نسل اصلی اینستاگرام: چیست؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با بیش از 2 میلیارد کاربر ماهانه، بازاریابان از فرصت های خود در این برنامه برای تبلیغ محصولات خود و افزایش آگاهی از برند استفاده می کنند. این فرآیند به عنوان تولید سرنخ شناخته می شود که هدف آن تبدیل تعاملات پروفایل به فروش است.

اگر در اینستاگرام فعال هستید، چه کاری و چه شخصی، احتمالاً از حجم آن آگاه هستید آگهی ها که در خوراک روزانه ظاهر می شوند. و من مطمئن هستم که همه ما می توانیم اعتراف کنیم که حداقل پس از دیدن یک تبلیغ، از یک صفحه برند بازدید کرده ایم یا حتی یک محصول را خریداری کرده ایم.

بیشتر و بیشتر در حال اضافه شدن هستند اینستاگرام به استراتژی محتوای خود، برای کمک به افزایش دسترسی و فروش آنها. اینستاگرام با سهولت افزودن لینک‌ها، برچسب‌های محصول، خرید و اجرای تبلیغات می‌تواند منبع خوبی برای هدایت کسب‌وکار شما باشد.

تولید سرنخ چیست؟

تولید سرنخ را می توان به عنوان یک فرآیند بازاریابی تعریف کرد که شامل برانگیختن علاقه جامعه به یک برند، محصول یا خدمات خاص و تبدیل آن علایق به فروش و/یا روابط با مشتری است. همانطور که می توانید تصور کنید، این یک هدف اساسی برای کسب و کارها برای سرپا نگه داشتن و سودآوری است.

«سرنخ‌ها» به مشتریان بالقوه اشاره دارد و می‌تواند از منابع مختلفی باشد: رویدادها، تبلیغات، پست‌های وبلاگ، ارجاع‌های شخصی، و غیره. همانطور که بازاریابی دیجیتال کنترل می‌شود، اکثریت سرنخ‌ها اکنون از طریق و بازاریابی محتوا.

نحوه عملکرد تولید سرنخ

این فرآیند به برند و اهداف فروش شما بستگی دارد. تولید سرب را می توان به دو نوع تقسیم کرد: ورودی و خروجی. ورودی به استفاده از روش های غیرمستقیم برای جذب مشتری، مانند استراتژی های سئو، محتوای رسانه های اجتماعی، وبینارها، پادکست ها، خبرنامه ها و غیره اشاره دارد. Outbound استفاده از روش های بازاریابی سنتی تر مانند تماس سرد، پست مستقیم و تبلیغات آفلاین است.

از آنجایی که ما روی تولید سرنخ اینستاگرام تمرکز می کنیم، این فرآیند بازاریابی ورودی را دنبال می کند:

کاربر نام تجاری یا کسب و کار شما را پیدا می کند

اولین مرحله تولید سرنخ زمانی است که کاربر از برند یا کسب و کار شما آگاه می شود. به همین دلیل ضروری است که محتوای خود را متنوع کنید و همه عناصر ضروری مانند وبلاگ ها، صفحات، وب سایت ها و به روز رسانی های شرکت را وصل کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برتر برای رفع عدم پخش ویدئوهای اسنپ چت در اندروید و آیفون

کاربر روی CTA کلیک می کند

اینجا جایی است که فراخوان‌های اقدام (CTA) به کار می‌آیند. یک CTA از کاربر می خواهد که اقدامی انجام دهد و می تواند از طریق دکمه ها، پیام ها، تصاویر و غیره اضافه شود. در اینجا شما می خواهید ترافیک را به هر صفحه یا محصول خاصی هدایت کنید.

مشتری از یک صفحه فرود بازدید می کند

پس از کلیک بر روی CTA، کاربر به صفحه فرود مورد نظر شما هدایت می شود. در اینجا می‌توانید پیشنهاد، تخفیف یا آزمایشی را برای تشویق بیشتر کاربر به امتحان کردن محصولاتتان درج کنید.

استفاده از اینستاگرام برای تولید سرنخ

اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا اینستاگرام گزینه مناسبی برای تولید لید است؟ آیا واقعا کار می کند؟ چیزی که من می گویم این است که ضرری ندارد. در حالی که ممکن است نخواهید تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار دهید، افزودن آن به استراتژی بازاریابی شما مکمل تلاش شما خواهد بود.

83 درصد از کاربران محصولات یا خدمات جدید را کشف می کنند و 80 درصد از کاربران اینستاگرام اعتراف می کنند که این برنامه به آنها کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا محصول یا خدماتی را بخرند.. با این آمار، واضح است که این شبکه به تقویت برندها کمک می کند.

همانطور که الگوریتم اینستاگرام و تبلیغات هدفمند در حال توسعه هستند، برندها می توانند مخاطبان خاص و مشتریان ایده آل خود را تنها در چند مرحله ساده پیدا کنند.

نکات تولید سرنخ اینستاگرام

البته هیچ یک از اینها بدون برنامه مشخص و تاکتیک های استراتژیک برای اجرای استراتژی قابل انجام نیست. در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای کمک به افزایش سرنخ و افزایش فروش استفاده کنید:

از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، تبلیغات اینستاگرام می تواند به هدف قرار دادن مخاطبان خاص شما کمک کند. برای ایجاد تبلیغات، باید یک حساب تجاری و همچنین یک مدیر تبلیغات فیس بوک حساب. از طریق این پلتفرم می توانید کمپین ها را ایجاد و سفارشی کنید و نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید.

برای به حداکثر رساندن نتایج و تبلیغ متقابل محتوای خود، کمپین هایی را در اینستاگرام و فیس بوک اجرا کنید.

بیوگرافی خود را بهینه کنید

بیو اولین پیام و نگاهی است که کاربران از برند شما دریافت می کنند. باید همه مبانی را پوشش دهد و ارزش کسب و کار شما را خلاصه کند. از آنجایی که شما به 150 کاراکتر و یک پیوند محدود شده‌اید، باید فقط نکات اصلی را مشخص کنید. آنها چه هستند؟

  • تصویر : این چهره نمایه شما و اولین ارتباطی است که کاربران با برند شما ایجاد می کنند. مطمئن شوید که حرفه ای است و به برند شما صادق است.
  • توضیحات دقیق برند: برای اینکه کاربران برند شما را درک کنند، بیوگرافی شما باید به وضوح آنچه را که ارائه می کنید توضیح دهد. اینجاست که می توانید ارزش پیشنهادی خود را اضافه کنید و چرا آنها باید روی محصولات یا خدمات شما سرمایه گذاری کنند.
  • لینک سایت یا فروشگاه: اینجا جایی است که بیوگرافی شما ترافیک را هدایت می کند! با افزودن یک لینک به بیو خود، می توانید ترافیک را به صورت استراتژیک به یک سایت خاص هدایت کنید. یا وب سایت خود را پیوند دهید، یا ذخیره کنید یا از ابزاری مانند استفاده کنید اسمارت لینک های متریکول، بنابراین می توانید همه پیوندهای خود را در یک واحد داشته باشید. این پیوند در ابزار بیو همه پیوندهای مهم، مانند رویدادهای آینده، پست‌های وبلاگ برجسته، و سایر صفحات رسانه‌های اجتماعی و غیره را نمایش می‌دهد. این یک راه عالی برای ایجاد سرنخ مستقیم است.
  • دسته شرکت: دسته ای را برای کسب و کار خود انتخاب کنید که تحت نام شما نمایش داده می شود. برای انتخاب از بین هزاران دسته می توانید از نوار جستجوی داخل این بخش استفاده کنید.

هشتگ های مناسب را پیدا کنید

هشتگ ها به گروه بندی محتوای شما کمک می کنند، بنابراین کاربران علاقه مند به موضوعات مرتبط بهتر می توانند شما را پیدا کنند. بنابراین، مهم است که از مواردی استفاده کنید که شامل منابع یا کمک هایی است که می توانید ارائه دهید و چه دسته هایی محتوای شما را تعریف می کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آیا روی داده های شخصی خود کنترل دارید؟ - تونی آنسکومب یک هفته را در امنیت گذراند.

درباره هشتگ های صحیح برای محتوای خود تحقیق کنید و برنامه ای برای نحوه اجرای آنها ایجاد کنید. برای خواندن این مطلب اینجا را کلیک کنید راهنما نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام

فعال بمان

اگر شروع به موفقیت کنید و ناگهان ناپدید شوید، ممکن است پس از بازگشت، فالوورهای شما به اندازه کافی سرمایه گذاری نکنند. با این حال، اگر همچنان در صدر پست قرار بگیرید، به رشد خود در این پلت فرم ادامه خواهید داد.

زمان‌بندی محتوا می‌تواند به شما کمک کند تا این سکته‌های لحظه آخری و لغزش‌های محتوا را کاهش دهید. ویژگی برنامه ریزی متریکول به شما امکان می دهد تا محتوای یک ماهه را در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی برنامه ریزی کنید. نحوه زمان بندی محتوای اینستاگرام با Metricool را بیاموزید اینجا.

نتایج خود را اندازه گیری کنید

این آخرین نکته نیز مسلماً مهمترین است. برای رشد در این پلتفرم، باید کمپین‌ها، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید که آیا کار می‌کنند یا خیر. با ویژگی تجزیه و تحلیل Metricool، می‌توانید محتوای اینستاگرام خود را از طریق نمودارهای ساده و معیارهای ضروری اندازه‌گیری کنید تا به بهبود استراتژی‌های خود کمک کنید.

اینستاگرام می تواند یک روش عالی برای افزایش سرنخ ها و افزایش فروش شما باشد. و در حالی که این کار را انجام می دهید، می توانید آگاهی از برند و استراتژی بازاریابی خود را نیز افزایش دهید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JsPCjJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *