هزینه های کاربر بیش از 4000٪ در برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی افزایش می یابد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم هزینه های کاربر بیش از 4000٪ در برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی افزایش می یابد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

با توجه به افزایش علاقه به ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند مبتنی بر متن و Midjourney مبتنی بر تصویر، تعداد و محبوبیت برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در هر دو فروشگاه برنامه افزایش می‌یابد.

گزارشی از شرکت تحلیلی Apptopia نشان می دهد که 158 برنامه چت بات هوش مصنوعی – با توضیحات دارای کلمات کلیدی مانند “AI Chat” یا “AI Chatbot” – در سه ماهه اول سال جاری وارد فروشگاه های شده است. این افزایش 1480 درصدی نسبت به سال گذشته است که بیشتر به لطف OpenAI که ChatGPT API را در ماه مارس منتشر کرد.

اعتبار تصویر: Apptopia

داده ها نشان می دهد که چندین برنامه مانند Nova AI، Genie AI، و Chat With Ask AI به نمودارهای برتر در فروشگاه های برنامه شکسته شده اند – بسیاری از این برنامه ها به همین نام نامگذاری شده اند، بنابراین به راحتی می توان بین آنها اشتباه گرفت. در زمان نگارش این مقاله، Chat With Ask AI در فهرست 10 برنامه رایگان برتر iOS در کشورهای مختلف قرار دارد.

Apptopia در این گزارش اشاره می‌کند که توسعه‌دهندگان تلاش می‌کنند فناوری ربات چت هوش مصنوعی را که به راحتی در یک مرورگر وب در دسترس است، به یک تجربه ی بومی تبدیل کنند و برای آن پول دریافت کنند. اکثر اوقات این برنامه ها برای باز کردن قفل مکالمات نامحدود (یا تعداد زیادی از) با ربات چت از کاربران هزینه می گیرند.

این شرکت تحلیلی خاطرنشان کرد که دانلودهای اپلیکیشن های مجهز به هوش مصنوعی نسبت به سال گذشته ۱۵۰۶ درصد افزایش یافته است و این تعداد در ماه مارس به نزدیک به ۲۰ میلیون رسیده است. هزینه‌های درون‌برنامه‌ای نیز در ماه مارس تقریباً 3 میلیون دلار افزایش یافته است – یک افزایش عظیم 4184 درصدی نسبت به سال گذشته.

اعتبار تصویر: Apptopia

داده های گردآوری شده توسط Bernstein و شرکت تجزیه و تحلیل اپلیکیشن data.ai (که قبلا App Annie نامیده می شد) تصویر گلگون تری را ترسیم می کند. این می گوید که هزینه کاربران برای 10 برنامه برتر هوش مصنوعی مجهز به GPT-3 در فوریه 2023 به 6 میلیون دلار رسید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تیم Procreate قابلیت Apple Pencil Hover M2 iPad Pro را تحسین می کند.

در حالی که بیشتر این برنامه‌ها از فناوری پایه یکسانی استفاده می‌کنند، اما سعی می‌کنند با کمک به افراد با درخواست‌های متنوع یا با معرفی نسخه‌های متعدد ربات‌ها با توانایی‌ها یا حالت‌های مختلف، تمایز ایجاد کنند. به عنوان مثال، Quora's Poe به کاربران اجازه می دهد تا با چند ربات چت که توسط ChatGPT، GPT-4، Claude و غیره پشتیبانی می شوند، تعامل داشته باشند. همه این ربات‌ها شخصیت‌های متفاوتی دارند، بنابراین می‌توانید برای موارد استفاده مختلف با آنها تعامل داشته باشید. در اوایل این هفته، این برنامه ویژگی جدیدی را راه اندازی کرد که به کاربران امکان می دهد ربات های خود را فقط با استفاده از دستورات ایجاد کنند. برخی از نمونه های اولیه عبارتند از ربات زبان دزدان دریایی، رباتی که پیام ها را به شکلک تبدیل می کند و ربات معلم زبان ژاپنی.

به غیر از توسعه دهندگان مستقل، این موج محبوبیت جدید اپلیکیشن های مجهز به هوش مصنوعی به نفع مایکروسافت نیز بوده است. این شرکت در اوایل سال جاری از ادغام فناوری OpenAI با Bing خبر داد. Apptopia گفت که از آن زمان، میانگین دانلود روزانه Bing 1000٪ افزایش یافته است. طبق data.ai، در حالی که برنامه جستجو در ماه فوریه در جدول برتر اپ استور قرار گرفت، رتبه به سرعت سقوط کرد و دانلودها همچنان 1/10 دانلودهای گوگل هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه پاک کردن سایر حافظه ها در آیفون بدون ریست

تجزیه و تحلیل برنشتاین همچنین نشان می‌دهد که دانلودها برای مرورگر اج مایکروسافت، که یک ربات چت هوش مصنوعی با فناوری OpenAI را نیز ادغام می‌کند، در سه ماهه اول 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 135 درصد افزایش یافته است. این شرکت گفت که مرورگر به 1/3 حجم دانلود کروم در این دوره رسیده است. .

با وجود این افزایش محبوبیت، تحلیلگران برنشتاین محتاطانه عمل می کنند. آنها گفتند که “خیلی زود است که در مورد اینکه آیا هر یک از این برنامه های دستیار هوش مصنوعی دارای قدرت ماندگاری هستند یا خیر زود است.” این نشان می دهد که چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی استفاده جدیدی هستند، اما طول عمر علاقه به آنها هنوز آزمایش نشده است.

اما این هجوم برنامه های هوش مصنوعی ابزارهای مشکوکی را نیز به فروشگاه های اپلیکیشن می آورد. هفته گذشته، غول فناوری مستقر در چین بایدو از اپل به دلیل اجازه دادن برنامه های تقلبی ربات ارنی خود در اپ استور شکایت کرد. در اوایل سال جاری، بسیاری از برنامه‌ها با عنوان «ChatGPT» در زمانی که OpenAI API رسمی منتشر نکرده بود، به فروشگاه App و Play Store سرازیر شدند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://98zoom.ir/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1-%d8%a8%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-4000%d9%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85/
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *