چگونه فناوری می تواند از شیوع های مرگبار آینده جلوگیری کند؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پل کریستی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت تاچمد، توضیح می دهد که چگونه فناوری می تواند به جلوگیری از همه گیری های آینده کمک کند.

گسترش جهانی کووید-19 در سال 2020 اهمیت داده های بهداشتی دقیق، واکسیناسیون سریع و آزمایشات معمول را برای کمک به کنترل و توقف گسترش بیماری برجسته کرد.

این یک ناشناخته بزرگ بود و از آن زمان به بعد مکالمه را در مورد اینکه چگونه فناوری تشخیص دیجیتال می‌تواند بر این حوزه‌ها تأثیر بگذارد و همچنین پتانسیل آن برای تغییر نحوه ارائه مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان را بیشتر پیش برد.

تاثیر بر کشورهای در حال توسعه

به طور خاص، Healthtech برای دستیابی به بزرگترین و فوری ترین نتایج در کشورهای در حال توسعه است که در آن بیماری های بسیار مسری همچنان باعث ویرانی می شوند. به عنوان مثال تب زرد را در نظر بگیرید. CDC تخمین می زند که سالانه حدود 30000 مرگ و میر ناشی از تب زرد وجود دارد که 90 درصد آنها در آفریقا هستند.

اگر جوامع در آفریقا به یک دستگاه تشخیص دیجیتال مجهز می شدند که می توانست به سرعت اولین موارد شیوع بیماری را تشخیص دهد، تحویل واکسن می توانست قبل از اینکه وضعیت از کنترل خارج شود، به سرعت پیگیری شود.

این امر تضمین می‌کند که بیماران زودتر از دیرتر به درمان پزشکی می‌رسند و این پتانسیل را دارد که خدمات مراقبت‌های بهداشتی را در کشورهایی که بیماران در مناطق صعب العبور یا کیلومترها دورتر از هر گونه امکانات پزشکی هستند، تغییر دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اپل ویژگی‌های دسترسی جدید، مانند صدای سفارشی تبدیل متن به گفتار را نشان می‌دهد

فناوری تلفن همراه همچنین می‌تواند امدادگران و متخصصان بهداشت را که در روستاها و شهرهایی که کیلومترها دورتر از بیمارستان‌ها کار می‌کنند، قادر می‌سازد تا به داده‌ها و اطلاعات بهداشتی در مورد شرایط دسترسی داشته باشند و زمان پاسخگویی سریع‌تر به درمان‌ها را تسهیل کند.

با داده‌ها و نتایج حاصل از این دستگاه‌ها سپس با آژانس‌های امنیت بهداشت جهانی به اشتراک گذاشته می‌شود، می‌توان آن‌ها را فوراً مستقر کرد و واکسن‌هایی را که برای مناطق دیگر در نظر گرفته شده است به عنوان اولویت بالا منحرف و به جامعه آسیب دیده ارسال کرد. پتانسیل این دستگاه ها بی پایان است و تأثیری که می توانند داشته باشند لرزه ای است.

به خانه نزدیکتر نگاه می کنم

همانطور که در بالا ذکر شد، استقرار فناوری سلامت در کشورهای در حال توسعه پتانسیل نجات جان صدها هزار نفر را دارد. با این حال، می تواند نقش مهمی را در نزدیکی خانه ایفا کند.

در ماه مارس، UKHSA (آژانس امنیت بهداشت بریتانیا) تغییراتی را در آزمایش‌های معمول برای COVID-19 اعلام کرد که هنوز در برخی از بخش‌های بهداشتی و مراقبتی ادامه دارد – سه سال پس از اولین موارد ابتلا به ویروس. با نگاهی به سال 2019، هیچ کس برای چگونگی این بیماری همه گیر و تأثیر فاجعه بار آن بر زندگی ما آماده نبود.

فناوری تشخیص دیجیتال که از قدرت داده های بزرگ استفاده می کند و تقریباً بلافاصله بینش های قابل اعتماد و مهمی را در مورد بیماری ها به پزشکان و دانشمندان ارائه می دهد، مانند آنچه در سال 2020 شاهد بودیم، از شیوع سریع ویروس یا بیماری باکتریایی دیگر در خانواده ها و جوامع جلوگیری می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین تلویزیون 4K در بریتانیا با Dolby Vision در سال 2023

داشتن یک دستگاه آسان برای استفاده و مقرون به صرفه در خانه به بیماران این امکان را می دهد که خود را تشخیص دهند و سریعتر به درمان دسترسی پیدا کنند. این یک تغییر واقعی برای پیشگیری از بیماری همه گیر در آینده است.

این انبوه داده‌ها همچنین به دولت‌ها و آژانس‌های امنیت سلامت کمک می‌کند تا تهدیدات آینده را ترسیم کنند و می‌تواند سرعت واکنش را کاملاً تغییر دهد و همچنین اطمینان حاصل کند که هر اقدام انجام شده کنترل شده و آگاهانه است.

تغییر دیدگاه

درست مانند بیماری همه گیر، دیدگاه افراد را در مورد خودآزمایی تغییر داد، با تبدیل شدن به یک نیاز آزمایش PCR مداوم، و همچنین استفاده از تست های جریان جانبی، ما معتقدیم که مردم به زودی راه های جدیدی را برای شناسایی سایر شرایط پزشکی از آسایش خانه خود خواهند پذیرفت. ، تغییر روشی که مردم با مدیریت سلامت خود درگیر می شوند.

آزمایش و تشخیص از راه دور واقعاً آینده مراقبت های بهداشتی قرن بیست و یکم است. این فقط مراقبت های بهداشتی را بسیار در دسترس تر می کند و فشار را بر پزشکان و پزشکان کاهش می دهد – نتیجه چیزی جز مثبت نیست و بدون شک از تکرار بزرگترین بحران بهداشتی دوران مدرن جلوگیری می کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Onopol
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *