چگونه دوربین آیفون را از تغییر خودکار به حالت ماکرو متوقف کنیم

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از چگونه دوربین آیفون را از تغییر خودکار به حالت ماکرو متوقف کنیم
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

اپل با آیفون 13 پرو یک حالت ماکرو جدید را در دوربین معرفی کرد. برای فوکوس کردن بر روی اجسام نزدیک از یک دوربین فوق عریض استفاده می کند. در حالی که حالت ماکرو چشم اندازهای خوبی را ثبت می کند، ممکن است آزار دهنده باشد. ببینید، هر زمان که از نزدیک عکس می گیرید، آیفون به طور خودکار به حالت ماکرو می رود.

حالت ماکرو آیفون به گونه ای طراحی شده است که به محض نزدیک شدن جسمی به دوربین، به طور خودکار به آن سوئیچ می کند. اما در بسیاری از موارد، ممکن است نخواهید آن را تغییر دهید زیرا دوربین فوق عریض کیفیت تصویر را کاهش می دهد. اگر شما هم از جابجایی مداوم لنزها آزرده خاطر هستید، در ادامه مطلب بخوانید تا یاد بگیرید چگونه جلوی تغییر خودکار دوربین آیفون به حالت ماکرو را بگیرید.

چرا آیفون به صورت خودکار به حالت ماکرو می رود؟

هر دوربین حداقل فاصله فوکوس دارد. این کمترین فاصله از دوربین است که دوربین می تواند فوکوس را روی یک سوژه قفل کند. با آیفون 13 پرو و ​​حتی بیشتر با ، اندازه سنسورها بزرگتر شده اند و به همین دلیل حاشیه های دوربین وجود دارد. به زبان ساده، حداقل فاصله فوکوس بیشتر از آیفون های قدیمی با سنسورهای کوچکتر است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  در اینجا دلیل ترسناکی است که سرمایه گذاران معتقدند می توانند از بحران آب و هوا درآمدزایی کنند
ماکرو دوربین آیفون

در نتیجه، اگر سوژه را خیلی به دوربین نزدیک کنید، تار به نظر می رسد. برای جلوگیری از این امر، آیفون به دوربین فوق عریض سوئیچ می کند زیرا حداقل فاصله فوکوس روی آن لنز بسیار کمتر است. با این حال، تصاویر کلیک شده توسط این دوربین نرم تر و فاقد جزئیات هستند. این موضوع در شرایط کم نور بیشتر تاکید می شود.

بنابراین، ممکن است نخواهید دوربین آیفون شما در بسیاری از شرایط به طور خودکار به لنز ماکرو سوئیچ شود. به سادگی می توانید از سوژه خود دورتر شوید و از لنز اصلی عکسی واضح بگیرید.

آیفون های سازگار با حالت ماکرو

همه نسخه های آیفون قابلیت ماکرو ندارند. در اینجا تمام دستگاه های آیفونی که از حالت ماکرو پشتیبانی می کنند آورده شده است:

  • 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
  • iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max

آیفون شما همچنین باید iOS 15.1 یا بالاتر را اجرا کند تا حالت ماکرو به طور خودکار روشن نشود.

چگونه از تغییر آیفون به دوربین ماکرو جلوگیری کنیم؟

اپل گزینه ای به نام کنترل ماکرو در تنظیمات برنامه دوربین آیفون ارائه کرده است. ما از این ضامن در ترکیب با گزینه حفظ تنظیمات برای خاموش کردن خودکار ماکرو در آیفون استفاده خواهیم کرد. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید (از آنجایی که سال 2023 است و اپل هنوز تنظیمات دوربین را در برنامه دوربین به شما نمی دهد). به بخش Camera بروید.

گام 2: تا آخر به پایین اسکرول کنید و کلید کنترل ماکرو را فعال کنید.

مرحله 3: در مرحله بعد، به بالا رفته و گزینه Preserve Settings را انتخاب کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از تلفن به عنوان یک میکروفون برای رایانه شخصی

مرحله 4: کلید کنار ماکرو کنترل را روشن کنید. اکنون، هر گزینه ای که برای سوئیچینگ ماکرو انتخاب کرده اید، هر بار که برنامه دوربین را باز می کنید اعمال می شود.

مرحله 5: اپلیکیشن Camera را در آیفون خود باز کنید.

مرحله 6: سوژه را به دوربین نزدیک کنید. آیفون شما باید به طور خودکار به حالت ماکرو تغییر کند. با این حال، باید یک دکمه زرد در گوشه سمت چپ پایین برنامه ببینید. روی آن ضربه بزنید و حالت ماکرو غیرفعال می شود.

اکنون می توانید بدون نگرانی در مورد تغییر دوربین آیفون به لنز ماکرو، روی عکس های اشیاء نزدیک کلیک کنید. حتی اگر از برنامه دوربین خارج شوید و آن را دوباره باز کنید، تنظیمات حفظ خواهد شد.

تبریک می‌گوییم، شما بالاخره با دنبال کردن شش مرحله که در واقع باید فقط دو مرحله می‌بود، حالت ماکرو خودکار را در آیفون خود غیرفعال کردید.

نحوه تغییر دستی به لنز ماکرو

هنگامی که می‌خواهید به صورت دستی روی یک عکس ماکرو کلیک کنید، می‌توانید روی دکمه ماکرو ضربه بزنید تا به حالت تغییر وضعیت دهید و پس از اتمام کار، یک بار دیگر روی آن ضربه بزنید تا آن را غیرفعال کنید.

به این ترتیب، حالت ماکرو تنها زمانی فعال می شود که شما آن را بخواهید.

روی Crisper Photos کلیک کنید

حالت ماکرو مطمئناً در برخی شرایط مفید است. با این حال، این به قیمت کاهش کیفیت تصویر است. بنابراین قبل از اینکه روی یک شی از نمای نزدیک کلیک کنید، مطمئن شوید که آیفون را از تغییر خودکار به دوربین ماکرو جلوگیری می‌کنید تا خروجی واضح و واضحی داشته باشید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/yilTFL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *