نیاز فوری به سلامت دیجیتال

زمان مطالعه: 4 دقیقه

لیز اشال پین، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران سازمان بررسی برنامه های مراقبت و سلامت (ORCHA)، توضیح می دهد که چرا سلامت دیجیتال برای کاهش فشار در مراقبت های فوری ضروری است.

چالش پیرامون مراقبت های فوری هرگز اینقدر بزرگ نبوده است. شما فقط باید اخبار را روشن کنید تا بحران را هم از منظر لیست انتظار و هم از منظر کارکنان ببینید.

من پیشینه بالینی در گفتار و زبان درمانی دارم و همیشه بر این باور بودم که سلامت دیجیتال باید به جای جایگزینی برای مراقبت های بالینی، تقویت کننده مراقبت های بالینی باشد. اما متاسفانه در حال حاضر ما در آن مکان نیستیم. ظرفیت کافی برای رویارویی با تقاضا وجود ندارد، بنابراین ما باید سلامت دیجیتال را به عنوان یک جایگزین ارائه دهیم، در حالی که مردم منتظر مراقبت هستند.

مقابله با فشارها

سازمان بررسی برنامه های بهداشت و مراقبت (ORCHA) و محققان دانشگاه وارویک اخیرا گزارشی در مورد کاهش فشارهای مراقبت فوری با سلامت دیجیتال منتشر کرده اند.

محققان دریافتند که ابزارهای سلامت دیجیتال، اگر در مراقبت های اولیه به کار گرفته شوند، می توانند با دور نگه داشتن بیماران از بیمارستان در وهله اول، سهم قابل توجهی در مقابله با فشارهای مراقبت فوری NHS داشته باشند. این حضور اجتناب‌شده می‌تواند سالانه حدود 553 میلیون پوند از NHS صرفه‌جویی کند.

ما ادعا نمی‌کنیم که سلامت دیجیتال می‌تواند به کسی که در یک تصادف جاده‌ای بوده و در آن لحظه به پزشک نیاز دارد کمک کند، اما می‌تواند با حمایت از افراد مبتلا به شرایط طولانی‌مدت یا بهبود انتخابی آنها، از بروز بحران جلوگیری کند. این می‌تواند به «بیماران درب گردان» کمک کند که به مراقبت‌های اولیه یا فوری بازمی‌گردند، زیرا با درد یا سلامت روانی خود دست و پنجه نرم می‌کنند در حالی که منتظر یک قرار ملاقات هستند. به علاوه، در سوی دیگر معادله، سلامت دیجیتال می‌تواند به خروج سریع‌تر افراد از بیمارستان، آزاد کردن تخت‌ها و بهبود کل جریان کمک کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بیماران قلبی از پوشیدنی های جدید در طول عمل بهره مند می شوند

راه حل انتها به انتها

درک این نکته مهم است که سلامت دیجیتال در مورد راه حل های تک نقطه ای نیست، بلکه باید بخشی از یک مسیر کامل از پایان به انتها باشد. هیئت‌های مراقبت یکپارچه (ICB) موقعیت خوبی برای بررسی کل سیستم مراقبت‌های بهداشتی دارند، بنابراین می‌توانند در نظر بگیرند که کدام فناوری‌های دیجیتال می‌توانند در چه مرحله‌ای به شما کمک کنند.

تأیید و ارزیابی برنامه‌ها، که ORCHA ارائه می‌کند، برای همه چیز اساسی است، زیرا ما باید بدانیم کدام فناوری‌ها ایمن و کارآمد هستند و در کجا تأثیر می‌گذارند. پس از تأیید یک برنامه، فناوری باید در کل مسیر مراقبت جمع شود.

به عنوان مثال، در حال حاضر صدها هزار نفر وجود دارند که بیش از دو سال است که منتظر عمل های مفصل ران و زانو هستند. در آن دوره، آنها با درد منتظر بوده اند، بنابراین ممکن است وزن خود را افزایش دهند زیرا قادر به حرکت نیستند. به علاوه، درد آنها می تواند بر سلامت روان و خواب آنها تأثیر بگذارد. سلامت دیجیتال می‌تواند به آن‌ها در زمانی که منتظر هستند از طریق فناوری‌های سلامت روان، مدیریت درد، ورزش و خواب کمک کند.

مرحله بعدی بعد از جراحی، رساندن بیمار به خانه با بسته فیزیوتراپی یا کاردرمانی است. بسته سلامت دیجیتال می تواند بیمار را قادر سازد به خانه برود و تخت بیمارستان را رها کند. اگر در هنگام ترخیص به فردی بسته مراقبتی مناسب داده نشود، به مراقبت های اولیه باز خواهد گشت، بنابراین ما باید مسیر را ترسیم کنیم و شناسایی کنیم که کدام فناوری می تواند به بهترین وجه کمک کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تنظیم زنگ ساعت اپل واچ

نیاز به زیرساخت

به یاد دارم که در اولین روز به عنوان پزشک، فقط شش بیمار را دیدم و می دانستم که صدها نفر دیگر نیاز به دسترسی به دانش و مهارت های من دارند. آنقدر مرا ناامید کرد که سفری را برای یافتن راه های مختلف برای ارائه مراقبت به افراد بیشتری آغاز کردم. من در مورد فناوری هیجان‌زده شدم زیرا متوجه شدم که اگر بتوانیم فناوری‌های ایمن را در نقطه مناسب برای افراد مناسب به کار ببریم، می‌توانیم فوراً تأثیری عظیم برای میلیون‌ها نفر داشته باشیم. این فرصتی است که اشتیاق من به سلامت دیجیتال را تحریک می کند.

تحقیقات منتشر شده نشان می دهد که 90٪ از متخصصان مراقبت های بهداشتی معتقدند که فناوری می تواند به بیماران آنها کمک کند. علاقه زیادی وجود دارد، اما پزشکان لزوماً نمی‌دانند که به چه فناوری‌هایی می‌توانند اعتماد کنند، چگونه به آنها دسترسی داشته باشند یا چگونه خطرات آینده را کنترل کنند.

شما انتظار ندارید که یک پزشک بدون داشتن آموزش و توانایی جستجو و یافتن داروی مناسب، دارو تجویز کند، پس چرا باید این انتظار را برای فناوری داشته باشیم؟

برای اینکه این مسیرهای جدید کار کنند، متخصصان مراقبت های بهداشتی به آموزش نیاز دارند تا بفهمند چه فناوری هایی می توانند توصیه شوند و زیرساختی داشته باشند که یک سیستم ایمن برای توصیه فناوری ها فراهم کند.

پیام من به رهبران مراقبت های بهداشتی و پزشکان این است که سفر سلامت دیجیتال را آغاز کنند. ما کاملاً با یک بحران روبرو هستیم و سلامت دیجیتال می تواند در حال حاضر با برنامه هایی با پیچیدگی کم که به قابلیت همکاری کمی یا بدون نیاز به همکاری نیاز دارند کمک کند. پس شجاع باشید، جسور باشید و تازه شروع کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Azz
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *