«نقطه آبی کمرنگ» از امینی، یک استارت‌آپ فناوری آب و هوایی آفریقایی که کمبود داده‌های محیطی را حل می‌کند، حمایت می‌کند.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم «نقطه آبی کمرنگ» از امینی، یک استارت‌آپ فناوری آب و هوایی آفریقایی که کمبود داده‌های محیطی را حل می‌کند، حمایت می‌کند.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

امینی، یک استارت آپ فناوری آب و هوا مستقر در نایروبی که بر حل شکاف داده های زیست محیطی آفریقا از طریق و فناوری ماهواره متمرکز است، 2 میلیون دلار در دور سرمایه گذاری اولیه جمع آوری کرده است.

Pale Blue Dot، شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر اروپایی متمرکز بر آب و هوا که هفته گذشته یک صندوق 100 میلیون دلاری را اعلام کرد، دور بیش از حد اشتراک را رهبری کرد. در همان زمان، Superorganism، RaliCap، W3i، Emurgo Kepple Ventures و شبکه ای از سرمایه گذاران فرشته شرکت کردند.

کیت کالوت، بنیانگذار و مدیر عامل امینی، چندین سال در زمینه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، علم داده و نقش های فناوری عمیق برای شرکت هایی مانند Arm، Intel و Nvidia کار کرده است. کالوت، در مصاحبه ای با TechCrunch، توضیح داد که چگونه یک ارائه کاری در مورد تلاقی سرمایه طبیعی و فناوری های نوظهور، او را مجذوب نحوه استفاده از تجربیات خود در AI و ML، از جمله کارش در مورد تأثیر اجتماعی با اتحاد هوش مصنوعی متحد، کرد. ارائه راه حلی برای کمبود زیرساخت های داده در این قاره، به ویژه در مورد داده های محیطی.

مدیر عامل شرکت در تماسی گفت: «فقدان زیرساخت داده برای آفریقا، از ناتوانی در جمع‌آوری داده‌ها تا تجزیه و تحلیل آن و تأثیر آن، مشکلی عمیق‌تر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می‌کنند». اگر امروز به داده های آب و هوا یا محیط زیست در آفریقا نگاه کنید، دسترسی به آنها یا وجود ندارد یا دشوار است. و با توجه به اینکه تغییرات اقلیمی پیش بینی می شود بیشترین ضربه را به آفریقا وارد کند، به عنوان مثال، اطلاعات کافی برای کشاورزان وجود ندارد تا بفهمند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

آفریقا که اغلب به عنوان آخرین بازار مرزی ستایش می شود، 65 درصد از زمین های حاصلخیز و 30 درصد از منابع معدنی جهان را در خود جای داده است، اما تنها 3 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد. بعلاوه، کمبود غذا و آب مکرر همچنان این قاره را با وجود داشتن چنین منابع عظیمی آزار می دهد. یکی از دلایل این امر فقدان داده‌های قابل اعتماد و قابل اعتماد است که با ممانعت از تصمیم‌گیری‌های تجاری و تخصیص سرمایه و همچنین دشوار کردن اندازه‌گیری تأثیر تغییرات آب و هوایی، توسعه آفریقا را برای دهه‌ها متوقف کرده است. موارد دیگری از عدم دسترسی به داده های آب و هوا یا مکانی در این قاره وجود دارد.

امینی وارد شوید. این استارت‌آپ شش ماهه گفت که پلتفرمی برای تجمیع داده‌ها ایجاد کرده است که منابع مختلف داده (از ماهواره‌ها و سایر منابع داده موجود مانند داده‌های آب‌وهوا، حسگرها و داده‌های اختصاصی مشتری) را تا یک متر مربع پایین می‌آورد، سپس یکپارچه و پردازش می‌کند. این داده ها قبل از ارائه آنها از طریق API شرکت های محلی و بین المللی که به آنها نیاز دارند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مایکروسافت و سونی قراردادی را برای حفظ Call of Duty روی کنسول‌های پلی‌استیشن امضا کردند

امروزه در سطح دانه بندی، امینی می تواند داده هایی از چرخه بین کاشت و برداشت محصول تا میزان آب و کود مصرفی را در اختیار کشاورزان قرار دهد. به گفته کالوت که همچنین گفت این پلتفرم می تواند از داده های تاریخی تقریبا 20 ساله استخراج کند، این پلتفرم می تواند به سازمان ها در درک تأثیر بلایای طبیعی، سیل و خشکسالی در کل قاره “در چند ثانیه” کمک کند. داده های فعلی هر دو هفته یکبار تولید می شود.

امینی

کیت کالوت (موسس و مدیر عامل امینی). اعتبار تصویر: امینی

مشتریان فعلی امینی، عمدتاً شرکت‌ها و شرکت‌های چندملیتی، در بخش بیمه کشاورزی و نظارت بر زنجیره تأمین، به‌ویژه در «آخرین مایل» یا مراحل اولیه زنجیره تأمین جهانی هستند. کالوت نتوانست نام مشتریان امینی را فاش کند، در حالی که افزود که این استارتاپ فناوری آب و هوا که کمتر از یک سال قدمت دارد، در حال مذاکره برای ثبت نام برخی از بزرگترین شرکت های مواد غذایی و آشامیدنی و یکی از بزرگترین شرکت های بیمه در جهان است. “

پرداختن به فقدان داده های زیست محیطی برای سازمان ها در این صنایع تغییرات ضروری را ایجاد می کند. به عنوان مثال، شرکت‌های جهانی غذا و نوشیدنی با حق امتیاز در آفریقا، مانند نستله یا استارباکس را در نظر بگیرید. فشار فزاینده‌ای از سوی تنظیم‌کننده‌های بین‌المللی مانند قوانین افشای آب و هوای SEC و قرارداد سبز اروپایی وجود دارد که این شرکت‌ها را ملزم می‌کند که انتشار کربن و تأثیرات زیست‌محیطی خود را درک کنند و چگونه عملیات و فرآیندهای زنجیره تأمین آنها بر شیوه‌های کشاورزی محلی در مناطق مختلف از جمله آفریقا تأثیر می‌گذارد.

پلتفرم‌هایی مانند Amini شفافیت داده‌های بسیار مورد نیاز را برای این سازمان‌های جهانی با منافع خاص در آفریقا به ارمغان می‌آورند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا مسائل زنجیره تامین را در آخرین مایل حل کنند و بیمه کشاورزی را برای کشاورزان ارائه کنند. “زیبایی پلت فرم این است که به راحتی مقیاس پذیر است زیرا هنگامی که داده های کشاورزی را برای بیمه جمع آوری می کنید، به عنوان مثال، همان داده ها، 80 تا 90٪، می توانند به شرکت های مواد غذایی و نوشیدنی که دارای زنجیره تامین در آفریقا هستند فروخته شوند یا می توانند فروخته شوند. به دولت‌هایی که در تلاش برای درک تأثیر کشاورزی بر کشورشان هستند.»

کسب و کار امینی به گونه ای است که درگیر چرخه فروش طولانی است. مشتریان بین المللی پس از پرداخت هزینه مجوز ثابت «در چند میلیون» به مدت دو سال، به API پلت فرم دسترسی پیدا می کنند. مشتریان محلی قیمت های اولیه را به صورت موردی طبقه بندی کرده اند و به آنها امکان می دهد به آنچه نیاز دارند دسترسی داشته باشند و در طول زمان رشد کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین راه حل برای کار نکردن حالت تاریک در Microsoft Outlook در آیفون

Gro Intelligence، یک شرکت بینش مبتنی بر هوش مصنوعی که در کنیا تأسیس شده اما مستقر در نیویورک است و ابزارهای تصمیم‌گیری و تجزیه و تحلیل را در اختیار اقتصادهای غذا، کشاورزی و آب و هوا و شرکت‌کنندگان در آن قرار می‌دهد، نامی است که زمانی که ناظران صنعت تلاش می‌کنند تا به گفته کالوت، کسب و کار امینی را معنا کنید. با این حال، رئیس اجرایی می‌گوید تفاوت‌های قابل‌توجهی وجود دارد: امینی داده‌هایی را جمع‌آوری و تولید می‌کند که امثال Gro جمع‌آوری می‌کنند و برای روشن کردن روابط متقابل بین غذا، آب و هوا، تجارت، کشاورزی و شرایط کلان اقتصادی استفاده می‌کنند.

کالوت می‌گوید امینی، که اخیراً اولین شرکت آفریقایی پذیرفته شده در برنامه شتاب‌دهنده فضایی Seraphim (پیشاهنگان 2 درصد برتر شرکت‌های فضایی در مراحل اولیه جهانی) شد، رقابت مستقیمی با شرکت‌های زمین‌فضایی مانند Planet Labs دارد که مجموعه‌ای از فضاها را مستقر کرده‌اند. ماهواره‌هایی که داده‌ها را در سراسر جهان جمع‌آوری می‌کنند و به ازای هر کیلومتر مربع ۱۵ دلار دسترسی دارند. به گفته کالوت، استفاده از چنین فناوری برای سازمان‌هایی در آفریقا یا نگاه کردن به این قاره بسیار گران است و امینی جایگزینی را ارائه می‌دهد.

این مقاله نشان می‌دهد که فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در زمینه فناوری آب و هوا از سال گذشته علی‌رغم کاهش بودجه جهانی VC در آفریقا افزایش یافته است. سال گذشته، استارت‌آپ‌های فناوری آب و هوا در این قاره بیش از 860 میلیون دلار سرمایه سهام را تضمین کردند. شرکت‌هایی مانند Novastar Ventures، Catalyst Fund و Equator در حال جمع‌آوری یا جمع‌آوری منابع مالی در زمینه فناوری آب و هوا برای استارت‌آپ‌های سری A هستند.

هایدی لیندوال، شریک عمومی Pale Blue Dot، در مورد اینکه چرا شرکت او، که معمولاً برای استارت‌آپ‌های فناوری آب و هوا اروپا چک می‌نویسد، در امینی، یک استارت‌آپ آفریقایی سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: «کمبود داده‌های زیست محیطی با کیفیت بالا در آفریقا باعث نگرانی است. زیرا از ایجاد راه حل های آب و هوایی مهم مانند بهبود بیمه کشاورزان، نظارت بر ریسک آب و هوا یا زنجیره تامین جلوگیری می کند. هنگام ملاقات با تیم پشت سر امینی، ما از جاه طلبی و تخصص آنها غافلگیر شدیم و معتقدیم که آنها در بهترین موقعیت برای پر کردن شکاف داده های زیست محیطی آفریقا هستند.”

قبل از راه‌اندازی امینی، کالوت یکی از بنیان‌گذاران و مدیر ارشد تأثیر در وب۳/کریپتو مارا آفریقا بود. Mwenda Mugendi، Muthoni Karubiu و Eshani Kaushal، همگی بخشی از تیم اجرایی امینی، تجربه زیادی در زمینه یادگیری ماشین، علم داده، تجزیه و تحلیل جغرافیایی و فین‌تک دارند و برای شرکت‌های چندملیتی از جمله ، ناسا و MTN کار می‌کنند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/NMlWJN
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *