چگونه دوربین های هوشمند کارایی تشخیص و آزمایشگاه را افزایش می دهند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ادغام (AI) و های هوشمند به سرعت صنایع مختلف از جمله بخش پزشکی را متحول می کند. این فناوری پیشرفته کارایی و اثربخشی فرآیندهای پزشکی را افزایش می دهد و منجر به نتایج بهتر بیمار و گردش کار بهینه می شود. یکی از حوزه‌هایی که این نوآوری‌ها تأثیر قابل‌توجهی دارند، اتوماسیون آزمایشگاهی است. با این حال، به همین جا ختم نمی شود. بخوانید چرا ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید به فناوری جدید توجه کنند تا مزیت رقابتی خود را حفظ کنند.

دوربین های هوشمند نقطه عطفی در اتوماسیون آزمایشگاهی هستند و سطوح بی سابقه ای از دقت، سرعت و قابلیت اطمینان را ارائه می دهند. این دوربین ها با خودکارسازی کارهایی مانند مرتب سازی، تجزیه و تحلیل و بازرسی نمونه می توانند خطر خطای انسانی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و کارایی کلی آزمایشگاه را افزایش دهند. این به تکنسین‌ها و محققان آزمایشگاه اجازه می‌دهد تا روی کارهای پیچیده‌تر و تفسیر داده‌ها تمرکز کنند و در نهایت منجر به کشف و درمان سریع‌تر شود.

انقلابی در اتوماسیون آزمایشگاهی با یادگیری عمیق

علاوه بر این، دوربین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند طیف گسترده‌ای از نمونه‌ها و شرایط را کنترل کنند و اطمینان حاصل کنند که حتی انواع بسیار متفاوت نیز به درستی پردازش و دسته‌بندی می‌شوند. این انعطاف‌پذیری برای آزمایشگاه‌هایی که با مواد بیولوژیکی متنوع و آزمایش‌های پیچیده کار می‌کنند، حیاتی است.

به طور مشابه، دوربین‌های هوشمند اهمیت زیادی در توسعه و بهره‌برداری از رباتیک پزشکی خواهند داشت – به عنوان مثال، با قادر ساختن ربات‌ها به «دیدن»، درک و پاسخ انطباقی به محیط خود. در آینده، دوربین‌های صنعتی کنترل‌شده با هوش مصنوعی می‌توانند ربات‌های جراحی را برای ایجاد برش‌ها و بخیه‌های دقیق راهنمایی کنند و کیفیت کلی روش‌های جراحی را بهبود بخشند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اینترترونیکس راهنمای پرداختن به افسانه های اتوماسیون توزیع را منتشر می کند

جهش کنید: قدرت سیستم AI Vision IDS NXT

با این حال، چگونه شرکت ها اولین گام های خود را با فناوری جدید برمی دارند؟ به هر حال، بسیاری از شرکت ها فاقد تخصص و زمان کافی برای آشنایی با حوزه هوش مصنوعی و استفاده از آن برای نیازهای خود هستند. سیستم بینایی AI IDS NXT برای کمک به این امر طراحی شده است، زیرا می‌تواند به سرعت و به راحتی توسط هر گروه کاربری – حتی بدون دانش عمیق از یادگیری ماشین، پردازش تصویر یا برنامه‌نویسی کاربردی – کار کند. بنابراین پایه ای عالی برای استفاده هوشمندانه از پردازش تصویر ارائه می دهد.

سیستم همه کاره متشکل از دوربین‌های صنعتی هوشمند به‌علاوه محیط نرم‌افزاری است که کل فرآیند از ایجاد تا اجرای برنامه‌های بینایی هوش مصنوعی را پوشش می‌دهد. علاوه بر گردش کار کاربر پسند و طراحی جامع، ابزارهای خبره برنامه‌نویسی با پلتفرم باز را امکان‌پذیر می‌کنند و دوربین‌های IDS NXT را بسیار قابل تنظیم و مناسب برای طیف وسیعی از کاربردها می‌سازند.

به لطف آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار، این دوربین‌های هوشمند اکنون می‌توانند ناهنجاری‌ها را به‌طور مستقل تشخیص دهند و در نتیجه فرآیندهای تضمین کیفیت را بهینه کنند. برای این منظور، کاربران یک شبکه عصبی را آموزش می دهند که سپس بر روی دوربین های قابل برنامه ریزی اجرا می شود. برای رسیدن به این هدف، IDS Imaging Development Systems فانوس دریایی AI Vision Studio IDS NXT را ارائه می‌کند که با استفاده آسان گردش کار و ادغام یکپارچه در اکوسیستم IDS NXT مشخص می‌شود. مشتریان حتی می توانند فقط از تصاویر “خوب” برای آموزش استفاده کنند. این بدان معنی است که داده های آموزشی نسبتا کمی در مقایسه با سایر روش های هوش مصنوعی Object Detection و Classification مورد نیاز است. این توسعه یک برنامه بینایی هوش مصنوعی را ساده می کند و برای ارزیابی پتانسیل پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی برای پروژه های شرکت مناسب است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آپتار فارما پمپ اسپری بینی بدون فلز را راه اندازی کرد

با استفاده از هوش مصنوعی، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند جلوتر از منحنی ها بمانند و اطمینان حاصل کنند که برای مقابله با چالش های یک محیط مراقبت بهداشتی دیجیتالی و متصل به طور فزاینده مجهز هستند. دوربین‌های هوشمند همچنان نقش مهمی در شکل‌دهی به پزشکی و ارائه مراقبت‌های دقیق‌تر، کارآمدتر و شخصی‌تر به بیماران در سراسر جهان خواهند داشت.

منتظر بررسی امکانات هوش مصنوعی و دوربین های هوشمند در کاربردهای پزشکی و اتوماسیون آزمایشگاهی نباشید. اینجا را کلیک کنید تا درباره سیستم بینایی AI IDS NXT و اینکه چگونه می تواند به شما کمک کند در دنیای همیشه در حال تکامل مراقبت های بهداشتی پیشرو باشید، اینجا را کلیک کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/oSxpHa
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *