پنج روند مدیرعامل EIT Health برای سال 2023

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مدیر عامل EIT Health، ژان مارک بورز، سال نوآوری در مراقبت های بهداشتی را پیش رو دارد.

در ماه می گذشته با مشارکت موسسه کارولینسکا، EIT Health میزبان رویداد شاخص ما، نشست EIT Health 2022 در استکهلم بود. با پیوستن کارشناسانی که طیف گسترده‌ای از بخش مراقبت‌های بهداشتی و علوم زیستی را در بر می‌گیرند، تحولات عمده در سراسر فضای مراقبت‌های بهداشتی اروپا را بررسی کردیم و بزرگ‌ترین نوآوری‌ها و پیشرفت‌هایی را در نظر گرفتیم که نوید می‌دادند این سیستم را که می‌شناسیم مختل کند.

همانطور که به استقبال سال 2023 می رویم و تقریباً سه سال از زمانی که سازمان بهداشت جهانی رسماً کووید-19 را یک بیماری همه گیر اعلام کرد، نشان می دهد، به نظر می رسد به موقع در مورد بزرگ ترین روندها و پیشرفت هایی که به اعتقاد ما در EIT Health، چشم انداز مراقبت های بهداشتی را در سال 2023 تغییر می دهند، فکر کنیم. و فراتر.

1. تقاضا برای تجهیزات پزشکی دیجیتال (DMD)

بدون شک، سال 2023 شاهد پیشرفت‌های بیشتر در چشم‌انداز دیجیتالی خواهد بود، زیرا نوآوران، کارآفرینان و دانشگاهیان به پتانسیل تحول‌آفرین دستگاه‌های پزشکی دیجیتال (DMD) در عرصه‌های سلامت و پزشکی نگاه می‌کنند. راه‌حل‌هایی که توسط استارت‌آپ‌ها و کنسرسیوم‌های پروژه با بودجه EIT Health مورد بررسی قرار می‌گیرند، از جمله نمونه‌های متعددی از DMD‌های پیشگام هستند که این پتانسیل را دارند که شیوه ارائه مراقبت‌های بهداشتی را دوباره تصور کنند و زندگی روزمره بیماران را بهبود بخشند.

با این حال، یک چشم انداز نظارتی تکه تکه به عنوان مانعی عمل می کند که از ریشه گرفتن DMD های امیدوارکننده و ایجاد تغییرات واقعی در زندگی جلوگیری می کند. الزامات شواهد برای تصمیمات بازپرداخت و مشخصات کارآزمایی‌های بالینی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و به موانع مالی و قانونی محدود می‌شود که جذب گسترده DMD را محدود می‌کند.

علی‌رغم این موانع، بیماران و متخصصان پزشکی بدون شک تمایل خود را برای اطمینان از اینکه ما همچنان تمرکز خود را بر روی راه‌حل‌های مراقبت بهداشتی مبتنی بر دیجیتال به طور موثر به‌صورت سیستمی یکپارچه نگه داریم، نشان می‌دهند و این حرکت در جذب و کاربرد آنها از بین نمی‌رود. برای تسهیل انقلاب دیجیتال و رسیدگی به این خواسته‌ها، ذینفعان کلیدی از تجارت، سیاست و پزشکی که در جلساتی مانند کارگروه اروپایی برای ارزیابی هماهنگ DMDs تشکیل می‌شوند، برای هماهنگ کردن رویه‌های تایید DMD در سراسر اتحادیه اروپا، به نیروها خواهند پیوست.

2. انگیزه ارتقاء مهارت و مهارت مجدد

با شتاب گرفتن نوآوری در مراقبت های بهداشتی، نیاز اجتناب ناپذیری برای سرمایه گذاری در ارتقاء مهارت متخصصان مراقبت های بهداشتی ایجاد می شود. تغییرات در سراسر صنعت مراقبت های بهداشتی جای خود را به نقش های جدید و تخصصی می دهد و متخصصان را ملزم می کند که به مجموعه مهارت های خاصی مجهز شوند تا به طور مؤثر با روش های جدید کار سازگار شوند.

در سراسر این قاره، کمبود استعداد و شکاف مهارتی آشکار و فزاینده ای در فضای مراقبت های بهداشتی وجود دارد. بدون پرداختن به این آسیب‌پذیری در سیستم مراقبت‌های بهداشتی ما، نوآوری و پیشرفتی که قبلاً در این زمینه انجام شده است به طور بالقوه اضافی خواهد بود و سیستم‌های مراقبت بهداشتی که ما می‌سازیم برای پایدار و انعطاف‌پذیر بودن تلاش خواهند کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 روش برتر برای رفع کار نکردن CCleaner در ویندوز 11

ذینفعان صنعت با این واقعیت روبرو می شوند تا اطمینان حاصل کنند که نسل های فعلی و آینده متخصصان مراقبت های بهداشتی به خوبی برای رسیدگی به خواسته های منحصر به فرد یک بخش مدرن آماده هستند. از دستور کار نوآوری اروپایی جدید اتحادیه اروپا تا بنیاد WorkInHealth EIT Health، کار امیدوارکننده ای برای مبارزه با شکاف مهارت ها و کمبود استعداد در صنعت انجام می شود.

در سال 2023، می‌توان انتظار داشت گران بیشتری در صنعت ببینیم که از این روند پیروی کرده و متعهد به ارتقاء مهارت و مهارت مجدد نیروی کار مراقبت‌های بهداشتی در سراسر اروپا باشند.

3. شناخت بیشتر مدل های جدید برای ارائه مراقبت های بهداشتی

در سال 2023، من معتقدم که مفهوم سازی ما از مراقبت های بهداشتی تکامل خواهد یافت. ما به تعریف مجدد مدل‌های جدید برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی ادامه خواهیم داد و تاکید بیشتری بر مفهوم مراقبت‌های بهداشتی مبتنی بر ارزش داریم.

اندازه‌گیری ارزش بر اساس نتایج بیمار و تغییر الگو از درمان به پیشگیری در قلب مراقبت‌های بهداشتی مبتنی بر ارزش قرار دارد، چیزی که سال‌هاست به رسمیت شناخته شده است. این مدل از مراقبت‌های بهداشتی که برای ارائه نتایج بهداشتی بهتری که برای بیماران اهمیت دارد، طراحی شده است، در نهایت در مقابله با ناکارآمدی‌های سیستمی مراقبت‌های بهداشتی مرتبط با مدل فعلی ارائه مراقبت‌های بهداشتی مفید است.

امسال شاهد حجم فزاینده‌ای از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در سراسر اروپا خواهیم بود که از مراقبت‌های هزینه‌ای به ازای خدمات به مراقبت‌های مبتنی بر ارزش دور می‌شوند، که به موجب آن کیفیت و اثربخشی مداخلات بیمار به مهم‌ترین معیار موفقیت تبدیل خواهد شد. مزایای تغییر ارزش بیمار در مدل تحویل ما بسیار زیاد است، اما مهمتر از همه، نتایج بیمار با درمان موثر و کارآمد بهبود می‌یابد و سیستم‌های مراقبت بهداشتی از طریق استفاده کمتر از منابع بی‌هوده سود خواهند برد.

به طور کلی، بیماران و ارائه دهندگان به طور یکسان، به طور فزاینده‌ای تشخیص می‌دهند که پیش‌زمینه ارزش مراقبت برای تقویت پایداری و انعطاف‌پذیری سیستم‌های ما حیاتی است، در حالی که، به طور اساسی، رفاه بیمار را افزایش می‌دهد. سال 2023 شاهد سازگاری و سازگاری جامعه برای سازگاری با این مفهوم در حال تحول مراقبت خواهد بود.

4. بیماران مالکیت بیشتری بر مراقبت از خود خواهند داشت

بیماران بیشتر و بیشتر آگاه و توانمندتر می شوند. در نتیجه، ما شاهد خواهیم بود که بیماران در حالی که به دنبال شکل دادن به تجربیات مراقبت و درمان خود هستند، استقلال بیشتری از خود نشان می دهند. این پیشرفت باعث افزایش نوآوری طراحی شده توسط بیمار می شود.

EIT Health مشاهده کرده است که نوآوری‌های طراحی شده توسط بیمار می‌توانند مزایای رقابتی را در مقایسه با همتایان خود در بازار ارائه دهند. به عبارت دیگر، راه‌حل‌هایی که با بیمارانی که درک دست اولی از یک وضعیت خاص دارند، ایجاد می‌شوند، بیشتر برای پرداختن به تجربیات خاص و زیسته افراد به‌طور جامع و مؤثر مناسب‌تر هستند. هنگامی که بیماران قدرت نوآوری پیدا می کنند، راه حل های به دست آمده پتانسیل بیشتری برای بهبود نتایج سلامتی و تغییر زندگی برای بهتر شدن دارند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  3 روش برای قرار دادن صفحه گسترده اکسل در یک سند Word

نتایج بهداشتی بهتر ناشی از نوآوری‌های هدفمند و مؤثر تحت هدایت بیمار، می‌تواند مزایای مهمی را در کاهش هزینه‌های مرتبط با مداخلات کمتر مؤثر و کمتر یکپارچه داشته باشد. بنابراین، تعبیه بینش بیمار در طراحی راه حل های بهداشتی، نه تنها با توجه به پتانسیل افزایش نتایج بیمار، بلکه به عنوان وسیله ای برای افزایش کارایی هزینه در سیستم ما، حیاتی است.

با توجه به ارزش بی‌تردید نوآوری مبتنی بر بیمار، می‌توان انتظار داشت که در سال 2023 شاهد افزایش تمرکز در راه‌حل‌های طراحی‌شده توسط بیمار باشیم.

5. ایجاد اعتماد و استفاده از قدرت داده های سلامت

با توسعه فضای داده‌های سلامت اروپا (EHDS)، می‌توانیم انتظار حرکت پایدار در استفاده از پتانسیل کامل داده‌های سلامت برای نوآوری را داشته باشیم.

داده‌های سلامت یک دارایی ضروری در صنعت مراقبت‌های بهداشتی است که مزایای گسترده‌ای را از بهبود دقت تشخیص‌ها و تصمیم‌گیری‌های درمانی تا تقویت تحقیقات و نوآوری و اطلاع‌رسانی به سیاست‌گذاری ارائه می‌دهد.

همانطور که EHDS بالغ می شود، و بیماران و ارائه دهندگان به طور فزاینده ای مزایای حیاتی داده ها را به عنوان ابزاری برای ارائه راه حل های تغییر دهنده درک می کنند، می توانیم انتظار داشته باشیم که همکاری سهامداران افزایش یافته برای توسعه یک زیرساخت به اشتراک گذاری داده پیچیده و ایمن که حرکت را تسهیل می کند، ببینیم. داده های سلامت در سراسر مرزها

ما در حال حاضر در راه ایجاد شیوه های موثر اشتراک گذاری داده ها هستیم. در می 2022، کمیسیون اروپا مقررات EHDS را با هدف اصلاح “وضعیت تکه تکه شدن” در زیرساخت های اشتراک گذاری داده موجود در سراسر اروپا پیشنهاد کرد. از آن زمان، کمیسیون و ذینفعان مربوطه به دنبال ایجاد یک چارچوب قانونی قوی و متمرکز برای به اشتراک گذاری داده ها قبل از سال 2025، زمانی که این مقررات قرار است عملیاتی شود، بوده اند.

سال 2023 سال کلیدی در توسعه EHDS خواهد بود. یکی از جنبه های حیاتی وظیفه سیاست گذاران و متخصصان مراقبت های بهداشتی، جلب رضایت بیماران برای ایجاد فرهنگ بهتر پیرامون اشتراک گذاری داده ها خواهد بود. این امر مستلزم تلاش‌های استراتژیک برای نشان دادن مزایای تغییر زندگی داده‌های ثانویه و رفع نگرانی‌های اساسی و بی‌اعتمادی در مورد امنیت و ضرورت اشتراک‌گذاری داده است.

EIT Health مفتخر است که بهترین نوآوران، دانشگاهیان، کارآفرینان و دانشمندان را گرد هم می‌آورد و به هم متصل می‌کند، و آنها را با منابعی برای ارائه راه‌حل‌های جدید توانمند می‌کند که روش ارائه و تجربه مراقبت‌های بهداشتی را در سراسر اروپا در سال 2023 و پس از آن تغییر خواهد داد.

با پیش‌روی سال جدید، تعهد مجدد خود را برای ایجاد محیطی مناسب برای نوآوری در مراقبت‌های بهداشتی متعهد می‌کنیم تا در بهترین موقعیت برای تسریع این تحولات مثبت و پیشبرد مأموریت EIT Health برای تسهیل زندگی طولانی‌تر، سالم‌تر و مراقبت‌های بهداشتی پایدارتر باشیم. سیستم های.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/CiHORT
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *