واتس‌اپ ویژگی‌های درون‌برنامه‌ای را گسترش می‌دهد تا به کاربران در جستجو و یافتن مشاغل کمک کند •

زمان مطالعه: 3 دقیقه

واتس‌اپ در حال معرفی ویژگی‌های مشابه صفحات زرد است تا به کاربران کمک کند تا کسب‌وکارهای خود را از درون برنامه پیام‌رسانی فوری پیدا کنند، بخشی از تلاش‌های رو به رشد پلتفرم متا برای ایجاد نفوذ عمیق‌تر با تجارت الکترونیک.

این سرویس پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده، که توسط بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان استفاده می‌شود، روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال گسترش قابلیتی به نام «دایرکتوری» برای همه کاربران در بازار کلیدی خارج از کشور برزیل است تا به آن‌ها کمک کند تا کسب‌وکارهای کوچک محلی را در همسایگی‌شان مرور و کشف کنند. این عرضه در سراسر کشور به دنبال آزمایش ویژگی دایرکتوری در سال گذشته در سائوپائولو انجام شد.

واتس اپ همچنین توانایی یافتن مشاغل بزرگتر را از داخل برنامه معرفی می کند. یکی از سخنگویان به گفت که این ویژگی – که در چندین بازار (برزیل، کلمبیا، اندونزی، مکزیک و بریتانیا) عرضه می شود – به کاربران امکان می دهد مشاغل را بر اساس دسته بندی هایی مانند بانک، غذا و نوشیدنی و سفر و همچنین با نام آنها مرور کنند.

این شرکت در یک اجلاس تجاری متمرکز بر واتس اپ اعلام کرد که این ویژگی که “جستجوی تجاری” نام دارد، با هدف کمک به افراد برای جلوگیری از صرف وقت برای جستجوی شماره تلفن مشاغل از وب سایت های خود و کلید زدن و ذخیره آن جزئیات در مخاطبین تلفن خود است. برزیل

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آیفون 15 پرو می تواند در رنگ خسته کننده جدیدی عرضه شود

ویژگی‌های جدید بر تلاش‌های فزاینده واتس‌اپ برای تبدیل اپلیکیشن پیام‌رسان غول‌پیکر به یک موتور تجارت، یکی از بزرگترین شرط‌بندی‌های آن برای درآمدزایی از این سرویس رایگان تأکید می‌کند. این شرکت در درآمدهای سه ماهه ماه گذشته فاش کرد که تجارت تبلیغات کلیک به واتس اپ 80 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و در مسیر تولید 1.5 میلیارد دلار درآمد سالانه است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در این اجلاس گفت: «ما می‌خواهیم کار بیشتر در واتس‌اپ را برای مردم آسان‌تر کنیم. بخشی از آن ایجاد راه های بهتر برای تعامل با مشاغل است. و در حالی که میلیون‌ها کسب‌وکار در برزیل از آن برای استفاده می‌کنند، ما کشف مشاغل یا خرید از آن‌ها را آسان نکرده‌ایم، بنابراین مردم مجبور به استفاده از راه‌حل‌های کاری هستند. هدف نهایی در اینجا این است که آن را به گونه‌ای بسازیم که بتوانید در یک چت واتس‌اپ یک کسب‌وکار را پیدا کنید، پیام دهید و از آن خرید کنید.»

برزیل، پرجمعیت ترین کشور آمریکای لاتین، منطقه ای کلیدی برای واتس اپ است. این پلتفرم که بیش از 120 میلیون کاربر در برزیل جمع آوری کرده است، بازار آمریکای جنوبی را برای آزمایش چندین پیشنهاد تجاری جدید انتخاب کرده است.

واتس اپ سال گذشته یک سرویس پرداخت به بازرگانان را در برزیل معرفی کرد که به طور خلاصه اولین ویژگی واتس اپ در جهان بود. پس از مدت کوتاهی پس از بیان اینکه بانک مرکزی محلی اعلام کرد که برای انجام آزمایش‌های ریسک و نظارتی کافی لازم است، این عملکرد کمی پس از آن لغو شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه بفهمیم کسی شما را در فیس بوک مسنجر محدود کرده است؟

مقام پولی برزیل در آن زمان اعلام کرد که تصمیم آن “یک محیط رقابتی مناسب را حفظ می کند، که عملکرد سیستم پرداخت قابل تعویض، سریع، ایمن، شفاف، باز و ارزان را تضمین می کند.”

پلتفرم پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده، که مجوز اجرای پرداخت‌های همتا به همتا در کشور را در سال گذشته دریافت کرد، گفت که هنوز منتظر مجوز قانونی در مورد پرداخت‌های تجاری است. اما این مانع از ادامه برخی کارهای توسعه نمی شود.

واحد متا گفت که غول پرداخت Cielo، Fiserv چندملیتی، خریدار بازرگانان Getnet، پلت فرم پرداخت Mercado Pago و پخش کننده کارت های اعتباری و نقدی Rede، یکپارچگی فنی را با ایجاد کرده اند و بسیاری از آنها در تست تولید شرکت می کنند.

اگر در برزیل کسب‌وکاری دارید، به این معنی است که مردم می‌توانند شما را پیدا کنند، با شما تماس بگیرند و از همه در یک چت واتس‌اپ خرید کنند، و ما در تلاش هستیم تا این تجربه را در ماه‌های آینده به کشورهای بیشتری نیز ارائه دهیم.» زاکربرگ گفت. “این مرحله بعدی برای پیام‌های تجاری است و من مشتاقانه منتظر شنیدن فرصت‌هایی هستم که این قفل برای همه شما باز می‌کند.”

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZJyWsb
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *