واقعی سازی ارزش اجتماعی در بخش سلامت

زمان مطالعه: 4 دقیقه

جین ساهوتا و آلن وین بیش از 20 سال تجربه در تدارکات عمومی دارند. در سال 2016 آنها مأمور طراحی، ساخت و عملیاتی کردن Supply Chain Coordination Limited (SCCL)، دفتر مدیریت NHS Supply Chain شدند و به ترتیب به عنوان مدیرعامل و COO سهم بازار SCCL را از 38٪ به 68٪ افزایش دادند. در اینجا آنها به موضوع مهم ارزش اجتماعی می پردازند.

دولت سالانه حدود 212 میلیارد پوند را صرف قراردادهای خارجی می کند، با قوانینی که در ژانویه 2021 منتشر شد، ارزش اجتماعی به طور قابل توجهی اهمیت یافته است. تأثیر ارزش اجتماعی (SROI) برای هر پوند خرج شده در حال حاضر یک الزام ضروری در تمام تدارکات عمومی است. ارزش اجتماعی حصول اطمینان از ایجاد مزایای اضافی برای رفاه و پایداری جامعه و محیط زیست گسترده تر از سوی مقامات قراردادی و تامین کنندگان است. در انجام این کار، Social Value کمک می‌کند تا انبوهی از تفکرات و همکاری‌های جدید را در بین مشاغل، کارمندان و جوامع با منافع و تأثیر قابل اندازه‌گیری گرد هم آورد. دولت دستورالعمل مدل را منتشر کرده است، اما به راحتی در تمام مدل های زنجیره تامین، به ویژه عرضه محصول، تفسیر نمی شود. این مقررات را نمی توان نادیده گرفت، ممکن است عواقبی هم از نظر قانونی و هم تجاری داشته باشد.

الزامات نظارتی اجباری در مناقصات عمومی

الزامات نظارتی جدید دولت که اکنون مورد توجه قرار گرفته است تأکید می کند که از ژانویه 2021 همه مناقصه های تدارکات عمومی باید حداقل 10 درصد از کل امتیازدهی جایزه به ارزش اجتماعی را شامل شود. این امر در مورد همه مشاغل، از جمله تجهیزات پزشکی و صنایع مصرفی بالینی صدق می کند. مناقصه های آینده ارزش اجتماعی را در بر خواهند گرفت. معیارها توسط سازمان تدارکات فردی بر اساس ترکیبی از استراتژی، خط مشی و شرایط پایه عرضه تعیین می شود، رویکرد “یک اندازه” متناسب با همه وجود ندارد.

این یک مدل پیچیده است و برای هر کسب و کاری متفاوت به نظر می رسد. این به پنج موضوع، هشت نتیجه سیاست دولت، 24 معیار جایزه و 108 فعالیت معیارهای جایزه تقسیم شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  فعال کننده آواتار NFT GoodGang از نعمت غول های کره ای Kakao و Naver برخوردار است

از تجربه ما در ارائه خدمات حرفه ای به تامین کنندگان و مقامات قراردادی، می دانیم که معیارهای مربوطه بسیار گسترده است. یک رویکرد متقابل کارکردی برای استفاده از تخصص و ابتکارات عملکردی در استراتژی ارزش اجتماعی تلفیقی و پاسخ به مناقصات ضروری است.

مگر اینکه ارزش اجتماعی به طور فعال توسط مدیریت ارشد مورد توجه قرار گیرد، استقرار در یک سازمان کند و ضعیف است. تفسیر الزامات به سرمایه گذاری قابل توجهی در زمان و تخصص همه طرف ها نیاز دارد.

اجتناب از ارزش اجتماعی به معنای از دست دادن حاشیه است

حداقل 10 درصد معنادار است و نیاز به رویکردی سنجیده و تأثیرگذار به معیارهای ارزیابی کمی و کیفی دارد. در طول دهه گذشته بسیاری از سازمان ها در فعالیت های ESG و CSR سرمایه گذاری کرده اند. با این حال، در مرحله مناقصه، این سرمایه‌گذاری‌ها هرگز به رسمیت شناخته نشد، زیرا معیارها بر روی «کیفیت در مقابل قیمت» متمرکز بودند. می توان به این سرمایه گذاری ها به عنوان “ارزش ارزیابی نشده” نگاه کرد. معرفی ارزش اجتماعی بسیار مهم است زیرا این سرمایه‌گذاری‌ها در حال حاضر برای برنده شدن قراردادها به حساب می‌آیند زیرا معیارهای ارزیابی به سمت «قیمت در مقابل کیفیت در مقابل ارزش اجتماعی» قرار می‌گیرند.

شرکت‌هایی که از ارزش اجتماعی استقبال می‌کنند و می‌توانند سوابق، انطباق و تعهد آینده را نشان دهند، می‌توانند از این به عنوان یک تمایز قوی برای برنده شدن در تجارت در بخش دولتی استفاده کنند، جدی نگرفتن این موضوع احتمالاً به معنای وابستگی بیشتر به قیمت (و کاهش حاشیه سود) است. ) مسابقه دادن.

چگونه ارزش اجتماعی را اندازه گیری کنیم

برای پذیرش ارزش اجتماعی، گام اولیه اطمینان از درک عمیق تر از پنج موضوع است: COVID-19، مقابله با نابرابری اقتصادی، تغییرات آب و هوا، فرصت برابر و رفاه، در رابطه با شرکت شما. این برای شناسایی منابع سرمایه گذاری شده، فعالیت های انجام شده، نتیجه و تأثیر ایجاد شده توسط یک تجارت که به ارتقای جامعه کمک می کند ضروری است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برتر برای رفع عدم نمایش نام شبکه وای فای آیفون

جمع آوری شواهد قوی برای حمایت از تعهد عمیق شرکت به موضوعات کلیدی است. شواهد باید شامل انطباق با قوانین، استانداردها، خط مشی سازمانی و اسناد فرآیند، سنجش عملکرد و تعهدات آتی و غیره باشد.

غذای آماده برای medtech

نظارت بر شواهد ارزش اجتماعی مربوطه از طریق سلسله مراتبی از اهداف عمل می کند. در سطح ریز، پنج موضوع بیشتر به معیارهای جایزه مدل تقسیم می شوند. اینها دامنه های خاصی را که باید توسط شرکت ها تضمین شود، مشخص می کند. اگرچه از طرح زمینه COVID-19 کمتر استفاده می شود، عناصر درون آن در تم های دیگر ظاهر می شوند.

در میان معیارهای فوق نکات خاصی وجود دارد که مستقیماً به فناوری و نوآوری می پردازد که به ویژه به صنعت فناوری پزشکی مربوط می شود. در هر نقطه سؤالات فرعی وجود دارد که بر حوزه های کلیدی تمرکز دارند که شرکت های فناوری محور باید در آنها برتری داشته باشند (مشاهده کادر متنی زیر). شرکت‌های مدتک باید بر این تمرکز کنند که چگونه می‌توانند خلق ارزش اجتماعی را از طریق نوآوری به نمایش بگذارند و همچنین آن را در اسناد و رویه‌های داخلی خود مدون کنند.

همانطور که زنجیره تامین مراقبت های بهداشتی شروع به استقرار مدل ارزش اجتماعی می کند، ما هیجان زده هستیم که خدمات حرفه ای را برای کمک به هدایت این سند خط مشی پیچیده و پشتیبانی در اندازه گیری معیارهای جایزه مدل خاص ارائه دهیم.

برای حمایت از شرکت‌های کوچک متوسط ​​(SMEs)، ما همچنین یک ابزار آنلاین کم‌هزینه خود خدمت ایجاد کرده‌ایم که بینش‌های اولیه را بر اساس ویژگی‌های تجاری و ‌های مناقصه ارائه می‌دهد. در Epscot، هدف ما ابهام زدایی از ارزش اجتماعی و در عین حال ساده‌تر و سریع‌تر کردن فرآیند است. از برخی جهات، ما تازه در آغاز یک سفر هیجان انگیز هستیم، اما این سفری است که از هدایت آن هیجان زده هستیم.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EwG
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *