پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 4080 به اورکلاک عظیم 3.6 گیگاهرتزی رسیده است – اما آیا کسی اهمیت می دهد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

RTX 4080 انویدیا اکنون مورد توجه متخصصان اورکلاک است، با سرعت کلاک بسیار سریع توسط GPU (پس از مشاهده اورکلاک های عظیمی که قبلاً توسط RTX 4090 به یاد می آورید).

سخت افزار تام () متوجه شدند که تیم Galax OC از کارت گرافیک RTX 4080 SG 1-Click OC خود شرکت استفاده کرده است (SG مخفف عبارت Serious Gamer است) و موفق شد آن را تا 3.615 گیگاهرتز برای رکورد جدیدی به عنوان سریعترین 4080 که تا به حال داریم افزایش دهد. مشاهده گردید.

این بیش از 1 گیگاهرتز بالاتر از بوست پیش فرض کارخانه برای SG است که به هر حال 2.565 گیگاهرتز است، با حالت اورکلاک با 1 کلیک، نام کارت گرافیک از بریدگی تا 2.58 گیگاهرتز گرفته شده است تا به شما ایده کمی معمولی بدهد. اورکلاک

بیشتر ببین

همانطور که گلکس مشاهده می کند، اورکلاک 3.615 گیگاهرتز در واقع 40 درصد سریعتر از اورکلاک 1 کلیک است و این یک دستاورد چشمگیر است.

متأسفانه، هیچ اطلاعات دیگری در مورد اورکلاک به اشتراک گذاشته نمی‌شود، اگرچه می‌توانیم با خیال راحت فرض کنیم که از خنک‌کننده نیتروژن مایع (یا روش‌های عجیب و غریب دیگر) استفاده می‌کند، زیرا با استفاده از کولرهای معمولی نمی‌توان به این نوع سرعت‌ها رسید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بحران روزانه: از امروز، توییتر می‌گوید همه تبلیغ‌کنندگان باید حساب‌های تایید شده را دریافت کنند

تجزیه و تحلیل: یک شاهکار بسیار چشمگیر است، اما بعید است که مصرف کنندگان را به حرکت درآورد

RTX 4080 به دلیل ارزش کلی متزلزلش، به طور یکسان از نظر منتقدان و گیمرها مورد توجه قرار گرفته است – انویدیا مطمئناً با این پردازنده گرافیکی تا جایی که می تواند قیمت را بالا برده است. واقعیت این است که با قیمت RTX 4080، در برخی موارد بردهای شخص ثالث سفارشی تقریباً به اندازه RTX 4090 قیمت دارند – که کارت گرافیک بسیار سریع‌تری است (و مطمئناً یک وضعیت مضحک).

با توجه به آن، ممکن است نخواهید در مورد سرعت رکورد RTX 4080 بشنوید، یا اصلاً به آن اهمیت دهید، و ما به جایی که از آن می آیید می رسیم. اما هنوز هم جالب است که ببینیم این پردازنده‌های گرافیکی Lovelace تا چه اندازه می‌توانند در هنگام اورکلاک با فضای سر فراوان در دسترس باشند.

RTX 4090 قبلاً به سرعت بوست 3.825 گیگاهرتز دست یافته بود، اما به یاد داشته باشید که این نسخه HOF (تالار مشاهیر) Galaxy 4090 بود، بردی که مخصوصاً برای عملکرد خوب با اورکلاک طراحی شده است (یک پیشنهاد نسخه محدود گران قیمت برای اساساً اورکلاکرهای متخصص).

کارت RTX 4080 که در اینجا استفاده می‌شود، فقط یک برد ساده Galax است که برای مصرف‌کنندگان هدف قرار می‌گیرد، بنابراین دیدن آن که فقط به 200 مگاهرتز می‌رسد نسبت به نسخه HOF سفارشی‌سازی‌شده جدی 4090 بسیار چشمگیر است. به این نکته اشاره می‌کند که پردازنده گرافیکی دارای برخی قطعات اورکلاکینگ قوی است، اما بعید است که خریداران بالقوه RTX 4080 را متقاعد کند که دست به کار شوند – در عوض، ما فکر می‌کنیم کاهش قیمت ممکن است به انجام این کار کمک کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه برای رفع عدم ارسال کد امنیتی Epic Games

اگر Galaxy نسخه HOF RTX 4080 را بسازد، واضح است که می‌تواند سریع‌تر عمل کند، اما اینکه آیا این اتفاق می‌افتد، چه کسی می‌داند؟ در حالی که نسخه‌های HOF RTX 3080 و 2080 (Super) توسط Galax تولید شده‌اند، با توجه به وضعیت 4080 و محبوبیت فعلی آن – یا کمبود آن – ما پیش‌بینی نمی‌کنیم که در آینده‌ای نزدیک چنین چیزی عرضه شود. بدین ترتیب.

رک و پوست کنده، بهترین خبری که اخیراً در مورد RTX 4080 شنیده ایم، روشی است که کارت گرافیک درسی شایسته به اسکالپرها می دهد.



امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JBC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *