پاسخگویی Ghost Robotics به شکایت «بی اساس» Boston Dynamics •

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اختلاف حقوقی بر سر حق ثبت اختراع رباتیک به جنگ لفظی تبدیل می شود، زیرا Ghost Robotics علیه بوستون داینامیکس پاسخ می دهد. شرکت فیلادلفیا در بیانیه ای که برای ارسال شده، این کت و شلوار را “ممانعت کننده و بی اساس” می خواند. تا حدی خاطرنشان می کند

موفقیت Ghost Robotics از چشم Boston Dynamics دور نمانده است. این شرکت به جای رقابت در یک زمین مساوی، تصمیم گرفت در 11 نوامبر یک شکایت بازدارنده و بی‌اساس در تلاش برای توقف پیشرفت شرکت تازه وارد تشکیل دهد. Boston Dynamics به جای نوآوری، از منابع بسیار بزرگتر خود برای دادخواهی استفاده می کند.

بیانیه گوست، که در آن خود را «تامین کننده شماره یک ربات‌های پا برای ایالات متحده و دولت‌های متفقین» معرفی می‌کند، پس از گزارش‌های مطبوعاتی از شکایت طولانی‌ای که توسط Boston Dynamics در دادگاه دلاور تنظیم شده است، آمده است. این شرکت می‌افزاید که ریشه‌های این شرکت در تحقیقات رباتیک پاهای خود است و می‌نویسد: «روباتیک ارواح از تحقیقات دکترای CTO Avik De و مدیرعامل Gavin Kenneally، تحت نظارت پروفسور محترم دان کودیچک در دانشگاه متولد شد. پنسیلوانیا پروفسور Koditschek پیشگام در زمینه ربات های پا است و دارای حق ثبت اختراع (به طور مشترک با دانش آموزان سابق خود، Martin Buehler و Uluc Saranli) برای اولین ربات پاهای پویا با باتری، RHex (US6481513B2، ثبت شده در 14 مارس 2001) است. “

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آزمایش هوش مصنوعی در Leeds NHS Trust می تواند ارجاع سرطان را سرعت بخشد

روز سه‌شنبه، سازنده Spot به گفت که در مورد دعاوی در حال انتظار اظهار نظری نمی‌کند، اما افزود:

نوآوری رگ حیات Boston Dynamics است و روباتیکان ما تقریباً 500 پتنت و درخواست ثبت اختراع را در سراسر جهان با موفقیت ثبت کرده اند. ما از رقابت در بازار نوظهور رباتیک استقبال می کنیم، اما انتظار داریم همه شرکت ها به حقوق مالکیت معنوی احترام بگذارند و در صورت نقض این حقوق اقدام خواهیم کرد.

در این دادخواست، Boston Dynamics به نامه‌های متعددی از جمله توقف و انصراف اشاره می‌کند و از Ghost می‌خواهد تا ساخت ربات‌های سگ چهارپای خود را به دلیل چندین نقض حق ثبت اختراع به حالت تعلیق درآورد.

این اولین بار نیست که دو شرکت سر از پا در می آورند. Ghost پس از انتشار تصاویری از یکی از ربات‌های سگش که از تفنگ بدون سرنشین ویژه سیستم‌های دفاعی SWORD (SPUR) استفاده می‌کند، به تیتر خبرهای ملی تبدیل شد.

نقاشی از کت و شلوار Boston Dynamics

جیرن پاریک، مدیرعامل وقت این شرکت (که در مارس سال جاری درگذشت) در آن زمان به گفت:

ما محموله ها را تولید نمی کنیم. آیا قصد داریم هر یک از این سیستم های تسلیحاتی را تبلیغ و تبلیغ کنیم؟ احتمالا نه. پاسخ دادن به آن سخت است. چون ما به ارتش می فروشیم، نمی دانیم با آنها چه می کنند. ما به مشتریان دولتی خود دیکته نمی کنیم که چگونه از ربات ها استفاده کنند.

ما روی جایی که آنها فروخته می شوند خط می کشیم. ما فقط به ایالات متحده و دولت های متحد آن می فروشیم. ما حتی ربات های خود را به مشتریان سازمانی در بازارهای متخاصم نمی فروشیم. ما سوالات زیادی در مورد روبات های خود در روسیه و چین دریافت می کنیم. ما حتی برای مشتریان سازمانی خود به آنجا ارسال نمی کنیم.

ماه گذشته، Boston Dynamics در نامه ای سرگشاده به تعدادی از شرکت های رباتیک پیرو پیوست و در آن شیوه تسلیح سازی رباتیک را محکوم کرد. این نامه در بخشی از یادداشت ها،

ما معتقدیم که افزودن سلاح به ربات‌هایی که از راه دور یا به‌طور مستقل کار می‌کنند، به‌طور گسترده در دسترس عموم هستند و می‌توانند به مکان‌هایی که قبلاً غیرقابل دسترس در آن‌ها زندگی و کار می‌کنند، حرکت کنند، خطرات جدید آسیب و مسائل اخلاقی جدی را به همراه دارد. کاربردهای تسلیحاتی این ربات‌های تازه توانمند به اعتماد عمومی به این فناوری آسیب می‌رساند، به گونه‌ای که به مزایای فوق‌العاده‌ای که برای جامعه به ارمغان می‌آورد آسیب می‌رساند.

Boston Dynamics به دنبال خسارت نامشخصی در کت و شلوار خود است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه حذف اکانت توییچ در کامپیوتر، آیفون و اندروید
امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/WNY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *