همانطور که YC دسته جدیدی را راه اندازی می کند، در اینجا نحوه عملکرد بازار سرمایه گذاری در مراحل اولیه امروز است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم همانطور که YC دسته جدیدی را راه اندازی می کند، در اینجا نحوه عملکرد بازار سرمایه گذاری در مراحل اولیه امروز است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

امروز، Y Combinator’s آخرین گروه استارتاپی یک چرخه ارائه دو روزه را آغاز می کند. Exchange عاشق یک روز نمایشی است، بنابراین ما تا جایی که می توانیم شتاب دهنده ها را زیر نظر داریم. ما اخیراً آخرین مورد مربوط به ردپای جغرافیایی گروه رقیب Techstars YC را نیز پوشش دادیم.

همانطور که منتظر شروع اولین ارائه ها هستیم، این زمان خوبی است تا نگاهی گذرا به بازار سرمایه گذاری در مراحل اولیه بیندازیم که شرکت هایی از شتاب دهنده های همه رشته ها در سال جاری در آن فعالیت خواهند کرد. به لطف برخی از داده‌های اولیه Carta، که بسیاری از استارت‌آپ‌ها برای مدیریت جدول‌های خود از آن استفاده می‌کنند، می‌توانیم تصویر کاملاً واضحی از وضعیت سرمایه‌گذاری برای تازه‌کاران جوان در فناوری ترسیم کنیم.


اخیراً متوجه شدیم که دورهای اولیه سریع‌ترین مرحله را با هنجارهای جدید بازار هماهنگ می‌کنند، در حالی که سری A و دورهای مرحله میانی بعدی هنوز با بازار سرمایه‌گذاری تغییریافته سازگار هستند. ما امروز به سری D و دورهای بعدی نگاه نمی کنیم، و آتش خود را برای زمانی که داده ها و زمان بیشتری در اختیار داریم ذخیره می کنیم.

بیایید در سه ماهه اول سال جاری در مورد اندازه‌های گرد متوسط ​​و مقادیر معامله برای بذر تا سری C صحبت کنیم. سال 2023 در مقایسه با یک سال قبل چقدر سخت بوده است؟ آیا علائمی از بهبودی از سه ماهه چهارم 2022 دیده ایم؟ آیا جمع آوری پول برای بنیانگذاران آسان تر می شود؟ پاسخ به این سؤالات بسیار دلگرم کننده نیست، به جز، به نظر می رسد، برای کوچکترین شرکت ها – مانند آنهایی که امروز بعداً خواهیم دید.

وضعیت مرحله اولیه

قبل از اینکه ابتدا وارد اعداد شویم، در اینجا برخی از هشدارها وجود دارد:

ابتدا، ما به داده های استخراج شده از کاربران Carta نگاه می کنیم. این با ملاحظاتی در مورد جغرافیای تحت پوشش و کامل بودن داده ها همراه است. با این حال، از آنجایی که Carta یک ابزار محبوب است، داده های آن مکان قوی برای شروع است حتی اگر مانند همه مجموعه های داده ناقص باشد.

دوم، بازار در حال حاضر جالب است. دیدگاه کلی این است که قوی‌ترین استارت‌آپ‌ها اغلب بهترین موجودی‌های نقدی را در رکود فعلی داشتند و بسیاری از آنها از آن زمان تاکنون هیچ پولی جمع‌آوری نکرده‌اند. این بدان معناست که احتمالاً برخی از سوگیری‌های انتخاب نامطلوب در داده‌ها وجود دارد. شرکت‌هایی که نیاز به جمع‌آوری سرمایه داشتند و این کار را انجام دادند، شاید به‌طور متوسط ​​وضعیتشان بدتر از میانگین مرحله خود بود. بنابراین، داده‌های زیر می‌تواند کمی بدبینانه‌تر از آن چیزی باشد که اگر طیف وسیعی از استارت‌آپ‌ها امروز در حال جمع‌آوری سرمایه باشند، می‌بینیم.

بسه دیگه بیایید ببینیم اعداد و ارقام می‌توانند در مورد بازار در مرحله اولیه در سه ماهه اول 2023 به ما بگویند و چه نوع معاملاتی امروز امضا می‌شوند.

داده

مرحله اولیه در مقایسه با مراحل بعدی کمی دورتر است، زیرا سرمایه گذاری خطرپذیر برای استارت آپ های بسیار ابتدایی نسبتاً از مشکلات بازار عمومی مصون مانده است. در نتیجه، میانه ارزش گذاری بذر قبل از پول نسبتا ثابت مانده است. این در سه ماهه گذشته نیز صادق بود.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/PqkFFu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *