چرا بالش ها زرد می شوند – و چگونه تشخیص دهیم که آیا بالش ها برای خوابیدن سالم هستند یا خیر؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

همه ما می دانیم که یک بالش خوب می تواند چه تفاوتی در کیفیت خواب ما ایجاد کند، اما چرا بالش ها زرد می شوند؟ همانطور که ممکن است حدس زده باشید، بیشتر مربوط به چیزی است که بالش هر شب در معرض آن قرار می گیرد.

در اینجا به دلایل اصلی زرد شدن بالش ها و چگونگی تشخیص اینکه آیا بالش شما هنوز سالم است برای خوابیدن می پردازیم. اکثر آنها باید هر یک تا دو سال یکبار تعویض شوند، بنابراین اگر مال شما بزرگتر است و پوشیده از لکه های زرد یا قهوه ای، پس زمان تغییر فرا رسیده است. بهترین راهنمای بالش‌های ما می‌تواند به شما کمک کند فشار خواب اصلی بعدی خود را بیابید (و تشک‌های دوشنبه Cyber ​​اغلب شامل لوازم خواب می‌شوند، بنابراین اکنون زمان خوبی برای خرید است).

در حال حاضر، بیایید به انتهای آن لکه های زرد روی بالش های شما بپردازیم و اینکه آیا می توان آنها را کاهش داد یا از بین برد. برای مشاوره در مورد تمیز کردن، ویژگی تخصصی ما در مورد نحوه شستن بالش و تعداد دفعات آن را بخوانید.

چرا بالش ها زرد می شوند؟

چند دلیل برای او وجود دارد، اما عرق شایع ترین دلیل زرد شدن بالش است. اکثر مردم در طول خواب تا حدی عرق می کنند (حتی اگر از نظر فیزیکی از آن بی خبر باشیم) و به مرور زمان تجمع عرق از روبالشی شما به بالش شما باعث ایجاد لکه های زرد می شود.

زن به پهلو خوابیده

(اعتبار تصویر: Getty/Wavebreakmedia Ltd)

به غیر از عرق، اشکال دیگر رطوبت نیز می تواند باعث زرد شدن بالش شما شود، از جمله روغن های طبیعی پوست. روغن‌های صورت، سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها را به موادی که روی موهایتان دارید اضافه کنید و لکه‌های زرد روی بالش اجتناب‌ناپذیر هستند.

در مورد تشک ها هم همینطور است، بنابراین اگر تشک شما بیش از هفت سال سن دارد و پوشیده از لکه‌ها (و سایر نشانه‌های ساییدگی را نشان می‌دهد)، ارتقا را در نظر بگیرید. بهترین راهنمای تشک ما می تواند کمک کند، و بسیاری از آنها در حال حاضر در میان فروش تشک های روز رئیس جمهور ظاهر می شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ابزار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی: Metricool

به طور خلاصه، رایج ترین دلایل زرد شدن بالش عبارتند از:

  • عرق
  • روغن های طبیعی بدن
  • آب دهان
  • موی خیس
  • محصولات مو
  • لوازم آرایشی
  • سرم ها و مرطوب کننده های مبتنی بر روغن

آیا بالش هایی با لکه های زرد برای خوابیدن مناسب هستند؟

اگر بالش شما بیش از دو سال سن دارد و با لکه های زرد و قهوه ای پوشیده شده است، خرید یک بالش جدید را توصیه می کنیم. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که از زمان خرید بالش خود را نشویید و از محافظ بالش استفاده نکنید.

به احتمال زیاد، بالش علاوه بر عرق، روغن و پوست مرده، چیزهای دیگری نیز دارد: کنه های گرد و غبار و همچنین سایر آلرژن ها در کمین هستند. رطوبت ناشی از عرق و روغن نیز می تواند باعث رشد باکتری ها شود. و اگر بالش شما باعث گردن درد می شود یا شکل خود را از دست داده است، قطعا زمان تعویض آن فرا رسیده است.

دکتر کاران راج برای توضیح اینکه چرا باید حداقل هر دو سال یکبار بالش خود را تعویض کنید و اگر این کار را نکنید چه اتفاقی می‌افتد در سایت به سرعت منتشر شد. این چیزی است که او گفت…

@dr.karanr ()
♬ استیون یونیورس – L.Dre ()

چگونه جلوی زرد شدن بالش خود را بگیریم

هیچ کاری نمی توانید برای جلوگیری از تعریق کامل در رختخواب انجام دهید، اما می توانید بهتر از بالش خود در برابر لکه های زرد محافظت کنید. موثرترین راه این است که بالش خود را با محافظ بالش بپوشانید. اینها یک راه ارزان برای اضافه کردن یک مانع اضافی بین عرق، روغن، رطوبت و بالش شما هستند.

محافظ های بالش را می توان به همراه بقیه ملحفه های تخت خود به صورت هفتگی شست و باعث می شود که نگهداری آنها کم شود. ما توصیه می‌کنیم که تعدادی چرخش داشته باشید تا همیشه یکی در حالت آماده به کار داشته باشید.

سعی کنید روی موهای خیس نخوابید زیرا در غیر این صورت تمام آب از آن عبور می کند و به مرور زمان بالش شما را زرد می کند. همچنین از استفاده از سرم‌ها و کرم‌های حاوی روغن سنگین در رختخواب خودداری کنید و قبل از زدن یونجه، آرایش خود را پاک کنید.

بنابراین برای جمع بندی:

  • از محافظ بالش مرغوب استفاده کنید
  • قبل از رفتن به رختخواب موهای خود را خشک کنید
  • سعی کنید از محصولات سنگین روغنی خودداری کنید
  • قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 تکنیک بهینه سازی رسانه های اجتماعی

آیا می توانید لکه های زرد را از روی بالش پاک کنید؟

شما نمی توانید لکه های زرد را به طور کامل از بین ببرید (مخصوصاً لکه های قدیمی تر که واقعاً در بستر قرار گرفته اند)، اما راه هایی برای کاهش آنها وجود دارد. اکنون، هر زمان که در مورد تمیز کردن ملافه، از جمله نحوه تمیز کردن تشک صحبت می کنیم، همیشه توصیه می کنیم ابتدا دستورالعمل های مراقبت را بخوانید.

لکه های فردی لکه های زرد روی بالش سفید را درمان می کند

(اعتبار تصویر: گتی)

بالش شما باید دارای برچسب پارچه ای کوچکی باشد که از کناره آن بیرون زده باشد – در آنجا راهنمایی در مورد نحوه شستن بالش و نحوه خشک کردن آنها خواهید یافت (هرگز بالش های مرطوب را با کتانی نپوشانید زیرا در غیر این صورت ممکن است کپک ایجاد کنند).

قبل از شستن بالش با ماشین لکه ها را لکه دار کنید (اگر قابل شستشو با ماشین باشد). اسپری ها و کرم های پاک کننده لکه قوی اما موثر هستند، در حالی که مخلوط کردن خمیر جوش شیرین و آب یک رویکرد طبیعی را ارائه می دهد.

برخی از متخصصان نظافت توصیه می‌کنند از ترکیبی از سفید کننده و مواد شوینده برای از بین بردن لکه‌های زرد سرسخت استفاده کنید، اما باید مطمئن باشید که مواد مورد استفاده برای ساخت بالش می‌توانند در برابر چنین درمان سختی مقاومت کنند.

چرا بالش ها زرد می شوند: نکته اصلی

در بیشتر موارد، بالش ها زرد می شوند زیرا عرق و روغن از طریق کتانی شما به خود بالش نفوذ می کند، اما لوازم آرایشی، محصولات مو، آب (از موهای مرطوب) و آب دهان نیز می توانند باعث ایجاد لکه های زرد روی بالش شوند.

بهترین راه برای کاهش لک این است که روی بالش خود را با یک محافظ ضد آب و ضد حساسیت بپوشانید. این ها در برابر رطوبت و کنه های گرد و غبار محافظت می کنند و به بالش شما کمک می کنند تا به طول عمر کامل خود برسد و در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی می کند. اگر به دنبال ارتقاء و علاقه به بالش قابل تنظیمی هستید که می تواند مطابق با سبک خواب شما تنظیم شود، بررسی بالش Layla Kapok ما را بخوانید.

با توجه به این نکته، سرمایه گذاری روی بهترین محافظ تشک را در نظر بگیرید تا از تشک خود در برابر لکه، نشت و مواد حساسیت زا محافظت کنید. بسته به عمق آنها، حتی می توانید یکی را روی رویه تشک خود قرار دهید تا آن را نیز ایمن نگه دارید.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/aqa
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *