چگونه قاب ایرپاد و هدفون خود را به روش صحیح تمیز کنید

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از چگونه قاب ایرپاد و خود را به روش صحیح تمیز کنید
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

ایرپادهای اپل به دو دلیل اصلی شناخته شده هستند – اول، ادغام با اکوسیستم اپل. دوم، کثیف شدن و ضرب و شتم شدن در کمترین زمان، همه به لطف آن نمای بیرونی سفید است. اگر یک جفت ایرپاد دارید، دقیقاً می دانید که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. همین الان به آن‌ها نگاه کنید و فکر کنید که آیا همان رنگ زمانی هستند که آنها را خریدید. و در حالی که در آن هستید، به آخرین باری که خود را تمیز کردید، فکر کنید.

اگر پاسخ هرگز نیست – وقت آن رسیده که دست به کار شوید. AirPods شما با گذشت زمان کثیفی و کثیفی را از گوش شما جمع می کند که می تواند کیفیت صدا را از بین ببرد یا حتی باعث ایجاد برخی مشکلات ترقه زدن شود. از طرف دیگر، قاب AirPods اگر آن را در کوله پشتی یا جیب جین خود بیندازید، ممکن است خراشیده شود و ظاهر بدی پیدا کند. خوب، بالاخره زمان آن رسیده است که ایرپادهای خود را از شر سوء استفاده ای که متحمل شده اند خلاص کنید. در اینجا نحوه تمیز کردن ایرپادهای خود و نگهداری آنها در حالت خوب آورده شده است.

I. نحوه تمیز کردن AirPods

بیایید ابتدا نگاهی به نحوه تمیز کردن AirPods قبل از رفتن به کیس بیندازیم. هدفون ها چندین بخش دارند که ممکن است لازم باشد آنها را تمیز کنید. در اینجا این است که چگونه می توانید در مورد آن اقدام کنید.

تمیز کردن مش اسپیکر AirPods

مهمترین قسمت AirPods شما مش اسپیکر است. به هر حال، این قسمت مسئول خروجی صدای AirPods شماست. در اینجا نحوه پاک کردن هرگونه کثیفی، کثیفی و موم گوش انباشته شده از مشبک بلندگو آورده شده است.

مرحله 1: اگر از AirPods Pro استفاده می کنید، نوک گوش سیلیکونی را از هدفون خارج کنید.

گام 2: یک سواب پنبه را بگیرید و آن را در مقداری الکل آغشته کنید. الکل به حذف چربی چسبیده روی مش کمک می کند.

مرحله 3: مش اسپیکر را به آرامی سواب بزنید تا ذرات کثیفی از بین برود. اگر مقدار زیادی موم گوش روی ایرپاد چسبانده شده است، پیشنهاد می کنیم این کار را چندین بار با سواب های پنبه ای تازه تکرار کنید.

مرحله 4: هنگامی که مش را پاک کردید، می توانید از یک مسواک قدیمی برای پاک کردن ذرات کوچکتر از مشبک بلندگو استفاده کنید.

مرحله 5: اگر هنوز متوجه شدید که ذرات ریز روی توری وجود دارد، از نوک قلم یا چیز تیز برای خلاص شدن از شر آنها استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که هنگام انجام این کار بسیار مراقب باشید زیرا اعمال فشار اضافی با یک جسم تیز می تواند به AirPods شما آسیب برساند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه حل برای عکس های آیفون که حتی پس از حذف آنها فضا را اشغال می کند

این مراحل را برای یک هدفون انجام دهید و برای طرف دیگر تکرار کنید.

اگر سواب پنبه‌ای، برس‌های کوچک یا شیء نوک‌دار در اختیار ندارید، می‌توانید کیت تمیزکننده AirPods را با قیمت بسیار ارزان تهیه کنید. این شامل همه چیزهایی است که برای تمیز کردن هدفون خود نیاز دارید.

نکته: هر هدفون دارای چندین شبکه در اطراف خود از جمله میکروفون است. در حالی که تمیز کردن مش اولیه بسیار مهم است، اطمینان حاصل کنید که دهانه های کوچکتر را نیز تمیز کنید.

تمیز کردن گوش سیلیکونی

AirPods Pro دارای نوک گوش سیلیکونی برای مهر و موم کامل داخل گوش شما است. بنابراین، همراه با مش، ​​نوک گوش نیز ممکن است به مرور زمان خاک و موم گوش را جمع کند. در اینجا نحوه تمیز کردن آنها آورده شده است.

مرحله 1: نوک گوش سیلیکونی را از هدفون جدا کنید.

گام 2: برای چند ثانیه آنها را زیر آب جاری بشویید. این باید آنها را تمیز کرده و هرگونه مواد کثیف را از بین ببرد.

مرحله 3: نوک گوش را با یک پارچه میکروفیبر خشک کنید.

آنها را دوباره روی هدفون قرار دهید و شما آماده هستید.

نکته: اگر نوک گوش شما آسیب دیده یا بیش از حد کثیف شده است، همیشه می توانید گوشواره های جایگزین را با قیمت ارزان تهیه کنید تا ظاهر و احساس جدیدی به ایرپادهای خود بدهید.

تمیز کردن سطح خارجی

هنگامی که مش و نوک گوش را تمیز کردید، نوبت به پولیش کردن سطح خارجی هدفون می رسد. این ساده ترین مرحله است.

مرحله 1: یک پارچه میکروفیبر را به الکل آغشته کنید.

گام 2: سطح بیرونی هدفون را با پارچه پاک کنید. مطمئن شوید که ملایم هستید و خیلی محکم مالش ندهید وگرنه ممکن است باعث ساییدگی شوید.

مرحله 3: هدفون را با دستمال کاغذی خشک کنید. همچنین مطمئن شوید که نقاط تماس برای شارژ در پایین هدفون را با یک پارچه خشک تمیز کنید.

توجه داشته باشید: برای تمیز کردن قسمتی از هدفون یا قاب ایرپاد از آب استفاده نکنید زیرا آب می تواند به لوازم الکترونیکی زیر آن آسیب برساند. اگر الکل ندارید، از پارچه خشک و بدون پرز استفاده کنید.

AirPods شما اکنون باید بسیار بهتر از آنچه در ابتدا بود به نظر برسد. و صبر کنید، آن صدایی که اکنون هنگام پوشیدن آنها می شنوید چیست؟ اوه، این صدای ایرپادهای تمیز است.

II. نحوه تمیز کردن قاب AirPods

بسیار خوب، اکنون که هدفون شما تمیز است، زمان آن رسیده است که با قاب ایرپادها مقابله کنید. این می تواند کمی مشکل باشد زیرا کیس دارای شیارهای عمیق برای استراحت ساقه ها است. با این حال، ما شما را از طریق آن راهنمایی می کنیم.

تمیز کردن داخل حفره AirPods

ایرپادها دارای ساقه هایی هستند که درون یک حفره درون کیس قرار می گیرند. با گذشت زمان، این حفره می تواند گرد و غبار را جمع کند و تماس های شارژ را مسدود کند. در اینجا کاری است که می توانید برای تمیز کردن شیار انجام دهید.

مرحله 1: از یک سواب پنبه ای آغشته به الکل مالشی برای تمیز کردن دیواره های داخلی حفره استفاده کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین راه حل برای سیری که در مک کار نمی کند

گام 2: به آرامی پین های تماسی را در پایین کیس سواب بزنید. مطمئن شوید که فشار زیادی وارد نمی‌کنید، در غیر این صورت ممکن است به مکانیزم شارژ آسیب وارد کنید.

مرحله 3: انتهای یک دستمال کاغذی را بچرخانید و آن را داخل حفره قرار دهید تا الکل بیش از حد خشک شود.

تمیز کردن سطح خارجی

هنگامی که حفره ها را تمیز کردید، تمیز کردن بقیه قاب ایرپادز بسیار راحت است.

مرحله 1: یک پارچه میکروفیبر را به الکل آغشته کنید.

گام 2: سطح بیرونی قاب AirPods را با پارچه پاک کنید. مطمئن شوید که ملایم هستید و خیلی محکم مالش ندهید وگرنه ممکن است باعث ساییدگی شوید.

مرحله 3: کیس را با دستمال کاغذی خشک کنید.

III. نکاتی برای تمیز نگه داشتن AirPods

اکنون که AirPods و کیس خود را تمیز کرده اید، زمان آن رسیده است که مطمئن شوید دوباره به اندازه کثیف نمی شوند. مهم است که AirPods خود را به شیوه ای خوب نگهداری کنید تا به آنها آسیب نرسانید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای حفظ وضعیت ایرپاد خود برای مدت طولانی انجام دهید.

از کیس استفاده کنید

اگر از یک قاب برای گوشی خود استفاده می کنید، چرا از آن برای AirPods خود نیز استفاده نکنید؟ کیس‌های زیادی برای AirPods شما وجود دارد که دو هدف را دنبال می‌کنند – محافظت از AirPods شما و دادن ظاهری تازه به آنها!

بسته به نسخه ای از AirPods که دارید، لیست ما را از بهترین کیس های AirPods که می توانید خریداری کنید، بررسی کنید –

AirPods را با احتیاط ذخیره کنید

چیزهای کوچک می توانند کمک زیادی به تمیز و ایمن نگه داشتن AirPods شما کنند. از قرار دادن آن در جیب های خود با کلید و سایر اشیاء تیز خودداری کنید. اگر AirPods خود را در کوله پشتی خود ذخیره می کنید، مطمئن شوید که آنها را در یک محفظه جداگانه قرار داده اید.

سوالات متداول برای تمیز کردن AirPods

1. هر چند وقت یکبار باید AirPods خود را تمیز کنید؟

لازم نیست AirPods خود را هر روز تمیز کنید. بسته به نحوه استفاده از آنها می توانید هر چند روز یا چند هفته یکبار آنها را تمیز کنید. به یاد داشته باشید، زیاده روی در هر چیزی خیلی بد است!

2. آیا اپل AirPods را به صورت رایگان تمیز می کند؟

متأسفانه، اپل هیچ سرویسی ندارد که AirPods شما را برای شما تمیز کند. باید خودتان آنها را تمیز کنید.

3. آیا AirPods قابل سرویس است؟

به دلیل ماهیت پیچیده ایرپادها، اپل آنها را سرویس یا تعمیر نمی کند. اگر با هر مشکلی مواجه شدید، اپل به شرطی که ایرپاد شما تحت گارانتی باشد، جایگزینی برای شما خواهد داد.

4. طول عمر ایرپادهای اپل چقدر است؟

از آنجایی که AirPods از باتری استفاده می کند، ظرفیت آن به مرور زمان کاهش می یابد. بنابراین در حالت ایده آل، باید بتوانید حدود 2 سال از آنها به درستی استفاده کنید.

ایرپادهای تمیز، صدای تمیز

برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار و گرد و غبار، اطمینان حاصل کنید که AirPods خود را هر از چند گاهی با استفاده از تکنیک های ذکر شده در بالا تمیز می کنید. به این ترتیب، ضمن افزایش طول عمر AirPods خود، بهترین صدا را می شنوید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/rrurZE
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *