پردازنده سریع‌تر Raptor Lake اینتل در خرده‌فروشی مشاهده شد – و به نظر گران‌قیمت است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

Core i9-13900KS ورودی اینتل که نسخه جدیدی از CPU پرچمدار Raptor Lake خواهد بود – که قادر به افزایش سرعت تا 6 گیگاهرتز بدون نیاز به اورکلاک است – می تواند بیش از 20 درصد گرانتر از 13900K فعلی باشد.

به عنوان VideoCardz () مشخص شد، این توسط یک توییت از افشاکننده سخت‌افزار @momomo_us که 13900KS – و دیگر پردازنده‌های ورودی Raptor Lake – را در لیست خرده‌فروشی PC Canada دریافت کرده است. () (به طور طبیعی سر شکاک خود را محکم نگه دارید).

قیمت 13900KS 927 دلار کانادا است و در مقایسه با قیمت 13900K موجود در همان خرده‌فروش، 22 درصد افزایش قیمت است.

دسته ای از دیگر پردازنده های Raptor Lake در اینجا لیست شده و قیمت گذاری شده اند، مدل هایی که قبلاً (در واقع توسط ) فاش شده اند. آنها شامل Core i3-13100 در انتهای دیگر طیف از 13900KS هستند، یک پردازنده چهار هسته ای با قیمت 207 دلار کانادا (یا 170 دلار برای 13100F که نسخه ای است که GPU یکپارچه را کاهش می دهد تا هزینه را کاهش دهد. ).


تجزیه و تحلیل: مراقب خطرات قیمت‌گذاری جایگاه‌دار باشید

اینتل قرار است این پردازنده‌های جدید Raptor Lake را در CES 2023 معرفی کند که در حال حاضر چندان دور نیست. Core i9-13900KS و سایر مدل‌های نسل سیزدهمی که در این خرده‌فروشی کانادایی عرضه می‌شوند، پیشنهادی وسوسه‌انگیز است که می‌توانند خیلی زود پس از معرفی اولیه پردازنده‌ها وارد بازار شوند. به طور معمول، مدتی قبل از اینکه واقعاً به فروش برسند، شاهد رونمایی مدل‌های جدید خواهیم بود – اما این نشان می‌دهد که انتظار برای سیلیکون اضافی Raptor Lake طولانی نخواهد بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Google Bard اکنون می تواند با صدای بلند و واضح صحبت کند زیرا به روز رسانی ویژگی گفتار را معرفی می کند

با توجه به قیمت واقعی، اینها احتمالاً مکان‌هایی هستند، همانطور که اغلب در مواردی که تراشه‌های پیش از انتشار در خرده‌فروشان ظاهر می‌شوند، اتفاق می‌افتد، بنابراین سهام زیادی را در برچسب‌های قیمت نشان داده شده قرار ندهید.

گفته می‌شود، این می‌تواند یک نشانه تقریبی معقول از نوع برتری قابل انتظار برای 13900KS در مقایسه با 13900K باشد. در رده بالا، شما همیشه به دنبال یک فرورفتگی بزرگ در کیف پول خود هستید، به خصوص زمانی که تراشه ای مانند نسخه ‘KS' یک پرچمدار اینتل منتشر می شود، بنابراین 20 درصد اضافی ممکن است پیشنهاد غیرواقعی نباشد. با توجه به اینکه 13900K هنوز در ایالات متحده تا مرز 700 دلار خرده‌فروشی می‌کند، اگرچه – اگرچه تخفیف‌های جمعه سیاه در برخی از خرده‌فروش‌ها کمی آن را کاهش داده است – که می‌تواند 13900KS را در سطح بسیار چشمگیری قرار دهد.

با فرض اینکه این نوع هزینه اضافی در کارت ها باشد، آیا ارزش پرداخت آن را برای چیزی که اساساً 200 مگاهرتز افزایش در مقایسه با 13900K است، دارد؟ خب، مطمئناً قابل بحث است، و باید دید که 13900KS از نظر خروش خامی که می تواند داشته باشد چگونه عمل می کند و چگونه تحت تأثیر دما و دریچه گاز قرار می گیرد (اگرچه راه حل خنک کننده استفاده شده در اینجا نیز کاربرد خواهد داشت. ، به طور مشخص).

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 رفع اصلی خطای «عملیات ناموفق» در Microsoft Outlook برای ویندوز

با این حال، علاقه مندانی که خواهان بهترین ها هستند – بازار ویژه ای که مدل KS در نظر گرفته شده است – احتمالاً بدون مشکل زیاد هزینه های اضافی را متحمل می شوند. بیایید با آن روبرو شویم، اینها افرادی هستند که پردازنده‌های گرافیکی جدید Lovelace انویدیا را می‌خرند که بسیار گران‌تر از 13900KS هستند.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ynF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *