نوآوری در مراقبت های بهداشتی: مسیر راه حل های پزشکی پایدار

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ریچارد پین، رهبر بخش – مراقبت های بهداشتی در Ultrapolymers، راه هایی را برای کاهش اثرات زیست محیطی فناوری پزشکی مورد بحث قرار می دهد.

دستگاه های پزشکی برای بهبود سلامت و رفاه میلیون ها نفر در سراسر جهان ضروری هستند. در سال‌های اخیر، تأثیرات زیست‌محیطی آن‌ها تحت نظارت فزاینده‌ای قرار گرفته است. از مواد و انرژی مورد استفاده در تولید و بهره برداری گرفته تا دفع زباله.

پایداری در medtech مزایای متعددی برای محیط زیست، جامعه و اقتصاد به همراه دارد:

  • کاهش آلودگی
  • صرفه جویی در منابع طبیعی و انرژی
  • به حداقل رساندن تولید زباله
  • بهبود عملکرد محصول، دوام و درک مشتری
  • تقویت نوآوری برای کمک به سوق دادن صنعت به سمتی دایره ای تر و پایدارتر

پایداری در medtech به چه معناست؟ برای برخی، پایداری به معنای جایگزینی همه مواد پلاستیکی است (که ممکن است دوستدار محیط زیست باشند یا نباشند). دیگران می خواهند CO را کاهش دهند2 انتشار گازهای گلخانه ای، مقدار موادی که به محل دفن زباله می رود یا میزان پلیمرهای مبتنی بر سوخت فسیلی استفاده شده است. درک هدف محصول در انتخاب جهت مناسب برای توسعه اساسی است.

پایداری در medtech را می توان به روش های مختلفی به دست آورد. برخی عبارتند از:

طراحی زیست محیطی

در مرحله طراحی، ما بیشترین فرصت را برای تأثیرگذاری بر پایداری محصول داریم. طراحی سمپاتیک می تواند عملکرد را حفظ کند و در عین حال فرصت هایی را برای استفاده از پلیمرهای پایدارتر باز کند. در این مرحله می‌توانید امکان استفاده مجدد یا افت را مهندسی کنید و پیچیدگی‌های طراحی را حذف کنید تا تعداد پلیمرهای مورد استفاده را ساده کنید.

انتخاب مواد

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  سرویس جدید آمازون به کاربران امکان خرید اقلام فیزیکی در بازی ها و اپلیکیشن ها را می دهد

خواسته های برنامه های کاربردی medtech مواد قابل استفاده را محدود می کند. با نیاز به تعادل سازگاری، کیفیت، تأییدیه‌های نظارتی و عرضه قابل اعتماد، گزینه اصلی راه‌حل‌های با منتسب یا متعادل از شرکای تأمین ما LyondellBasell، INEOS Styrolution، BASF و غیره است. مواد منتسب به زیستی با جایگزینی سایر پلیمرها با ردپای کربن بالاتر یا زنجیره بازیافت ضعیف، تأثیرات مثبتی بر ردپای کربن یک جزء دارند. با درک نیازهای کلیدی مواد، Ultrapolymers می تواند نمونه کارها خود را برای یافتن راه حل مناسب برای محصول شما در طول عمر آن و در پایان پیاده سازی کند.

فرآیند تولید

عوامل متعددی وجود دارد که بر پایداری فرآیند تولید تأثیر می گذارد. یکی جغرافیا است. تولید محصولات محلی به بازار هدف، حمل و نقل جهانی را کاهش می دهد. تولید کارآمد، محلی و به موقع امکان تولید ناب و کربن فشرده را فراهم می کند.

همچنین در نظر گرفتن تجهیزاتی که برای قالب گیری این قطعات استفاده می شود، ارزش دارد. آیا از جدیدترین ماشین آلات کارآمد استفاده می شود؟ آیا دسترسی به منابع انرژی سبز وجود دارد؟ و چگونه می توانیم فرآیند تولید را برای به حداقل رساندن ضایعات بهینه کنیم؟ آیا می‌توانیم هر قراضه‌ای را در برنامه‌های مناسب ضبط کرده و مجدداً استفاده کنیم، حتی اگر در حالت downcycling باشد؟

پایان زندگی

اکثر محصولات در یک زمان به پایان عمر مفید خود می رسند. این امر مستلزم دفع است، با این حال، انتخاب های طراحی قبلی، گزینه های موجود را در حال حاضر گسترش می دهد. در برخی موارد، می‌توانیم مواد زائد را از طریق «تمیز کردن پیشرفته» مجدداً استفاده کنیم یا به صورت مکانیکی بازیافت کنیم تا از آن‌ها در برنامه‌های مشابه یا چرخه‌شده استفاده کنیم. در نهایت، در افق، بازیافت شیمیایی وجود دارد، یک فناوری بسیار نوید اما همچنان در آینده که می تواند کانال های قابل توجهی را برای دایره ای بیشتر در پلیمرها باز کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Gel-Pak برای نمایش فیلم های سفارشی و حامل های دستگاه در MD&M

علیرغم مزایای بالقوه پایداری در medtech، موانعی برای پذیرش گسترده آن وجود دارد:

  • ریسک: کیفیت دستگاه‌های پزشکی مهم است و گام‌هایی برای معرفی پایداری می‌تواند بر آن تأثیر بگذارد. با پیامدهای شکست، یادآوری یا بدتر از آن، تعادل ریسک/پاداش یک خط باریک است.
  • مقررات: معرفی موادی غیر از سوخت فسیلی یا گریدهای زیستی یک چالش است زیرا الزامات نظارتی برای کاربردهای مراقبت های بهداشتی مانع استفاده از آنها می شود. پیدا کردن مناطق کم خطر برای تأثیرگذاری اولین قدم کلیدی است.
  • زمان: چرخه توسعه تجهیزات پزشکی و همچنین عمر آنها در بازار طولانی است. هزینه تعیین مجدد قابل توجه است، بنابراین توجیه زمان دشوار است.
  • فقدان انگیزه ها و منابع: اگرچه گفته می شود پایداری مهم است، بسیاری از کاربران نهایی آن را به عنوان یک گزینه بدون هزینه یا کم هزینه می خواهند. متأسفانه، اکنون این یک گزینه نیست، حق بیمه برای راه حل های زیستی نسبت داده شده قابل توجه است، بنابراین باید تمایل واقعی برای پذیرش وجود داشته باشد.

با این حال، این موانع فرصت‌هایی را برای بهبود و نوآوری ایجاد می‌کنند و اینجاست که با همکاری طراحان، صاحبان برند و مبدل‌ها، Ultrapolymers می‌تواند پشتیبانی و تجربه در توسعه محصولات هیجان‌انگیز، جدید و پایدار برای کاربردهای مدتک ارائه دهد.

Ultrapolymers در نمایشگاه نوآوری Med-Tech در 7-8 ژوئن در NEC، بیرمنگام، در غرفه D20 به نمایش گذاشته خواهد شد. برای ثبت نام رایگان به www.med-techexpo.com مراجعه کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/jyg
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *