پروژکتور Horizon Pro XGIMI کیفیت ویدیویی فوق‌العاده 4K UHD و صدای فراگیر اتاق را ارائه می‌کند.

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در حالی که اکثر مردم در اتاق نشیمن خود دارند، شما در اتاق من نخواهید یافت. من در عوض به دلیل تطبیق پذیری پروژکتورهای DLP به عنوان سیستم های سرگرمی خانگی و نمایشگرهای با اندازه متغیر سازگار با موبایل، به سمت پروژکتورهای DLP گرایش دارم.

پروژکتور XGIMI Horizon Pro 4K UHD.

انتخاب بدون تلویزیون برای من آسان بود، زیرا زمان کمی را در خانه می گذرانم، و علاوه بر این، بردن تلویزیون با خود به خانه یکی از دوستانم یا در یک سفر کمپینگ به اندازه بسته بندی یک جعبه کوچک که می توانم بدرخشم عملی نیست. تقریباً روی هر سطح صافی قرار دهید و اندازه صفحه را بر اساس آن تنظیم کنید.

XGIMI Horizon Pro

XGIMI Horizon Pro بهترین انتخاب من برای محافظ DLP است زیرا کیفیت تصویر شگفت انگیزی را با روشنایی کافی برای استفاده به عنوان پروژکتور در روز و شب ارائه می دهد. اگر به دنبال چیزی هستید که خانواده تان را در بهترین تجربه تماشای فیلم یا بازی که تا به حال داشته اید غوطه ور کند، در ادامه بخوانید تا نکات برجسته این جانور را به اشتراک بگذارم.

کیفیت عکس

کیفیت تصویر پروژکتور XGIMI Horizon Pro 4K UHD.

من چندین پروژکتور DLP قابل حمل در طول سال‌ها داشته‌ام و از آنها استفاده کرده‌ام، که طیف خروجی ویدیوی HD 480p تا 1080p، درجات متفاوتی از خروجی لومن را در بر می‌گیرد و برخی از آنها قابل حمل‌تر از بقیه هستند، اما Horizon Pro کیک را با شکوه جلوه می‌دهد. پشتیبانی بومی از 4K UHD در یک بسته قابل حمل قابل قبول.

نکته مهم در اینجا این است که Horizon Pro یک پروژکتور بومی 4K UHD است و نه یک پروژکتور HD 1080p با پشتیبانی از 4K. بسیاری از موارد دوم را در آمازون و جاهای دیگر خواهید یافت، اما به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری، کیفیت تصویر به خوبی یک پروژکتور 4K UHD DLP با پشتیبانی بومی مانند Horizon Pro نخواهد بود.

در حالی که Horizon Pro آن را با کیفیت تصویر شگفت انگیز برای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی از بین می برد، من دوست دارم با نینتندو سوییچ با استفاده از Horizon Pro بازی کنم. نرخ تازه سازی 60 هرتز و تأخیر کم با درون یابی فریم MEMC برای کاهش تاری حرکت ناامید کننده نیست. این ویژگی‌ها در هر گونه استفاده روزانه که ممکن است به آن بیافزایید، سرخورده می‌شوند.

Horizon Pro می تواند حداکثر اندازه تصویر 200 اینچ و وضوح تصویر 3840×2160 پیکسل را تولید کند. نسبت پرتاب 1.2:1 است، که مهم است به خاطر داشته باشید، زیرا این رقم تعیین می کند که پروژکتور برای اندازه تصویر خاص چقدر از سطح طرح ریزی فاصله دارد.

فوکوس خودکار و تصحیح خودکار کیستون با Horizon Pro از جعبه بیرون می آیند، که هر دو برای اطمینان از وضوح تصویر و کاهش اعوجاج در زوایای بسیار حیاتی هستند. فوکوس خودکار در چند ثانیه اتفاق می افتد و تصویر واضحی ایجاد می کند. تنظیم دستی مورد نیاز نیست، اما در صورت تمایل در دسترس است. جلوگیری از موانع نیز تعبیه شده است که برای حفظ کیفیت تصویر، اشیایی مانند قاب عکس یا پنجره را تشخیص می‌دهد و در اطراف آنها قرار می‌گیرد.

در حالی که Horizon Pro از پیش‌بینی فیلم‌های سه بعدی پشتیبانی می‌کند، این چیزی است که من به طور منظم از آن استفاده می‌کنم یا آن را آزمایش کرده‌ام. من حتی یک جفت عینک سه بعدی هم ندارم.

روشنایی

مقایسه روشنایی پروژکتورهای مختلف
XGIMI Horizon Pro در پایین سمت راست ظاهر می شود، در مقایسه با سایر پروژکتورها با سطوح مختلف روشنایی.

یکی از فاکتورهای مهم هنگام در نظر گرفتن یک پروژکتور DLP، درجه روشنایی است زیرا بر میزان قابل مشاهده بودن تصویر در روز یا شب تأثیر می گذارد. به طور کلی، هر چه رتبه ANSI لومن بالاتر باشد بهتر است و Horizon Pro دارای 2200 لومن ANSI است.

هوش مصنوعی داخلی به‌طور خودکار روشنایی را بر اساس نور محیط تنظیم می‌کند، بنابراین پروژکتور می‌تواند در مواقع نیاز عملکردی داشته باشد و در صورت امکان، مصرف انرژی را بهینه کند. این پروژکتور همچنین از فناوری HDR10 استفاده می کند تا رنگ های روشن و تیره را برای چشم قابل تشخیص نگه دارد.

تنها تعداد انگشت شماری از پروژکتورهای DLP مانند پیشنهادات BenQ و Nebula به درجه روشنایی 2k لومنی که در Horizon Pro می‌یابیم، می‌رسند، و اگر قصد استفاده از پروژکتور در اتاقی با نور معمولی را دارید، دقیقاً جایی است که می‌خواهید باشید. روز یا شب بدون نیاز به بستن پرده ها و پرده ها در طول روز.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تبدیل عکس های معمولی به پرتره در هر آیفون

اگر قصد دارید از Horizon Pro به عنوان یک پروژکتور فضای باز مانند من گاهی اوقات استفاده کنید، مهم است که توجه داشته باشید که حتی 2200 لومن ANSI نیز بر خورشید غلبه نخواهد کرد. بعد از غروب آفتاب و به خصوص بعد از غروب، با یا بدون صفحه نمایش پروژکتور بهترین عملکرد را دارد. نور محیطی در اکثر موارد خوب است زیرا 2200 لومن ANSI می تواند از اکثر نورهای ملایم جلوتر باشد.

یک نقطه ضعف پروژکتورهای DLP به طور کلی این است که رنگ‌های تیره‌تر می‌توانند خاکستری‌تر و شسته‌تر به نظر برسند، و به‌ویژه اگر چشمان شما به رنگ‌های پر جنب و جوش نمایشگرهای mini-LED و OLED مانند رنگ‌های موجود در جدیدترین ‌ها، آی‌پدها و مک‌بوک‌ها عادت کرده باشند، قابل توجه است. طرفداران. حتی برخی از تلویزیون‌های رده بالاتر این روزها نمایشگرهای OLED را در خود جای داده‌اند، اما متأسفانه به دلیل نحوه عملکرد پروژکتورهایی مانند Horizon Pro، رنگ‌های سیاه غنی را دریافت نخواهید کرد.

پورت ها، ورودی/خروجی و قابلیت ها

پورت های XGIMI Horizon Pro

Horizon Pro با تعداد زیادی ورودی/خروجی در پشت عرضه می‌شود، از جمله موارد زیر:

  • 2 عدد پورت HDMI
  • 2 عدد پورت USB-A
  • 1x پورت صوتی نوری
  • 1x پورت LAN اترنت
  • 1 x 3.5 میلی متر هدفون / پورت صدا
  • 1 عدد پورت برق DC

اولین درگاه از دو پورت HDMI در پشت دستگاه از ARC پشتیبانی می‌کند – استانداردی که صدا را در یک کانکتور یکپارچه می‌کند، بنابراین نیازی به استفاده از سیم جداگانه برای صدا ندارید. پورت دوم HDMI از ARC پشتیبانی نمی کند، بنابراین اگر به جای آن از کابل صدا استفاده کنید، باید کابل صدا را اجرا کنید. این به شما این امکان را می دهد که از مس یا فیبر نوری برای صدا استفاده کنید که بسته به تنظیم صدای شما می تواند مفید باشد.

با درگاه‌های USB، می‌توانید رسانه‌ها را از درایوهای فلش یا درایوهای دیسک سخت پخش کنید که می‌توانید از طریق برنامه نمایشگر رسانه در سیستم عامل از پیش نصب شده Android TV 10.0 به آنها دسترسی داشته باشید. علاوه بر پورت ها، Horizon Pro دارای دو باند داخلی 2.4/5GHz 802.11a/b/g/n/ac Wi-Fi و اتصال بلوتوث 5.0/BLE است. گفته می‌شود، اگر ترجیح می‌دهید بدون سیم بروید و محتوا را به Horizon Pro ارسال کنید، مطمئناً می‌توانید به جای آن به این مسیر بروید.

اگر استفاده از بلندگوهای خارجی نقطه قوت شما نیست، خوشحال خواهید شد که بدانید Horizon Pro دارای دو بلندگوی داخلی 8 واتی توسط Harman Kardon است که کل اتاق را با صدای فراگیر غوطه ور می کند. من از این بلندگوها هم در داخل و هم در خارج استفاده کرده ام و به هیچ وجه در هیچ یک از محیط ها ناامید نشده ام.

سیستم بلندگوی هارمون کاردون XGIMI Horizon Pro.

کنترل ها

ریموت XGIMI Horizon Pro.

واحد Horizon Pro شامل یک کنترل از راه دور مبتنی بر مادون قرمز با پوشش آلومینیومی ممتاز است که کنترل هایی را برای ویژگی های زیر ارائه می دهد:

  • روشن یا خاموش کردن دستگاه
  • دسترسی سریع به تنظیمات
  • فعال کردن دستیار صوتی گوگل
  • پیمایش و انتخاب عناصر رابط
  • برگشتن
  • رفتن به صفحه اصلی
  • تنظیم سطح صدا بالا یا پایین
  • تنظیم فوکوس
  • و بیشتر…

این کنترل از راه دور از دو باتری AAA استفاده می کند و متأسفانه قابل شارژ نیست، اگرچه ما آرزو می کنیم که چگونه ریموت هایی با اندازه مشابه مانند آنچه برای TV 4K خود استفاده می کنم قابل شارژ هستند.

Horizon Pro همچنین دارای دکمه‌های حساس لمسی در بالای دستگاه برای روشن یا خاموش کردن پروژکتور، تنظیم صدا و کاهش صدا و پخش یا توقف محتوا است.

دکمه های XGIMI Horizon Pro.

طرح

Horizon Pro با ابعاد 8 اینچ عرض و 8 اینچ طول و عمق 5 اینچ، با توجه به قابلیت های موجود در آن، تا حدودی جمع و جور است. همچنین تنها 6.4 پوند وزن دارد، بنابراین با حرکت دادن آن پشت خود نمی شکنند. با توجه به منبع تغذیه بزرگی که با Horizon Pro ارائه می شود، اگر قصد دارید کل دستگاه را با خود ببرید، حدود 11 پوند وزن خواهید داشت.

اگر Horizon Pro را از خانه خود بیرون می آورید، ممکن است بخواهید روی یک کیف حمل محافظ سرمایه گذاری کنید زیرا دسته حمل ندارد و پوششی برای پنجره لنز وجود ندارد تا از آسیب محافظت کند. ما یک کیف حمل با محفظه‌های مجزا را پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید منبع تغذیه را با پروژکتور ذخیره کنید و در حین حمل و نقل، هیچ یک از آن قطعات به یکدیگر ساییده نشوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 راه برای دریافت سیگنال (سرویس) بهتر در آیفون

همچنین شایان ذکر است که Horizon Pro باتری ندارد، بنابراین شما به برق ثابت نیاز خواهید داشت. در حالی که می توانید از یک باتری خارجی برای تامین انرژی Horizon Pro استفاده کنید، نه هر باتری کوچکی این کار را انجام می دهد. شما به یک کابل بزرگ نیاز دارید که بتواند مصرف انرژی زیادی را برای مدت زمان طولانی تحمل کند و از یک سیم برق سه شاخه ایالات متحده پشتیبانی کند.

پایه های ضد لغزش در پایین Horizon Pro به شما امکان می دهد آن را روی یک میز قرار دهید و شروع به پخش کردن کنید. در غیر این صورت، می توانید از مزایای پایه سه پایه ¼ اینچی در پایین استفاده کنید تا پایه سه پایه یا پروژکتور مورد علاقه خود را ببندید و آن را در مکان دلخواه خود در یک اتاق یا محیط قرار دهید.

محل نصب XGIMI Horizon Pro برای سه پایه.

نرم افزار

بسیاری از پروژکتورهای هوشمند مدرن برخی از نسخه های Android TV را اجرا می کنند و Horizon Pro نیز تفاوتی ندارد. این نسخه 10.0 را اجرا می کند و تعداد زیادی برنامه سرگرمی، اطلاعات و جریان را از طریق فروشگاه Google Play ارائه می دهد.

یکی از مواردی که به طور قابل توجهی در فروشگاه Google Play گم شده است، برنامه Netflix است که متأسفانه به دلیل مجوز از طرف Netflix ارائه نشده است. نسخه اصلاح شده برنامه Netflix را می توان جانبی بارگذاری کرد، اما بسیاری از کاربران موفقیت های متفاوتی در کنترل برنامه گزارش کرده اند. به همین دلیل، بهتر است Netflix را روی تلفن یا رایانه خود اجرا کنید و به جای آن، پخش خود را روی پروژکتور AirPlay یا HDMI انجام دهید.

نظرات من در مورد XGIMI Horizon Pro

استفاده از XGIMI Horizon Pro چیزی جز انفجار نبوده است. من می‌توانستم یک تلویزیون خوب بخرم، اما بعد از آن می‌توانستم گزینه‌های قابل حمل و اندازه صفحه نمایش همه‌کاره را که با تجربه پروژکتور فراهم می‌شود، از دست بدهم. بنابراین انتخاب برای من واضح بود – اما برای هر یک از آنها.

XGIMI یک برند حاشیه ای نیز نبود. iDB قبلاً تحت تأثیر نام تجاری XGIMI قرار گرفته بود، بنابراین یکی از اولین جاهایی بود که من به آن نگاه کردم و خوشحالم.

هنگام آزمایش Horizon Pro، به نکات مثبت و منفی در مورد تجربه‌ای که در زیر به اشتراک می‌گذارم اشاره کردم:

طرفداران:

  • تصویر بسیار دقیق و کیفیت صدای عالی
  • امتیاز لومن بالا برای محیط های روشنایی مختلف
  • فوکوس خودکار و تنظیم تصویر بدون دردسر
  • تن ها ورودی/خروجی مناسب برای هر سینمای خانگی یا راه اندازی موبایل
  • سازگاری با پایه و سه پایه
  • انتخابی عالی برای بازی

معایب:

  • بدون دستگیره یا کیف برای حمل دستگاه
  • بدون پوشش لنز برای محافظت در برابر آسیب
  • ریموت قابل شارژ نیست

چگونه یکی را دریافت کنیم

پروژکتورها دستگاه های ارزان قیمتی نیستند، اما Horizon Pro برای رقابت با برخی از بهترین پروژکتورهای 2 تا 4 هزار دلاری که می توانید برای راه اندازی سینمای خانگی استفاده کنید، قیمت دارد و به همان اندازه عملکرد خوبی دارد. در واقع، کیفیت تصویر شفافی را ارائه می‌کند، چه پروژکشن در اندازه تلویزیون و چه به سبک سینمایی را ترجیح دهید و از هر نظر چشم‌نوازی دلچسبی ارائه می‌دهد.

Horizon Pro اغلب در آمازون با ارسال رایگان Prime 1699 دلار قیمت دارد، اما ما همیشه تمایل به مشاهده کوپن‌های یک کلیک داریم که تخفیف‌های عمیق‌تری ارائه می‌دهند، بنابراین آیتم خوبی است که به لیست خود اضافه کنید و مراقب آن باشید. در واقع، جدیدترین کوپن در زمان نوشتن این مقاله، 425 دلار از قیمت خرده فروشی را کاهش می دهد. از طرف دیگر، می توانید مستقیماً یکی از XGIMI را انتخاب کنید، اما ممکن است حمل و نقل کندتر از Amazon Prime باشد.

و اگر Horizon Pro را دریافت کردید و کیف حملی برای نگهداری و حمل آن تهیه کردید، حتماً به خودتان لطف کنید. زیرا شما می‌خواهید از سرمایه‌گذاری خود در زمانی که استفاده نمی‌کنید محافظت کنید.

اگرچه تلویزیون ها خوب هستند، اما برای افرادی که می خواهند صفحه نمایش خود را با خود ببرند ایده آل نیستند. پروژکتورهایی مانند Horizon Pro برای گردهمایی ها، تجربه تماشای فضای باز و بازی روی صفحه نمایش های غول پیکری که از اندازه های استاندارد تلویزیون فراتر می روند عالی هستند. از بین تمام پروژکتورهایی که تا به حال استفاده کرده ام، XGIMI Horizon Pro مورد علاقه من است و فکر نمی کنم اگر یکی از آنها را امتحان کنید کمی ناامید شوید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kUjHMv
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *