هدف مشارکت Clinithink و AstraZeneca شناسایی مراحل اولیه سرطان ریه است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

Clinithink، شرکتی که Healthcare را توسعه داده است که قادر به درک یادداشت های پزشکی بدون ساختار است، با AstraZeneca Oncology انگلستان در پروژه جدیدی همکاری کرده است که هدف آن یافتن بیماران مبتلا به سرطان ریه در مراحل اولیه است که در آن درمان می تواند موثرتر باشد.

امید به نشان دادن صرفه جویی های بالقوه بر اساس این رویکرد هوش مصنوعی و همچنین شناسایی مزایایی برای بیمارانی که در مراحل اولیه درمان می شوند، امیدواریم تعداد افرادی که درمان می شوند افزایش یابد. هدف آن نشان دادن بیمارانی است که می توانند از غربالگری بیماری ریوی بهره مند شوند، که منجر به تشخیص زودهنگام بیماری می شود – به طور بالقوه باعث بهبود نتایج بیمار و کاهش هزینه ها برای NHS می شود. هزینه سرطان ریه برای اقتصاد بریتانیا قابل توجه است و هزینه‌های بالاتری برای درمان بیماران در مراحل بعدی وجود دارد.

سرطان ریه دومین سرطان شایع در بریتانیا است و هر ساله تقریباً 35000 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند. نرخ بقا در یک سال به شدت کاهش می یابد از 90٪ اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، به تنها 20٪ اگر بیماری در پیشرفته ترین مرحله تشخیص داده شود. با این حال، امروزه سه چهارم افراد مبتلا به این بیماری در مراحل بعدی (مرحله III یا IV) تشخیص داده می شوند. هدف برنامه 10 ساله سرطان دولت این است که اطمینان حاصل شود که 75 درصد از کل سرطان ها در مرحله 1 یا 2 بدون توجه به نوع تومور شناسایی می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ۷ فیلم و نمایش تلویزیونی جدید در نتفلیکس، مکس، پرایم ویدیو و موارد دیگر در این آخر هفته (۲۱ ژوئیه)

با استفاده از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی، مرحله اول پروژه، تجزیه و تحلیل گذشته‌نگر سوابق پزشکی الکترونیکی بدون ساختار بیماران است که امکان و مقرون به صرفه بودن استفاده از فناوری هوش مصنوعی – یادگیری ماشین (ML) و پردازش زبان طبیعی (NLP) را آزمایش می‌کند. ) – برای شناسایی بیماران علامت دار و بدون علامت که در مراحل اولیه بیماری هستند. سپس خروجی‌ها برای توسعه مدل‌های پیش‌بینی استفاده می‌شوند که افراد پرخطر را در مراحل بسیار زودتر، قابل درمان‌تر بیماری، بهبود نرخ بقا و کاهش شدت درمان مورد نیاز نشان می‌دهند.

این همکاری همزمان با اعلام کمیته غربالگری ملی بریتانیا است که در ماه سپتامبر توصیه کرد که بریتانیا باید یک برنامه ملی غربالگری سرطان ریه را اجرا کند. همکاری بین Clinithink و AstraZeneca که توسط AstraZeneca تامین می شود، از اهداف این برنامه با کمک به شناسایی بیماران زیر 55 سال که در غیر این صورت واجد شرایط غربالگری سراسری نبودند، حمایت می کند.

دکتر ساتوشی هوری، رئیس امور پزشکی انکولوژی در AstraZeneca Oncology انگلستان گفت: «بررسی چالش‌های اکوسیستم مراقبت‌های بهداشتی برای شناسایی و تشخیص زودهنگام سرطان یکی از مأموریت‌های انکولوژی ما در بریتانیا است. با تمرکز ویژه بر روی تشخیص زودهنگام سرطان ریه، همکاری ما با Clinithink یک مثال عالی در AstraZeneca Oncology از یک همکاری خارجی با هدف مشترک بهبود نتایج سرطان در بریتانیا است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از مبدل های گسترش کابل در تجهیزات موقعیت یابی بیمار

“این پروژه آزمایش خواهد کرد که آیا می توان پیش بینی کرد که چه افرادی ممکن است به سرطان ریه مبتلا شوند، در حالی که هنوز در مراحل اولیه روند بیماری هستند.”

کریس تاکابری، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Clinithink افزود: «بهره‌گیری و درک داده‌های پزشکی بدون ساختار فرصت‌های عظیمی برای تغییر درمان بیماری، کاهش هزینه‌های NHS و بهبود سلامت جمعیت ایجاد می‌کند.

فناوری ما، بازگشایی CLiX، می‌تواند میلیون‌ها پرونده پزشکی دقیق را در چند ساعت پردازش کند – فرآیندی که اگر به صورت دستی تکمیل شود سال‌ها طول می‌کشد تا بینش‌های بالینی ارزشمندی را ارائه دهد. ما امیدواریم که از بینش‌های کشف‌شده در این مطالعه شواهد در دنیای واقعی برای توسعه مدل‌های پیش‌بینی‌کننده استفاده کنیم که افراد پرخطر را در مرحله بسیار زودتر و قابل درمان‌تری از بیماری – زمانی که نه آنها و نه پزشک عمومی‌شان نمی‌دانند که به سرطان ریه مبتلا هستند، نشان می‌دهد. حتی به آن مشکوک است.»

مرحله اول این پروژه شامل ارزیابی اقتصادی بهداشتی برای اطمینان از مقرون به صرفه بودن و مقیاس پذیر بودن پایلوت خواهد بود. در صورت موفقیت، تیم در اواسط سال 2023 یک مدل آینده نگر برای اثبات اعتبار این رویکرد در دنیای واقعی ایجاد خواهد کرد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/TstHSi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *