چطور برای درخواست ویزای کانادا اقدام کنیم؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

چکیده : برای سفر به کانادا نیاز به ویزا دارید. ویزای کانادا انواع مختلفی دارد که برای دریافت هر کدام از آنها باید شرایط لازم را داشته باشید.

 

کانادا یکی از بهترین کشورها از لحاظ دارا بودن رفاه و آسایش می باشد. سالانه افراد زیادی خصوصا از کشور ایران، به کانادا مهاجرت می کنند. در کل بسیاری از افراد درخواست دریافت ویزای کانادا را دارند، بنابراین این کشور در دادن ویزا به مسافران و مهاجران شرایط خاصی دارد که باید به آنها توجه داشته باشید.

در اینجا یک مثال برای شما می آوریم. برای رفتن به کشورهایی مانند قبرس نیازی به ویزا ندارید، چرا که این کشور در همسایگی ما بوده و از لحاظ سیاسی دوست کشور ایران محسوب می شود. اما هنگامی که از ایران می خواهید به قصد سفر موقت یا زندگی دائمی به کانادا بروید، باید از قبل ویزای خود را تهیه کرده باشید. دلیل چنین مسئله ای روابط بین کشور مبدا و کشور مقصد می باشد. در کل می توانیم بگوییم برای سفر به کشورهای اروپایی، حتما باید ویزا داشته باشید.

روش درخواست برای ویزای کانادا

برای دریافت ویزای کانادا حتما باید به سفارت کانادا در ایران مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم، اقدام به دریافت ویزا کنید. شرایط اخذ ویزا برای انواع مختلف آن، متفاوت می باشد که در ادامه به طور مفصل و دقیق به هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

اما به صورت کلی می توانیم بگوییم برای اخذ ویزای کانادا حتما باید دارای پاسپورت معتبر با تاریخ کافی باشید. اگر تنها به قصد سفر می خواهید ویزای کانادا را دریافت کنید، باید تعهد نامه مخصوصی را که در ادامه معرفی خواهیم کرد امضا کرده و به آن پایبند باشید.

داشتن تمکن مالی بالا نیز از مسائلی است که سفارت کانادا بر روی آن تاکید زیادی می کند. همچنین یکی دیگر از شروط دریافت ویزای کانادا، نداشتن سابقه کیفری می باشد. زیرا همانطور که اشاره کردیم، این کشور بر روی شهروندان خود بسیار حساس می باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Teva UK سیستم جدید GoResp Digihaler را در بریتانیا راه اندازی کرد

برای آشنایی با انواع ویزای کانادا و شرایط دریافت هر یک از آنها، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

انواع ویزای کانادا

همانطور که گفتیم داشتن ویزای کانادا برای فردی که با هر قصدی می خواهد به کانادا سفر کند ضروری است. اما ویزای کانادا دارای چند نوع است که شما باید با توجه به شرایط و خواسته خود، به اخذ یکی از آنها اقدام کنید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر یک از ویزاها، اعتبار مخصوصی دارد و شما وظیفه دارید پیش از تمام شدن مدت زمان تعیین شده، کشور کانادا را ترک کنید.

دریافت هر کدام از ویزاهای کانادا شرایط بخصوصی دارد که باید قبل از اقدام به اخذ ویزای کانادا از آنها آگاهی داشته باشید تا درخواست شما مورد قبول سفارت کانادا قرار بگیرد.

مراحل اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

بسیاری از نوجوانان و جوانان آرزوی تحصیل در کشور زیبایی مانند کانادا را دارند. برای تحصیل در این کشور باید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا در هر مقطعی، مهم ترین چیزی که نیاز دارید گرفتن پذیرش از مدرسه یا دانشگاه مورد نظر است.

در ابتدا باید مدرسه یا کالجی که قصد تحصیل در آن را دارید انتخاب کرده و شرایط آن را بررسی کنید. سپس مدارک خود را به صورت ترجمه شده برای مدرسه یا دانشگاه ارسال کنید. ارسال مدارک از طریق انجام می گیرد.

پس از گذشت مدت زمان معین، جواب خود را از سمت مدرسه یا دانشگاه دریافت خواهید کرد. اگر شرایط شما مناسب بود، در خواستتان پذیرش شده و دعوت نامه مخصوص برایتان ارسال خواهد شد.

شرایط تاثیرگذار در دریافت دعوت نامه از سمت مدرسه یا دانشگاه مورد نظرتان عبارتند از:

  • تمکن مالی: مهم ترین چیزی که در اخذ پذیرش از سمت کالج وجود دارد، دارا بودن تمکن مالی است. حساب شما باید به گونه ای باشد که بتوانید شهریه تحصیلی و باقی هزینه های زندگی در کشور کانادا را در طی یک سال پرداخت کنید. توجه داشته باشید که هزینه ها به دلار حساب می شود.
  • زبان: داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی، یکی از ضروریات پذیرش در هر مقطع تحصیلی می باشد.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 روش برتر برای رفع افزونه Microsoft Teams Meeting که در Outlook برای ویندوز ظاهر نمی شود

ویزا کاری کانادا

ویزای کاری کانادا این امکان را به شهروندان غیر کانادایی می دهد تا در این کشور مشغول به کار شوند. در اینجا نیز برای این که بتوانید ویزا دریافت کنید، نیازمند دعوت نامه خواهید بود.

شما باید شغلی که در آن مهارت دارید انتخاب کرده، سپس کارفرما یا شرکت متناسب با مهارتتان را در کانادا بیابید. رزومه تان را برای فرد یا شرکت ارسال کنید. حال باید متنظر جواب باشید.

شرایط اقدام برای ویزای کانادا کاری و توریستی

اگر رزومه شما مورد تایید باشد، دعوت نامه برایتان ارسال خواهد شد. در این دعوت نامه تمام جوانب کاری و مدت زمان اشتغال درج می شود.

اکنون نوبت آن است که دعوت نامه دریافتی را همراه با سایر مدارک لازم برای مهاجرت کاری به کانادا، تحویل سفارت مربوطه دهید.

سایر شرایطی که در هنگام دریافت ویزای کار کانادا تاثیرگذار است:

  • سن: اگر سن شما بالای 35 سال باشد، توانایی مهاجرت کاری به کانادا را نخواهید داشت. هر چقدر جوان تر باشید، پذیرش راحت تری خواهید داشت.
  • مهارت: نوع مهارت شما و تسلط به کارتان بسیار مهم می باشد.
  • زبان: اگر مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید، در پذیرش درخواست ویزایتان تاثیر خواهد گذاشت.

ویزا توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا دارای دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت می باشد. در ویزای کوتاه مدت حداکثر 90 روز می توانید در خاک این کشور اقامت داشته باشید و اعتبار ویزای بلند مدت 5 سال می باشد.

تمکن مالی 200 الی 400 میلیون تومانی، یکی از ضروریات دریافت ویزای توریستی کانادا می باشد. اگر از سمت آشنایان خود در کانادا دعوت نامه دریافت کنید، هزینه تان کمتر خواهد شد.

همچنین داشتن سابقه سفر به کشورهای خارجی امتیاز محسوب شده و اخذ ویزای توریستی کانادا را آسان تر خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/PBQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *