هند یک برنامه 2 میلیارد دلاری برای تقویت تولید سخت افزار IT محلی معرفی می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم هند یک برنامه 2 میلیارد دلاری برای تقویت تولید سخت افزار IT محلی معرفی می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

هند می‌خواهد بازیگر بزرگ‌تری در صنعت تولید سخت‌افزار جهانی باشد و در عین حال راهی برای تقویت اقتصاد محلی می‌بیند. حالا یک مقدار پول در دهانش می گذارد. این کشور برنامه ای 2 میلیارد دلاری را اعلام کرده است که برای ترویج و تشویق مشاغل محلی برای ساخت سخت افزار مانند لپ تاپ، رایانه شخصی، سرور و کیت محاسبات لبه مرتبط طراحی شده است.

روز چهارشنبه، وزیر فناوری اطلاعات هند آشوینی وایشناو اعلام کرد که کابینه اتحادیه طرح جدید را با هزینه بودجه بیش از 2.06 میلیارد دلار (17000 کرور روپیه هند) تصویب کرد. این ابتکار که طرح تشویقی مرتبط با تولید نامیده می شود، با ارائه جوایز نقدی بر اساس مقیاس کشویی مرتبط با فروش سخت افزار تولید شده، بر تحریک تولید محلی متمرکز است.

این برنامه به مدت شش سال اجرا خواهد شد و انتظار می رود سرمایه گذاری 295 میلیون دلاری و تولید افزایشی 40.7 میلیارد دلار را جذب کند. این وزیر همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این کار تقریباً بیش از 200,000 شغل ایجاد می کند – 75,000 مستقیم و بقیه غیر مستقیم.

اقدامات هند در زمانی انجام می شود که این کشور – دومین کشور بزرگ جهان و یکی از پردرآمدترین کشورها برای لوازم الکترونیکی مصرفی – هنوز واردکننده خالص سخت افزار، عمدتاً از چین است. اخیراً، از فرصتی برای استفاده از اندازه و تخصص فنی خود برای رقابت با چین در جبهه تولید لوازم الکترونیکی استفاده کرده است.

با این حال، طرحی که امروز اعلام شد بدون دردسر نبوده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه مشاهده ویدیوهای لایک شده یوتیوب در رایانه شخصی و موبایل

برای شروع، سال‌هاست که در حال کار بوده است، اما تجسم اولیه به دلیل علاقه کم به تعویق افتاده بود، بنا بر گزارش‌ها، به این دلیل که سازندگان – که قبلاً در چین سخت‌افزار تولید می‌کردند – انگیزه مالی کافی برای سرمایه‌گذاری در جابجایی نمی‌دیدند. به هند

در ابتدا، زمانی که دولت هند برنامه تشویقی برای تولید سخت‌افزار IT را در مارس 2021 اعلام کرد، مجموع بودجه 892 میلیون دلاری را برای جذب سرمایه‌گذاری تا 303.5 میلیون دلار داشت. طرح تجدید نظر شده که امروز اعلام شد، هزینه بودجه را به بیش از دو برابر افزایش داده است، در حالی که تقاضای کلی برای سرمایه گذاری خارجی برای واجد شرایط بودن این پیشنهاد را کاهش داده است.

این واقعیت که دولت هند روی این دو عدد تکان داده است، از یک سو، نشانه ای از شرایط اقتصادی کنونی و سخت تر است: این می تواند به شروع اقتصادهای محلی در زمانی که جهان احساس می کند در رکود اقتصادی یا حتی رکود است، کمک کند. (و در برخی از سخت ترین مناطق جغرافیایی و جمعیتی، فروپاشی). از سوی دیگر، بر فرصتی که هند برای تبدیل شدن به یک صادرکننده خالص سخت افزار می بیند، تاکید می کند، در زمانی که بسیاری به دنبال غصب این تاج از چین هستند.

«امروز آن محیط در کشور وجود دارد. وایشناو در اظهارات مطبوعاتی خود گفت: امروز در هند یک چارچوب سیاست خوب، دولت بسیار فعال وجود دارد. و البته، وضعیت جهانی نیز از ما حمایت می کند و اکوسیستم ایجاد شده است. بنابراین، همه این عوامل از این امر حمایت می کنند [scheme]”

طرحی که امروز اعلام شد در کنار تلاش های مشابهی خواهد بود که هند برای تقویت تولید تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی ایجاد کرده است. دولت همچنین به طور جداگانه حدود 6.6 میلیارد دلار مشوق به تولیدکنندگان گوشی های در کشور ارائه می دهد. شرکت هایی مانند و فاکسکان، ویسترون و پگاترون – که همگی با کار می کنند – برای برنامه تشویقی تلفن های هوشمند درخواست داده اند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 راه حل برای Google Maps برای نمایش صفحه خالی در CarPlay

انجمن تلفن همراه و الکترونیک هند (ICEA)، که اپل، سامسونگ و دیگر سازندگان کلیدی دستگاه را به عنوان اعضای خود به حساب می آورد، معتقد است که این طرح جدید به گسترش صادرات سخت افزار فناوری اطلاعات از هند کمک خواهد کرد.

پانکاج محیندرو، رئیس ICEA در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در حال حاضر بخش قابل توجهی از لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های خود را برای مصرف وارد می‌کنیم. این طرح اصلاح شده PLI نه تنها تولید داخلی را تقویت می کند، بلکه احتمالاً به تولیدکنندگان بزرگ جهانی محصولات سخت افزاری فناوری اطلاعات مانند لپ تاپ و تبلت نیز سود می رساند. ما از صنعت جهانی می خواهیم که این موضوع را بپذیرد و هند را به عنوان مقصدی حیاتی برای تولید محصولات سخت افزاری فناوری اطلاعات در نظر بگیرد.

طی هشت سال گذشته، تولید لوازم الکترونیکی در این کشور آسیای جنوبی نرخ رشد سالانه 17 درصدی را تجربه کرده است که ارزش کل آن به 105 میلیارد دلار رسیده است. این کشور با صادرات تلفن همراه در سال جاری به ازای هر داده دولتی، به دومین تولیدکننده بزرگ تلفن همراه پس از چین تبدیل شده است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/tSgFjw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *