پیمانکاران YouTube Music برنده رای تاریخی اتحادیه شدند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم پیمانکاران یوتیوب Music برنده رای تاریخی اتحادیه شدند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

پیمانکاران یوتیوب Music پس از کسب رای تاریخی از طریق هیئت ملی روابط کار (NLRB) رسماً با اتحادیه کارگران Alphabet-CWA اتحادیه شدند. چهل و یک کارگر از مجموع 49 نفر واجد شرایط رای دادن رای مثبت دادند. هشت کارگر باقی مانده رای ندادند.

این انتخابات پیامدهای معناداری فراتر از یوتیوب Music برای Google دارد. اتحادیه به دست آورد پیروزی عظیم در ماه مارس، زمانی که NLRB حکم داد که گوگل کارفرمای این کارگران است، حتی اگر آنها از نظر فنی توسط پیمانکاری به نام Cognizant استخدام شده باشند. بر اساس این حکم، گوگل باید با کارگران یوتیوب Music برای تصویب قرارداد اتحادیه خود چانه بزند.

این می تواند این امکان را برای سایر کارمندان قراردادی فراهم کند که به AWU-CWA بپیوندند. و از آنجایی که اکثر کارگران Google تحت قرارداد فرعی با شرکت های دیگر هستند، این می تواند سابقه ای برای سازماندهی آن گروه ها نیز ایجاد کند. گوگل در تلاش است تا این حکم را به چالش بکشد. اما اگر این حکم پیشینی NLRB برقرار باشد، این کارگران یوتیوب Music به اولین اتحادیه رسمی شناخته شده کارگران فناوری در Google تبدیل خواهند شد.

پیش از رای اتحادیه، 40 کارگر در ماه فوریه دست به اعتصاب زدند و ادعا کردند که هر دو شرکت از شیوه های ناعادلانه کار برای دخالت در سازماندهی اتحادیه استفاده می کنند.

سم ریگان، ژنرال موزیک یوتیوب در تجمعی در اولین روز اعتصاب گفت: «در حال حاضر، اکثریت بخش ما آماده است در انتخابات NLRB رأی مثبت بدهد. در اقدامی تلافی جویانه علیه تلاش های سازماندهی ما، کارفرمای ما مجبور به پایان دادن به کار از راه دور قبل از رای گیری است، که به طور چشمگیری با شرایط رای گیری منصفانه که توسط قانون فدرال الزامی شده است، تداخل خواهد داشت.

کارمندان احساس کردند که این حکم بازگشت به دفتر ناعادلانه است، زیرا اکثر آنها از راه دور استخدام شده اند و حدود یک چهارم آنها حتی در تگزاس، جایی که دفتر در آنجا است، مستقر نیستند. Cognizant در فوریه به TechCrunch گفت که از دسامبر 2021 به این کارگران یادآوری شده بود که به کار خود بازگردند و این موقعیت ها با آگاهی از اینکه همیشه از راه دور نخواهند بود پذیرفته شدند.

یکی از نمایندگان اتحادیه کارگران الفبا (AWU-CWA) گفت که 15 کارگری که خارج از ایالت زندگی می کنند یا نمی توانند به دفتر بروند در اعتصاب باقی می مانند، زیرا از آنها در برابر خاتمه داوطلبانه محافظت می کند. کارگران دیگر برای کمک به سازماندهی پیمانکاران جدید که پس از اعتصاب استخدام شده بودند به دفتر بازگشتند.

آلفابت در گزارش سود سه ماهه خود در این هفته، درآمد عملیاتی 191 میلیون دلاری خود را افزایش داد که جهشی قابل توجه از ضرر 706 میلیون دلاری سال گذشته است. به علاوه، Google Cloud برای اولین بار سود می کند و در این سه ماهه 7.4 میلیارد دلار درآمد کسب می کند. با وجود این، این شرکت در ماه ژانویه 12000 نفر را اخراج کرد و 70 میلیارد دلار سهام را بازخرید کرد. طبق گزارش CNBC، ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت در سال گذشته 226 میلیون دلار غرامت دریافت کرد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/keW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *