چگونه احراز هویت دو مرحله ای توییتر را بدون اشتراک آبی فعال کنیم

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از چگونه احراز هویت دو مرحله ای توییتر را بدون اشتراک آبی فعال کنیم
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

چه یک برنامه رسانه اجتماعی باشد و چه حساب ایمیل شما، احراز هویت دو مرحله ای یک الزام مطلق است. از دسترسی هکرها به حساب های شما جلوگیری می کند. در میان چندین روش برای 2FA، احراز هویت مبتنی بر پیامک ساده ترین است. اما متأسفانه برای همه کاربران توییتر، این ویژگی اکنون یک ویژگی پولی انحصاری برای مشترکین توییتر آبی است. اما اگر نمی‌خواهید پولی بپردازید، به شما می‌گوییم چگونه احراز هویت دو مرحله‌ای توییتر را رایگان فعال کنید.

در واقع، تصمیم به حذف 2FA مبتنی بر پیامک برای مشترکین غیر آبی یک موهبت است. این به این دلیل است که ابتدایی ترین و ناامن ترین شکل 2FA است. ما به مشترکین آبی توییتر پیشنهاد می‌کنیم که از 2FA مبتنی بر پیامک به یک سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای مبتنی بر یکیشن بروند. این مقاله نشان می دهد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

احراز هویت دو مرحله ای (2FA) چیست؟

هر سرویس آنلاین از شما می خواهد که با شناسه ایمیل/شماره تلفن و رمز عبور وارد شوید. در حالی که این امن است، شخص دیگری اگر رمز عبور شما را حدس بزند یا بداند به راحتی می تواند وارد حساب شما شود. هکرها همچنین می توانند از این طریق به زور وارد حساب شما شوند.

احراز هویت دو مرحله ای

برای جلوگیری از این اتفاق، می توانید از احراز هویت دو مرحله ای یا 2FA استفاده کنید. قبل از ورود به حساب کاربری شما یک لایه امنیتی اضافه می کند. به همراه رمز عبور، 2FA از شما می خواهد که رمز عبور یک بار مصرف (OTP) را که فقط به دستگاه شما ارسال می شود وارد کنید. به این ترتیب، شخصی که رمز عبور شما را دارد، باز هم نمی‌تواند بدون این کد وارد حساب کاربری شما شود.

نحوه تنظیم احراز هویت دو مرحله ای در توییتر با استفاده از Authenticator

همانطور که قبلا ذکر شد، 2FA مبتنی بر پیامک امن ترین راه برای ایمن نگه داشتن حساب شما نیست. اگر گوشی خود را گم کنید چه؟ کسی می تواند سیم کارت را بیرون بیاورد و آن را در دستگاه دیگری قرار دهد تا OTP شما را دریافت کند. کلاهبرداری تعویض سیم کارت نیز امروزه بسیار رایج است.

بنابراین، بهترین راه، استفاده از یک برنامه احراز هویت مانند Google Authenticator یا Authy است. این کاملا رایگان است و نیازی نیست هر ماه ۱۱ دلار به آقای ماسک بپردازید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از تایمر Glyph در تلفن Nothing (2)

در اینجا نحوه راه اندازی یک برنامه احراز هویت برای 2FA در توییتر آورده شده است.

نصب و راه اندازی Authy

مرحله 1: یک برنامه Authenticator را به انتخاب خود از App Store یا Google Play Store دانلود کنید. توصیه می کنیم از Authy یا Google Authenticator به عنوان تولید کننده کد تأیید استفاده کنید.

ما از Authy برای نشان دادن این روش در این مقاله استفاده خواهیم کرد. با این حال، مراحل Google Authenticator نیز در صورت استفاده از آن مشابه است.

گام 2: برنامه Authy را در تلفن خود باز کنید. با استفاده از شماره تلفن خود در برنامه ثبت نام کنید. سپس، شناسه ایمیل خود را اضافه کنید.

مرحله 3: از شما خواسته می شود که حساب خود را تأیید کنید. روش دلخواه خود را انتخاب کرده و ادامه دهید.

اکنون Authy را با موفقیت در دستگاه خود راه اندازی کرده اید. زمان پیوند توییتر به Authy for 2FA است.

انتخاب Authy به عنوان برنامه پیش‌فرض Authenticator در iOS

توجه داشته باشید: اگر از گوشی اندرویدی استفاده می کنید، به بخش بعدی مقاله بروید. این دقیقاً برای کسانی است که آیفون دارند.

iCloud Keychain برنامه پیش فرض احراز هویت در iOS است. بنابراین، برای راه‌اندازی احراز هویت دو مرحله‌ای در توییتر، باید آن را به Authy تغییر دهید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید. به قسمت Passwords بروید.

گام 2: به قسمت Password Options درست در بالا بروید.

مرحله 3: در بخش «تنظیم کدهای تأیید با استفاده از»، Authy را انتخاب کنید.

اکنون زمان تکمیل فرآیند 2FA از طریق برنامه توییتر فرا رسیده است.

پیوند توییتر به Authy

مرحله 1: برنامه Twitter را روی گوشی خود باز کنید. روی عکس خود در گوشه سمت چپ بالای برنامه ضربه بزنید.

گام 2: “تنظیمات و پشتیبانی” را انتخاب کنید. سپس گزینه «تنظیمات و حریم خصوصی» را انتخاب کنید.

مرحله 3: به برگه «امنیت و دسترسی به حساب» بروید. پس از آن به بخش امنیت بروید.

مرحله 4: منوی «احراز هویت دو مرحله‌ای» را درست در بالا انتخاب کنید. کلید کنار گزینه Authentication app را روشن کنید.

مرحله 5: رمز عبور توییتر خود را وارد کرده و دکمه تایید را بزنید.

اگر رمزهای عبور خود را به خاطر نمی آورید، پیشنهاد می کنیم از یک مدیر رمز عبور استفاده کنید.

مرحله 6: اکنون روی دکمه شروع کار ضربه بزنید. سپس لینک app را انتخاب کنید.

مرحله 7: شما به برنامه Authy هدایت خواهید شد. در اینجا، می‌توانید در صورتی که دستگاه‌ها را مرتباً تعویض می‌کنید یا دکمه Skip را فشار می‌دهید، یک رمز عبور پشتیبان تنظیم کنید.

مرحله 8: نام مستعار حساب مورد نظر خود را وارد کنید و سپس روی Save ضربه بزنید.

حساب توییتر شما اکنون با موفقیت به Authy اضافه شده است. یک کد به همراه یک تایمر روی صفحه نمایش شما نمایش داده می شود. این کد را یادداشت کنید و مطمئن شوید که زمان کافی دارید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه دانلود برنامه های اندرویدی که در کشور شما موجود نیستند

مرحله 9: به برنامه توییتر بروید. اکنون از شما خواسته می شود تا کدی را که در مرحله قبل یادداشت کرده اید وارد کنید. آن را وارد کرده و Confirm را بزنید.

تبریک میگم شما با موفقیت احراز هویت دو مرحله ای را در حساب توییتر خود از طریق Authy فعال کرده اید.

مرحله 10: اکنون یک کد پشتیبان یکبار مصرف را می بینید که روی صفحه فهرست شده است. آن را در جایی یادداشت کنید و با دقت در مکانی امن نگهداری کنید. این کدی است که در صورتی که به برنامه احراز هویت خود دسترسی ندارید اما همچنان نیاز به ورود به توییتر دارید، به آن نیاز خواهید داشت.

مرحله 11: روی Done ضربه بزنید تا فرآیند راه اندازی به پایان برسد.

اکنون، هر بار که سعی می کنید وارد توییتر شوید، از شما خواسته می شود رمز عبور و همچنین کد امنیتی Authy را وارد کنید. بنابراین، مطمئن شوید که تلفن خود را همیشه در دسترس دارید.

سوالات متداول برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای توییتر

1. آیا استفاده از برنامه احراز هویت برای 2FA ایمن است؟

مطمئناً ایمن تر از استفاده از 2FA مبتنی بر پیامک است! البته، چیزی مانند کلید فیزیکی برای 2FA ایمن ترین شرط است، اما همیشه عملی نیست.

2. آیا ارزش اشتراک توییتر آبی برای احراز هویت دو مرحله ای مبتنی بر پیامک را دارد؟

قطعا نه. همانطور که گفته شد، 2FA مبتنی بر برنامه ایمن تر از 2FA مبتنی بر پیامک است. بنابراین، در حالی که Twitter Blue ممکن است ارزش سرمایه گذاری برای ویژگی های دیگر مانند تیک آبی و دکمه ویرایش را داشته باشد، ارزش پرداخت برای یک سیستم امنیتی ضعیف را ندارد.

3. آیا اکانت من بدون احراز هویت دو مرحله ای امن است؟

ما استفاده از هیچ حساب رسانه اجتماعی را بدون 2FA پیشنهاد نمی کنیم. حتی اگر رمز عبور طولانی یا دشواری دارید، همیشه بهتر است یک لایه حفاظتی اضافی داشته باشید.

4. چگونه تأیید کنم که احراز هویت دو مرحله ای در حساب توییتر من فعال است؟

سعی کنید با استفاده از دستگاه دیگری وارد حساب توییتر خود شوید. پس از وارد کردن رمز عبور از شما یک کد امنیتی خواسته می شود. این نشان می دهد که 2FA فعال است.

حساب توییتر خود را ایمن کنید

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، اکنون زمان آن رسیده است که احراز هویت دو مرحله ای توییتر را در حساب خود فعال کنید. و ما می گوییم که با تأکید بسیار زیاد، زیرا جرایم سایبری در بالاترین حد خود هستند و مطمئناً نمی خواهید حساب های شما به خطر بیفتد.

استفاده از یک برنامه احراز هویت برای احراز هویت دو مرحله ای، جایگزینی عالی برای احراز هویت پیامکی است. بنابراین، حتی اگر یک مشترک توییتر آبی هستید، زمان آن رسیده است که از 2FA مبتنی بر پیامک به یک برنامه دور شوید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Zef
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *