نستله در معامله ای که استارت آپ جایگزینی غذا را 469 میلیون دلار ارزیابی می کند، سهم بزرگی از Yfood دارد.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم نستله در معامله ای که استارت آپ جایگزینی غذا را 469 میلیون دلار ارزیابی می کند، سهم بزرگی از Yfood دارد.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

Yfood، یکی از استارت‌آپ‌های فناوری مواد غذایی مستقیم به مصرف‌کننده که در دهه گذشته پیرامون مفهوم نوشیدنی‌های جایگزین وعده‌های غذایی ظهور کرده است، در حال افزایش است. نستله، غول غذا و نوشیدنی، 49.95 درصد از سهام این شرکت را با اختیار خرید سهام باقیمانده Yfood در چند سال آینده به دست آورده است. شرایط مالی این معامله توسط شرکت‌ها فاش نمی‌شود، اما طبق منابع موثق نزدیک به معامله، TechCrunch می‌داند که خرید نستله Yfood را 430 میلیون یورو (469 میلیون دلار) ارزش گذاری می‌کند، یعنی سرمایه‌گذاری نستله در اینجا ارزش دارد. 215 میلیون یورو

بر اساس اسناد بررسی شده توسط TechCrunch، خرید سرمایه گذاری باعث می شود همه حامیان سرمایه گذاری Yfood – که شامل Felix Capital، غول لبنیات Fonterra، استارتاپ کشاورزی VC Five Seasons و چندین نفر دیگر می شوند – سهام خود را به Nestle بفروشند. بن کرمر و نوئل بولمان، بنیانگذاران و روسای مشترک Yfood، 50.05 درصد سهام خود را حفظ کرده و به طور مستقل تجارت را اداره خواهند کرد. نستله در سه سال آینده این اختیار را خواهد داشت که سهام موجود را خریداری کند.

این یک خروج قابل توجه برای سرمایه گذاران Yfood مستقر در مونیخ است که در سال 2017 در مونیخ تأسیس شد و تنها 22.6 میلیون دلار از پشتوانه خارجی (شامل 16 میلیون دلار در سال 2020) جمع آوری کرده بود.

این معامله – که در ابتدا در آغاز ماه مارس گزارش شده بود و به طور رسمی امروز بسته شد – شامل هیچ سرمایه گذاری جدیدی در Yfood نخواهد بود که سودآور است و مدتی است که ادامه داشته است.

این استارت‌آپ در حال حاضر نوشیدنی‌های آماده، پودرهایی برای تهیه نوشیدنی‌های خود و میله‌های تغذیه را هم مستقیماً به صورت آنلاین و هم از طریق شبکه‌ای از خرده‌فروشان به مصرف‌کنندگان می‌فروشد. اگرچه معمولاً به عنوان یک تجارت جایگزین غذا طبقه بندی می شود، اما فرض آن جایگزینی همه مواد غذایی نیست.

قبل از تأسیس استارتاپ، این دو بنیانگذار در بانکداری سرمایه‌گذاری کار می‌کردند و تا دیروقت کار می‌کردند، و از گزینه‌های کمی که در زمان گرسنگی و نیاز فوری به رزق و روزی داشتند ابراز تاسف کردند.

بولمان در گذشته به TechCrunch گفت: «ما مشکلی داشتیم که برای خودمان حل می‌کردیم. تمام چیزی که وجود داشت ماشین‌های آب نبات بود و انتخاب اسنیکر یا چیپس بود. ما نمی‌توانستیم بفهمیم که چرا تند غذا خوردن همیشه باید ناسالم باشد. این الهام بخش بود.»

به نظر می‌رسد که آنها با Yfood به نوعی هشیاری دست زده بودند. به گفته یک منبع، این تجارت شاهد رشد 100 درصدی درآمد نسبت به سال گذشته است و سال گذشته 120 میلیون یورو (131 میلیون دلار) فروش داشته است. تمرکز این شرکت اروپا است و ادعا می کند که تا به امروز حداقل 95 میلیون “وعده غذایی” – یعنی نوشیدنی های جایگزین غذا، پودرها و بارها – در آن منطقه فروخته است.

نقطه عطف Yfood باید به جامعه فناوری مواد غذایی چیزی قابل توجه برای جویدن بدهد. تقاطع فناوری و غذا به عنوان یک موضوع در دنیای استارتاپ ها برای سال ها مطرح بوده است، با تکنولوژیست ها و کارآفرینان که ذهنیت هک را به این حوزه می آورند تا رویکردهای جدیدی را برای تهیه، تهیه، فروش و توزیع چیزهایی برای خوردن و نوشیدن در پیش بگیرند.

اما همه آن دستور العمل ها مطابق برنامه ریزی نشده اند. جوسیرو را به یاد دارید؟ یا سوالات مختلفی که روی محصولات اصلاح شده ژنتیکی (GMO) وجود دارد؟ و این جدای از تلاش‌های زیادی است که به دلیل مسائل کلی‌تری که می‌تواند به هر استارت‌آپی ضربه بزند، مانند عدم درستی اقتصاد واحد، تقاضای بازار، یا فرهنگ، بد بوده است.

در زمانی که تامین منابع مالی برای استارت‌آپ‌ها دشوار است و بسیاری از آن‌ها ارزیابی‌های خود را در بحبوحه رکود گسترده‌تر بخش فناوری و فشارهای کلان اقتصادی می‌بینند، M&A مسیر خوبی برای تعدادی از این شرکت‌ها خواهد بود.

معامله Yfood یک پیشرفت دلگرم کننده در این زمینه است، به ویژه به این دلیل که نمونه های قابل توجهی وجود داشته است از معاملات در فضای فناوری مواد غذایی که دارند نه برای استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران آن‌ها خوب عمل کرد.

Soylent – مانند Yfood که بر اساس مفهوم نوشیدنی های جایگزین وعده غذایی کامل ساخته شده است – در سال 2013 که راه اندازی شد، سر و صدای زیادی به دست آورد و گفت و گوی ارزشمندی را در مورد اینکه آیا Soylent و امثال آن (یا شیر، به عنوان مثال) آغاز کرد. ممکن است) پایان غذا را بشارت دهد. عموم مردم به آن دست زدند، اما به نظر می‌رسد که آنها واقعاً نمی‌خواستند خود Soylent را در دست بگیرند.

پس از جذب بیش از 70 میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذار – نام‌هایی مانند Andreessen Horowitz، Google Ventures، Index Ventures و شتاب‌دهنده مشهور Y Combinator از آن حمایت کردند – و در سال 2017 به ارزشی معادل 430 میلیون دلار در هر PitchBook رسید. زمانی که این شرکت در نهایت در فوریه 2023 توسط استارکو برندز خریداری شد، به نظر می رسد ارزش معاملات تمام سهام بیش از 29.4 میلیون دلار نباشد.

ما برای نظر دادن با Yfood تماس گرفته‌ایم و هر وقت بیشتر بدانیم این داستان را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/LmOQkW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *