل را در شرایط لغزنده به سوارکار می‌دهد. Segway همچنین با اپل همکاری کرد تا فناوری Find My را در F2 و Max G ادغام کند تا کاربران بتوانند در صورت سرقت اسکوترهای خود را پیدا کنند.

Swft مجموعه دوچرخه های الکترونیکی خود در سال 2023 شامل دو دوچرخه کوهستانی، یک دوچرخه الکترونیکی تمام زمینی و یک دوچرخه الکترونیکی به سبک BMW را منتشر کرد.

ون موف خط ابتدایی خود را با دوچرخه های برقی رنگارنگ جدید تازه کرده است. X4 و S4 که در این ماه عرضه می شوند، فریم و حال و هوای مشابه X3 و S3 قبلی VanMoof دارند، اما پیچیدگی های تکنولوژی بالا کمتری دارند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه برای رفع عدم نمایش یا کار نکردن هوش مصنوعی اسنپ چت

یاماها دوچرخه الکترونیکی Booster را با حداکثر سرعت 15 مایل در ساعت و Booster speed pedelec را با حداکثر سرعت 28 مایل در ساعت معرفی کرد.

– ربکا بلان

معامله هفته

پول ایستگاه

همانطور که هفته گذشته اشاره کردم، SPAC های متحرک در حال گذراندن یک زمان بد هستند – و نه به نوعی مهمانی سرگرم کننده. EV SPAC مانند Arrival، Canoo، Faraday Future، Lordstown، Lucid و Nikola ارزش‌های خود را در سال گذشته نابود کرده‌اند. و با این حال، یک شرکت دیگر به طور داوطلبانه وارد بحث SPAC می شود.

شاید به یاد بیاورید VinFast، سازنده ویتنامی EV و بازوی کنگلومرا Vingroup، در دسامبر 2022 برای عرضه اولیه عمومی در ایالات متحده درخواست داد. این شرکت اکنون مسیر متفاوتی را برای ورود به بازار عمومی در پیش گرفته است. روز جمعه، VinFast اعلام کرد که از طریق ادغام با شرکت SPAC (یا چک خالی) Black Spade Acquisition Co.

بر اساس این قرارداد، VinFast دارای ارزش سهام حدود 23 میلیارد دلار خواهد بود. با توجه به اینکه VF8 EV VinFast تقریباً به دلیل تقریباً همه چیز از کیفیت سواری گرفته تا عمل نکردن واقعی آن مورد انتقاد قرار گرفته است، این اجرا برای بازارهای عمومی ممکن است بهترین ایده نباشد. حدس می زنم ببینیم!

معاملات دیگری که این هفته توجه من را به خود جلب کرد…

CelLinkیک استارت آپ قطعات سیم کشی خودرو مستقر در کالیفرنیا، تعهد مشروط برای وام 362 میلیون دلاری از برنامه وام ساخت وسایل نقلیه فناوری پیشرفته وزارت انرژی ایالات متحده دریافت کرده است. این بودجه برای کمک به ساخت یک کارخانه در تگزاس استفاده خواهد شد.

آینده فارادی قصد دارد 100 میلیون دلار بدهی جمع آوری کند، وجوه مهمی که به شرکت اجازه می دهد تحویل اولیه خودروی پرچمدار FF 91 Futurist خود را آغاز کند. و EV SPAC در حال مبارزه به آن نیاز دارد. گزارش درآمد این شرکت نشان می دهد که در پایان سه ماهه اول 33 میلیون دلار پول نقد و نقدینگی محدود داشته است.

سفر به اینجا و آنجا قصد دارد دارایی های خود را به دست آورد HyreCar، یکی دیگر از بازارهای اشتراک خودرو، به قیمت 9.45 میلیون دلار.

فناوری ProLogiumبلومبرگ به نقل از منابع ناشناس گزارش داد، یک سازنده باتری تایوانی با حمایت مرسدس بنز، در حال بررسی افزایش بودجه جدید به ارزش حدود 2 میلیارد دلار است.

کوالکام قصد دارد Autotalks را خریداری کند، یک سازنده تراشه افسانه ای از اسرائیل که فناوری نیمه هادی و سیستم روی تراشه را برای کمک به ایمنی خودرو می سازد. منابع به TechCrunch گفتند که کوالکام بین 350 تا 400 میلیون دلار برای این استارت آپ پرداخت می کند.

UVeyeاستارت آپ فناوری بازرسی خودکار خودرو مستقر در نیوجرسی و تل آویو، ۱۰۰ میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری D به رهبری Hanaco VC جمع آوری کرد. سرمایه گذاران موجود GM Ventures، CarMax، WR Berkley Corporation، FIT Ventures LP و سرمایه گذاران نهادی اسرائیلی نیز در این دور شرکت کردند که ارزش آن را به حدود 800 میلیون دلار رساند.

وینگکوپتریک استارتاپ پهپاد تحویلی مستقر در آلمان، 40 میلیون یورو (نزدیک به 44 میلیون دلار) از بانک سرمایه گذاری اروپا تامین مالی دریافت کرد.

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

ADAS

پورشه شریک شده است Mobileye برای آوردن دستیار خودکار و عملکردهای ناوبری هندزفری به خودروهای اسپورت آینده.

وسایل نقلیه خودران

نورو 30 درصد یا حدود 340 کارمند را در سراسر شرکت به عنوان بخشی از تجدید ساختار به منظور گسترش باند سرمایه خود اخراج می کند. این شرکت همچنین برنامه‌های خود را برای افزایش عملیات تجاری در سال جاری متوقف می‌کند و تولید حجمی ربات Nuro خود – نسل سوم یا R3، ربات تحویل‌دهنده را که به‌عنوان پرچم‌دار استراتژی تجاری‌اش طراحی شده است، به تاخیر می‌اندازد.

برکنار کردن به دلیل رباتاکسی Ioniq 5 به عنوان تامین کننده انحصاری لیدار دوربرد تا سال 2026 موشنال نام گرفت.

درآمد

ووف درآمدهای زیادی در این هفته وجود داشت و بسیاری از نتایج در جنبه تیره و تار همه چیز بود. من نمی توانم همه آنها را پوشش دهم، اما در اینجا چند نکته برجسته وجود دارد.

پرنده کاهش هزینه ها در سه ماهه اول، اما بقیه نتایج آن، از جمله سواری و درآمد، چندان داغ نبود.

گوگورو درآمد سه ماهه اول خود را 79.3 میلیون دلار گزارش کرد که 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت، در حالی که زیان خالص آن به 40.6 میلیون دلار افزایش یافت – از ضرر خالص 21.7 میلیون دلاری در سه ماهه مشابه سال گذشته. این شرکت گفت که در حالی که درآمد حاصل از خدمات تعویض باتری در سال گذشته افزایش یافته است، فروش سخت افزار و فروش خودرو نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  گفته می شود دوربین آیفون 15 نوردهی بیش از حد یا کم نوردهی را کاهش می دهد

لوسید نتایج سه ماهه اول نشان می دهد که شرکتی با زیان و درآمد رو به افزایش است که نتوانسته انتظارات وال استریت را برآورده کند. درآمد سه ماهه اول Lucid 149.4 میلیون دلار بوده است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اما کمتر از 257.7 میلیون دلاری است که در سه ماهه چهارم سال 2022 گزارش کرده است. نکته مهم این است که این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد در سال 2023 بیش از 10000 دستگاه خودرو تولید کند که در پایین ترین سطح قرار دارد. پایان راهنمایی قبلی خود

نورانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 14.5 میلیون دلار درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 112 درصد رشد داشت. این سود بیش از زیان خالص 146.8 میلیون دلاری است که بیشتر از حد انتظار بود. لومینار هنوز هم پول نقد و معادل پول نقدی در حدود 90 میلیون دلار دارد. شرکت لیدار اعلام کرد که در مسیر رسیدن به هدف خود یعنی اضافه کردن حداقل یک میلیارد دلار به دفتر سفارشات آینده نگر خود در سال 2023 یا شکست دادن آن قرار دارد و انتظار دارد درآمد آن در سال 2023 100 درصد رشد کند.

ریویان یکی از معدود نقاط روشن بود – اگرچه شرکت هنوز از طریق پول نقد در حال سوختن است. این شرکت در سه ماهه اول با 661 میلیون دلار درآمد، انتظارات وال استریت را شکست داد، که تقریباً هفت برابر افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود، زمانی که با محدودیت های عرضه و مشکلات تولید مواجه بود که تحویل را محدود می کرد. همچنین توانست ضررهای خود را به 1.35 میلیارد دلار یا 1.45 دلار به ازای هر سهم در سه ماهه اول کاهش دهد، از 1.59 میلیارد دلار، 1.77 دلار به ازای هر سهم، در سه ماهه اول 2022. اوه، و چگونه می توانم فراموش کنم – Rivian روی 12 میلیارد دلار نشسته است. به صورت نقدی

TuSimple گزارش Q1 را ارسال نکرد و مشکل همین است. این شرکت از پایان سه ماهه سوم سال 2022 گزارش درآمدی ارائه نکرده است. در نتیجه، TuSimple به دلیل عدم ارائه به موقع گزارش سه ماهه خود، اخطار حذف از فهرست نزدک دریافت کرد. سهام TuSimple ممکن است در اوایل 15 مه معاملات را متوقف کند.

وسایل نقلیه الکتریکی، شارژ و باتری

فیسکر هدف تولید سالانه خود را به 32000 دستگاه EV کاهش داد. شرکت EV همچنین گفت که با آن شریک شده است کافی تا سه ماهه اول 2024 اولین شاسی بلند Fisker Ocean را با فناوری باتری قابل تعویض به بازار عرضه کند. این شرکت ها قصد دارند درآمد حاصل از سیستم تعویض باتری را به اشتراک بگذارند.

سوبارو در حال افزایش برنامه های EV خود است. این شرکت قصد دارد چهار خودروی برقی را با هدف تولید 400000 دستگاه تا سال 2028 به مجموعه خود اضافه کند.

تسلا رسماً یک پالایشگاه لیتیوم تگزاس را شکست و آن را به تنها خودروساز آمریکایی تبدیل کرد که لیتیوم خود را پالایش می کند.

ولوو شاسی بلند تمام الکتریکی کوچک آینده خود را EX30 می نامد.

تکنولوژی داخل خودرو

گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O در سال 2023، از مجموعه ای از ویژگی های جدید مرتبط با خودکار – مانند یوتیوب و کنفرانس هایی که به خودروها می آیند – رونمایی کرد. نکته خودکار رویداد: تا پایان سال، 200 میلیون وسیله نقلیه به اتو مجهز خواهند شد.

تسلا با شکایت دیگری مواجه است. این بار، گروهی از مالکان تسلا مدل S و مدل X یک طرح دعوای دسته جمعی را در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در سانفرانسیسکو مطرح کردند که ادعا می کند به روز رسانی خودکار نرم افزار باعث کاهش برد رانندگی یا خرابی باتری شده است.

متفرقه

HopSkipDrive تیم اجرایی جدیدی را با پیشینه‌هایی از Walmart، The Honest Company و Bird وارد کرد.

ویانووا با اپراتور حمل‌ونقل عمومی فرانسوی RATP برای تجزیه و تحلیل فعالیت‌های حاشیه‌ای و استفاده از پیاده‌رو برای جلوگیری از ازدحام خطوط اتوبوس و تغییر کاربری حاشیه‌نشینی در پاریس کار می‌کند.

زیپ لایناستارتاپ تحویل هواپیماهای بدون سرنشین، پایگاه مشتریان خود را در ایالات متحده در بخش های مراقبت های بهداشتی، رستوران ها و خرده فروشی ها گسترش می دهد.


وروم وروم! TechCrunch Disrupt 2023 که در تاریخ 19 تا 21 سپتامبر در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود، جایی است که می‌توانید اطلاعاتی در مورد آینده تحرک دریافت کنید. بیایید و از کارآفرینان پیشرو در زمینه تحرک امروز در مورد آنچه برای ساختن و نوآوری برای آینده ای پایدارتر لازم است بشنوید. اکنون تا 15 مه با خرید پاس خود تا 800 دلار صرفه جویی کنید و با کد تبلیغاتی STATION، 15 درصد از آن را صرفه جویی کنید. بیشتر بدانید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/TAHCuG
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *