هیوندای و جنرال موتورز با سازندگان باتری کره ای برای ساخت کارخانه های ایالات متحده شریک می شوند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم هیوندای و جنرال موتورز با سازندگان باتری کره ای برای ساخت کارخانه های ایالات متحده شریک می شوند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

گروه خودروسازی هیوندای و جنرال موتورز روز سه‌شنبه به طور جداگانه اعلام کردند که قصد دارند با مشارکت شرکت‌های تولید باتری در کره جنوبی، کارخانه‌های باتری خودروهای الکتریکی در ایالات متحده بسازند.

هیوندای یک سرمایه گذاری مشترک 5 میلیارد دلاری برای تولید سلول باتری در ایالات متحده با SK On راه اندازی خواهد کرد، شرکتی که همچنین با فورد برای راه اندازی کارخانه باتری کار می کند. جنرال موتورز با SDI همکاری خواهد کرد تا به طور مشترک 3 میلیارد دلار در کارخانه باتری خودروهای برقی سرمایه گذاری کند.

این همکاری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که رقابت باتری خودروهای برقی در ایالات متحده بالا گرفته است و خودروسازان داخلی و خارجی برای ایجاد زنجیره تامین باتری در سطح ملی به رقابت می‌پردازند تا واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی دولت بایدن برای خودروهای برقی الکتریکی شوند. قوانین جدید تامین باتری در ماه آوریل اجرایی شد که اعتبار مالیاتی 7500 دلاری را به خودروهایی با مواد باتری که در ایالات متحده یا شرکای قرارداد تجاری تهیه و پردازش شده اند محدود می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  11 بهترین تخفیف تلویزیون جمعه سیاه تمدید شد - تلویزیون‌های 4K، QLED و OLED همچنان در فروش هستند

این اطلاعیه ها همچنین در حالی منتشر می شود که یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی برای دیدار با رئیس جمهور جو بایدن به واشنگتن سفر کرده است. خودروسازان کره جنوبی قوانین جدید دولت را که خودروهای ساخت خارج از آمریکا را از دریافت اعتبار منع می کند، عقب نشینی کرده اند.

شراکت هیوندای با SK On به دنبال امضای یادداشت تفاهم در نوامبر 2022 صورت می گیرد. به گفته هیوندای، هر دو شرکت 50 درصد از سهام این سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری را در اختیار خواهند داشت.

Hyundai-SK JV یک کارخانه سلول باتری در شهرستان بارتو، جورجیا، که نزدیک به تاسیسات تولید هیوندای در ایالات متحده در آلاباما و جورجیا است، ایجاد خواهد کرد. هیوندای می گوید این کارخانه در نیمه دوم سال 2025 تولید سلول های باتری را با ظرفیت تولید سالانه 35 گیگاوات ساعت آغاز خواهد کرد که باید از تولید 300000 خودروی برقی پشتیبانی کند.

هیوندای موبیس، بازوی قطعات و خدمات این خودروساز، بسته‌های باتری با سلول‌های کارخانه را جمع‌آوری کرده و آنها را برای استفاده در مدل‌های آینده هیوندای، کیا و جنسیس EV در اختیار خودروساز قرار خواهد داد. SK On قبلا با هیوندای برای ساخت باتری برای مدل هایی مانند هیوندای Ioniq 5، کیا EV6 و جنسیس GV60 کار کرده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اپل استفاده داخلی از ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی مانند ChatGPT و GitHub Copilot را محدود کرده است.

انتظار می رود کارخانه GM- در سال 2026 تولید خود را آغاز کند و بیش از 30 گیگاوات ساعت ظرفیت داشته باشد. این باید ظرفیت کل باتری جنرال موتورز در ایالات متحده را به حدود 160 گیگاوات ساعت برساند. این خودروساز در حال ساخت چهار کارخانه باتری دیگر در ایالات متحده است. هنوز مشخص نیست که این کارخانه جدید در کجا ساخته خواهد شد.

جنرال موتورز گفت که خطوط تولید در کارخانه جدیدش «سلول‌های منشوری و استوانه‌ای غنی از نیکل» خواهند ساخت. سلول های منشوری و استوانه ای دو نوع از سه نوع سلول باتری EV هستند. پلت فرم باتری Ultium جنرال موتورز در حال حاضر از سبک سوم – کیسه – برای اکثر وسایل نقلیه خود استفاده می کند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Eevmbi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *