چگونه بررسی کنیم که آیا آیفون بازسازی شده است یا نو؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از چگونه بررسی کنیم که آیا آیفون بازسازی شده است یا نو؟
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

آدم باید جیبش را عمیق کند تا آخرین آیفون را بگیرد. با عبور از قیمت چهار رقمی با عرضه آیفون X، این یک امر گران است. از این رو بسیاری از مصرف کنندگان به خرید یک آیفون دست دوم متوسل می شوند یا در معاملات آنلاین دزدی می کنند. اما چه تضمینی وجود دارد که آنچه را که به شما وعده داده شده را دریافت کنید؟ چگونه می توانید بررسی کنید که آیا آیفون خود بازسازی شده است یا نو؟

در این مقاله می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید بررسی کنید که آیا آیفون خود بازسازی شده است یا نو. این به شما کمک می کند تا ادعاهایی مبنی بر اینکه آیفون جدید خریداری شده است و در صورت خرید دستگاه دست دوم به شما منتقل می شود را تأیید کنید. علاوه بر این، ما همچنین به شما کمک می‌کنیم بفهمید که آیا خرید یک آیفون بازسازی‌شده انتخاب خوبی است یا خیر. شروع کنیم.

همچنین بخوانید: چگونه شماره IMEI را در آیفون پیدا کنیم

چگونه بفهمیم آیفون شما جدید، بازسازی شده یا جایگزین شده است؟

در اینجا دو روش وجود دارد که از طریق آنها می توانید متوجه شوید که آیا آیفون جدید، بازسازی شده یا یک دستگاه جایگزین است. می‌توانید مستقیماً آن را در برنامه تنظیمات بررسی کنید یا برای جزئیات بیشتر با پشتیبانی اپل تماس بگیرید. بیایید اطلاعات گام به گام را به شما نشان دهیم.

1. شماره مدل آیفون را بررسی کنید تا از وضعیت مبدا آن مطلع شوید

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید.

گام 2: روی General ضربه بزنید.

مرحله 3: روی About ضربه بزنید.

مرحله 4: شماره مدل خود را پیدا خواهید کرد. حرف اول شماره مدل به شما کمک می کند تا وضعیت مبدا آیفون را درک کنید.

  • م: آیفون جدید است.
  • F: آیفون توسط یا Carrier Refurbished شده است.
  • ن: آیفون دستگاه جایگزین اپل است.
  • P: به عنوان یک آیفون شخصی با حکاکی فروخته شد.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  FTC می گوید اپلیکیشن محبوب ردیابی باروری Premom داده های حساس را با شرکت های تحلیلی چینی به اشتراک گذاشته است

نکته: برای بررسی وضعیت گارانتی آیفون می توانید از شماره سریال استفاده کنید.

2. با پشتیبانی مشتری اپل تماس بگیرید

اگر به روش قبلی متقاعد نشده‌اید یا دستگاه را از منبع نامعتبر خریداری می‌کنید (که ما خرید از آن را توصیه نمی‌کنیم)، همیشه می‌توانید با پشتیبانی مشتری اپل تماس بگیرید. آنها ممکن است از طریق یک تماس تلفنی به شما کمک کنند یا احتمالاً به شما بگویند که آیفون خود را به نزدیکترین مرکز مراقبت اپل ببرید.

اکنون که ما از نحوه بررسی اینکه آیا آیفون بازسازی شده است آگاه هستیم، اجازه دهید در این زمینه بیشتر بدانیم.

آیفون جدید در مقابل بازسازی شده: تفاوت چیست

آیفون بازسازی شده آیفونی است که قبلاً متعلق به قبل بود یا به عنوان مدل در فروشگاه استفاده می شد. پس از آماده شدن برای فروش، مراحل بررسی کیفیت را طی می کند. در این فرآیند، قطعات معیوب تعویض می شوند و سپس گوشی بر اساس سن و شرایط آن درجه بندی می شود. پس از تکمیل فرآیند، با قیمتی بسیار پایین تر از آیفون جدید آماده فروش است.

آیفون‌های ریفربیش شده هنوز کاملاً کاربردی هستند. بنابراین، تفاوت بین این و آیفون جدید چیست؟ خوب، یک آیفون بازسازی شده می تواند آسیب های زیبایی مانند خط و خش و سایر علائم قابل مشاهده از پیش مالک بودن آن داشته باشد. علاوه بر این، عملکرد به معنای کامل بودن کامل نیست – قطعات یک تلفن بازسازی شده تنها در صورت آسیب دیدن یا بیان دیگری تعویض می شوند.

به عنوان مثال، باتری ممکن است کار کند اما در اوج سلامت خود نباشد. دوربین ممکن است عملکردی داشته باشد، اما یک خراش قابل مشاهده روی لنز ممکن است شما را ناراحت کند. بنابراین، بر اساس همه این عوامل، به عنوان درجه A (عالی)، درجه B (خوب) و درجه C (عادلانه) درجه بندی می شود. برای بهترین نتایج، خرید یک آیفون بازسازی شده از اپل یا هر فروشنده تایید شده دیگری با بهترین درجه ممکن را توصیه می کنیم.

اما آیا حتی باید یک آیفون بازسازی شده بخرید؟ آیا ارزش خرید دارد؟ بیایید دریابیم.

آیا باید آیفون بازسازی شده بخرید؟

بنابراین، آیا آیفون های بازسازی شده خوب هستند؟ خوب، خرید یک گوشی بازسازی شده توصیه می شود اگر آن را از اپل یا یک فروشنده معتبر خریداری می کنید. علاوه بر این، بهتر است یک آیفون با درجه A بازسازی شده و کاملاً کاربردی خریداری کنید. با این حال، همچنین مطمئن شوید که آیفونی نمی‌خرید که از سه نسل قدیمی‌تر باشد، زیرا ممکن است در آینده در آپدیت‌های iOS کوتاهی داشته باشید.

با این حال، آیفون های بازسازی شده ممکن است در مقایسه با آیفون های جدیدتر مستعد مشکلات بیشتری باشند. از آنجایی که آنها قبلاً از چند سال استفاده از آنها جان سالم به در برده اند، ممکن است بار عمده مشکلات رایجی را که در آیفون قدیمی می شود متحمل شوید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه برقراری تماس صوتی و تصویری در برنامه دسکتاپ WhatsApp

اگر نظر ما را بپرسید، احساس می کنیم که خرید یک آیفون جدید یک سرمایه گذاری سال هاست. اگر برایتان مهم نیست که پول اضافی را خرج کنید، پیشنهاد می کنیم یک آیفون جدید بخرید. اگر می خواهید مقداری پول پس انداز کنید، همیشه فروش های فصل جشن وجود دارد که می توانید منتظر آن باشید.

از طرف دیگر، اگر یک آیفون بازسازی شده تهیه می‌کنید که در چند سال آینده منسوخ نخواهد شد و آسیب زیبایی از آن صفر تا حداقل است، آن را دنبال کنید. اما چگونه می توان یک آیفون بازسازی شده خوب تهیه کرد؟ بیایید دریابیم!

اپل در مقابل شرکت مخابراتی و آیفون بازسازی شده شخص ثالث

اپل اطمینان حاصل می کند که یک آیفون قبل از اینکه به عنوان یک آیفون بازسازی شده معرفی شود، یک فرآیند دقیق بررسی کیفیت را طی می کند. آیفون‌های بازسازی‌شده که توسط اپراتورها و فروشندگان شخص ثالث به فروش می‌رسند نیز یک سری بررسی‌های کیفی را برای اطمینان از عملکرد دستگاه انجام می‌دهند، اما بدون شک می‌توانید به فرآیند داخلی اپل اعتماد کنید. بنابراین، بهتر است دستگاه‌های بازسازی‌شده دارای گواهی اپل را بخرید.

تفاوت بزرگ این است که تمام آیفون‌های بازسازی‌شده که مستقیماً از اپل خریداری می‌شوند، با باتری جدید و یک سال گارانتی استاندارد عرضه می‌شوند. این باید بزرگترین مزیت همه چیز باشد.

این همه چیزی است که برای خرید یک آیفون بازسازی شده باید بدانید. اگر سؤال دیگری دارید، می توانید به بخش سؤالات متداول زیر نگاهی بیندازید.

سؤالات متداول در مورد آیفون Refurbished

1. چگونه می توانم سلامت باتری آیفون بازسازی شده را بررسی کنم؟

می‌توانید برنامه Settings > Battery > Battery Health & Charging را باز کنید تا سلامت باتری آیفون را بررسی کنید.

2. آیا اپراتورها یا منابع شخص ثالث ضمانت نامه ای برای آیفون بازسازی شده ارائه می دهند؟

گارانتی آیفون بازسازی شده منوط به فروشنده است. شما می توانید در مورد سوالات مربوط به گارانتی با فروشنده تماس بگیرید.

3. چگونه می توانم وضعیت گارانتی آیفون بازسازی شده را بررسی کنم؟

روی Settings > General > About ضربه بزنید. اکنون به پایین بروید و روی Coverage ضربه بزنید تا اطلاعات گارانتی را بیابید.

آیفون مرمت شده یک فرورفتگی در کیف پول را نجات می دهد

امیدواریم این مقاله تمام سوالات ما در مورد آیفون بازسازی شده را برطرف کند. بنابراین دفعه بعد که یک معامله باورنکردنی در آیفون پیدا کردید – مطمئن شوید که نو است و بازسازی نشده است. علاوه بر این، اگر در حال خرید یک آیفون بازسازی شده هستید، این مقاله را برای انجام تمام بررسی های مربوطه در دسترس داشته باشید!



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VqNdnW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *