چگونه برنامه ها را در اندروید غیرفعال کنیم و هنگام انجام آن چه اتفاقی می افتد

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از چگونه برنامه ها را در اندروید غیرفعال کنیم و هنگام انجام آن چه اتفاقی می افتد
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

اگرچه حذف نصب برنامه ها از دستگاه اندرویدی آسان است، اما حذف برخی از برنامه ها، به ویژه آنهایی که از قبل نصب شده اند، دشوار است. مشکل این برنامه ها این است که حتی اگر از آنها استفاده نکنید، می توانند منابع سیستم مهمی را در تلفن شما مصرف کنند. اگر نمی‌خواهید این اتفاق بیفتد، می‌توانید چنین برنامه‌هایی را در اندروید غیرفعال کنید.

اکثر گوشی‌های اندرویدی که دارای یک لایه سفارشی در بالای اندروید وانیلی هستند، اغلب با چندین برنامه و سرویس شخص ثالث عرضه می‌شوند. به عنوان مثال، گوشی گلکسی با برنامه هایی مانند Bixby، Galaxy Store، Launcher و غیره از قبل بارگذاری شده است. در حالی که نمی توانید چنین برنامه هایی را حذف کنید بدون تلاش زیاد، غیرفعال کردن آنها امکان پذیر است.

در این پست به شما نشان خواهیم داد که چگونه برنامه های ناخواسته را در اندروید خود غیرفعال کنید و در صورت انجام این کار چه اتفاقی می افتد. بنابراین، بیایید درست به آن بپردازیم.

نحوه غیرفعال کردن برنامه ها در اندروید

چند راه وجود دارد که می توانید برنامه های از پیش نصب شده در اندروید را غیرفعال کنید. می توانید یک برنامه را از کشوی برنامه غیرفعال کنید یا برنامه تنظیمات گوشی شما. بیایید هر دو روش را یکی یکی مرور کنیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه حذف تابلوها از Pinterest و گزینه های جایگزین برای حذف

برنامه‌ها را از راه‌انداز برنامه غیرفعال کنید

مرحله 1: کشوی برنامه را در اندروید خود باز کنید.

گام 2: برنامه ای را که می خواهید غیرفعال کنید پیدا کنید. روی نماد آن را طولانی فشار دهید و از منوی ظاهر شده گزینه Disable را انتخاب کنید.

مرحله 3: برای تایید انتخاب خود دوباره Disable را انتخاب کنید.

این سریعترین راه برای غیرفعال کردن برنامه ها در اندروید است. با این حال، اگر بخواهید یک برنامه سیستمی را غیرفعال کنید، ممکن است این روش کار نکند. برای این کار، می‌توانید از منوی تنظیمات گوشی خود دیدن کنید تا برنامه را غیرفعال کنید.

برنامه ها را از منوی تنظیمات غیرفعال کنید

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در تلفن خود باز کنید و به پایین بروید تا روی Apps ضربه بزنید.

گام 2: روی نماد «فیلتر و مرتب‌سازی» ضربه بزنید و کلید کنار «نمایش برنامه‌های سیستم» را فعال کنید.

مرحله 3: در فهرست اسکرول کنید یا از ابزار جستجو در بالا استفاده کنید تا برنامه‌ای را که می‌خواهید غیرفعال کنید پیدا کنید. روی برنامه ضربه بزنید تا اطلاعات آن باز شود.

مرحله 4: روی گزینه Disable در پایین ضربه بزنید.

مرحله 5: وقتی درخواستی دریافت کردید، گزینه Disable app را انتخاب کنید.

برای غیرفعال کردن برنامه های بیشتر می توانید مراحل بالا را تکرار کنید. متأسفانه هیچ راهی برای غیرفعال کردن چندین برنامه در یک لحظه وجود ندارد. شایان ذکر است که گزینه Disable برای برخی از برنامه هایی که برای عملکرد گوشی شما حیاتی هستند خاکستری می شود.

وقتی یک برنامه را در اندروید غیرفعال می کنید چه اتفاقی می افتد

هنگامی که یک برنامه را در اندروید غیرفعال کنید، نماد برنامه آن از صفحه اصلی و کشوی برنامه شما ناپدید می شود. در نتیجه، به هر حال نمی‌توانید برنامه را باز کنید یا از آن استفاده کنید. این همچنین از استفاده برنامه از منابع سیستم گوشی شما جلوگیری می کند. بنابراین، لازم نیست نگران برنامه غیرفعال شده با استفاده از اینترنت، باتری، رم و سایر منابع گوشی خود باشید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  این ردیاب کیف پول با اپلیکیشن Find My اپل کار می کند و تنها با قیمت 17 دلار به فروش می رسد

غیرفعال کردن یک برنامه هیچ یک از داده های برنامه را از تلفن شما حذف نمی کند. به این ترتیب، وقتی بعداً برنامه را مجدداً فعال کنید، دیگر نیازی به ایجاد مشکل در پیکربندی مجدد آن نخواهید داشت.

نحوه یافتن و احیای برنامه های غیرفعال در اندروید

اگر نظر خود را تغییر دهید و تصمیم بگیرید که برخی از برنامه های خود را دوباره فعال کنید، روند بسیار ساده است. از آنجایی که برنامه‌های غیرفعال در کشوی برنامه ظاهر نمی‌شوند، باید از برنامه تنظیمات برای پیدا کردن و فعال کردن مجدد آن‌ها در Android استفاده کنید. در اینجا این است که چگونه می توانید در مورد آن اقدام کنید.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در اندروید خود باز کنید.

گام 2: به پایین بروید تا روی Apps ضربه بزنید.

مرحله 3: در لیست اسکرول کنید تا برنامه ای را که می خواهید فعال کنید پیدا کنید. اگر می‌خواهید برنامه‌های غیرفعال شده خود را سریع پیدا کنید، روی نماد «فیلتر و مرتب‌سازی» ضربه بزنید، Disabled را انتخاب کنید و سپس روی تأیید ضربه بزنید.

مرحله 4: برنامه ای را که می خواهید فعال کنید انتخاب کنید.

مرحله 5: در آخر روی گزینه Enable در پایین ضربه بزنید.

همچنین می‌توانید برنامه‌های غیرفعال شده را با استفاده از فروشگاه Play ابی کنید. برای انجام این کار، فروشگاه Play را در تلفن خود باز کنید و برنامه مورد نظر خود را برای فعال کردن جستجو کنید. آن را باز کنید و روی دکمه Enable ضربه بزنید.

به Bloatware نه بگویید و به عملکرد بهتر بله

اکنون می دانید که چگونه با برنامه های از پیش نصب شده ناخواسته در اندروید خود مقابله کنید. اگرچه اندروید غیرفعال کردن برنامه‌ها را ساده می‌کند، اما باید متمرکز بمانید و هر برنامه‌ای را که مفید می‌دانید غیرفعال کنید. اگر مطمئن نیستید که غیرفعال کردن یک برنامه ایمن است، باید قبل از ادامه آن را به صورت آنلاین جستجو کنید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/IYl
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *