پیشرفت های ردیابی الکترومغناطیسی گزینه های ناوبری جراحی را افزایش می دهد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گرت پلانک، مدیر توسعه کسب و کار، TT Electronics، تجزیه و تحلیل می کند که چگونه تشخیص و کاهش اعوجاج نشان دهنده پیشرفتی برای تعداد بیشتری از دستگاه ها و رویه ها است.

بسته به کاربرد بالینی، کاتترها و سوزن‌های دارای حسگر ممکن است نیاز به ناوبری داشته باشند. با جفت کردن دستگاه با یک سیستم ردیابی الکترومغناطیسی (EM) می توان این کار را با دقت و دقت بالا به دست آورد. مکان دقیق سنسور در طول یک عمل به پزشک نشان داده می‌شود، حتی اگر طیفی از گزینه‌ها، مانند اعداد حسگر، پیکربندی‌های طراحی، شکل‌ها و هندسه‌ها، ویژگی‌های ناوبری خود دستگاه را فعال کنند. الکترومغناطیسی مزایای دید جراحی را فراتر از خط دید ارائه می دهد، اما محدودیت های اعوجاج و چالش های فرکانس مانع از آن شده است. این محدودیت‌ها در سیستم نسل بعدی Radwave، توسعه‌دهنده و سازنده سیستم‌های ردیابی مبتنی بر الکترومغناطیسی برای استفاده در کاربردهای زیست‌پزشکی و سایر کاربردها، بررسی می‌شوند.

در یک پیشرفت جدید، آنتن پلت فرم ردیابی EM وجود اعوجاج، قدرت آن و جهت منبع آن را تشخیص می دهد. هنگامی که اعوجاج شناسایی شد، سیستم طیف وسیعی از اقدامات کاهشی را برای اطمینان از جمع‌آوری اطلاعات مکان دقیق از کل صفحه سنسورها در حجم حسگر اجرا می‌کند. در نتیجه، پزشکان دیگر نیازی به «نقشه‌برداری» اعوجاج قبل از عمل ندارند، رویکردی بسیار رایج برای ردیابی EM. در این سناریوی قدیمی، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید به طور انتخابی تجهیزات موجود در اتاق را به حداقل برسانند – به ویژه برای تجهیزات تلفن همراه یا دستگاه های در حال حرکت که ذاتاً از قبل قابل نقشه برداری نیستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  LIVE: جدیدترین در چشم انداز نظارتی دستگاه های پزشکی بریتانیا

سیستم‌های EM قدیمی‌تر نیز بر باندهای فرکانس الکترومغناطیسی گسترده‌تری متکی بودند و تداخل بالقوه با تجهیزات پزشکی ایجاد می‌کردند. در مجموعه جراحی با فناوری پیشرفته، ممکن است از استفاده همزمان یک سیستم EM قدیمی در نزدیکی دستگاه‌های پیشرفته مانند ECG، سایر سیگنال‌های پتانسیل زیستی و C-Arms فلوروسکوپی که برای تصویربرداری استفاده می‌شوند، جلوگیری شود.

سیستم Radwave در درجه اول دارای یک واحد کنترل، آنتن و سنسورهای 5DOF / 6DOF است. بسته به نیازهای منحصر به فرد یک دستگاه پزشکی خاص و دامنه روش، هر جزء با استفاده از الگوریتم های پیشرفته پیکربندی شده در زمان ساخت قابل تنظیم است.

حسگرهای Plug-and-Play برای عملکرد در پلتفرم EM از پیش کالیبره شده اند و زمان عرضه به بازار را برای توسعه دهندگان دستگاه کاهش می دهد. پلت فرم ردیابی EM Radwave نرخ نمونه برداری بالایی را در تمام سنسورها برای اطمینان از بالا در 24 سنسور تضمین می کند. این پلتفرم به راحتی از طریق یک API رمزگذاری شده ساده و مبتنی بر یک کیت توسعه دهنده نرم افزار منبع باز با دستگاه های پزشکی ادغام می شود. خود پلت فرم بسیار قابل تنظیم است و دارای یک حجم حسگر قابل تنظیم است که می تواند برای برآورده کردن نیازهای خاص یک روش جراحی کوچک یا رشد کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  3 روش برای افزودن یا حذف خطوط شبکه در Google Sheets

ردیابی EM با ادغام حسگر، دید جراحی هوشمندتر را – فراتر از خط دید، تسهیل می کند. این پیشرفتی است که تکنیک‌های کم تهاجمی را به تعداد فزاینده‌ای از رشته‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌آورد و توسعه‌دهندگان دستگاه را توانمند می‌سازد تا منابع را روی تشخیص دستگاه‌های خود متمرکز کنند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/tbYDGL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *