چگونه نرخ رفرش بالا را در همه برنامه های اندروید بدون روت اعمال کنیم

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از چگونه نرخ رفرش بالا را در همه برنامه های اندروید بدون روت اعمال کنیم
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

در چند سال گذشته، فقط نمایشگرها و نمایشگرهایی با نرخ تازه سازی بالا نیستند – گوشی های هوشمند نیز به این مهمانی پیوسته اند. و پس از استفاده از تلفن هایی با نرخ رفرش 90/120 هرتز، تغییر به چیزی کمتر دشوار است. بنابراین، وقتی چند برنامه تمایلی به اتصال به فرکانس 90/120 هرتز ندارند، خسته کننده است. با این حال، راه‌حلی برای اجبار به نرخ تازه‌سازی بالا در دستگاه شما پیدا کردیم.

بسیاری از روش‌های موجود در اینترنت نیاز به روت کردن گوشی یا استفاده از ترمینال در رایانه شخصی برای رفع مشکل دارند. اما، ما می خواهیم این را برای شما ساده کنیم. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از یک برنامه از فروشگاه Play، نرخ تازه سازی بالا را مجبور کنید. و تنها چیزی که لازم است چند ضربه است و نه بیشتر.

با این حال، به خاطر داشته باشید که در وهله اول باید دستگاهی داشته باشید که از نرخ رفرش بالا پشتیبانی کند. بنابراین، به برگه مشخصات گوشی خود نگاهی بیندازید یا بررسی کنید که آیا می‌توانید نرخ تازه‌سازی بالا را در برنامه تنظیمات فعال کنید. در غیر این صورت، متأسفانه هیچ راهی برای معرفی ویژگی نرخ رفرش بالا برای نمایشگر گوشی شما وجود ندارد.

بیایید با فعال کردن ویژگی نرخ تازه سازی بالا در دستگاه خود شروع کنیم.

نحوه فعال کردن نرخ رفرش بالا در اندروید

در اینجا نحوه فعال کردن ویژگی با نرخ تازه سازی بالا در تلفن خود آورده شده است. ضامن برای آن در برنامه تنظیمات وجود خواهد داشت. بسته به پیکربندی تلفن خود، می توانید نرخ تازه سازی صفحه نمایش خود را روی 90 هرتز یا 120 هرتز یا هر دو تنظیم کنید.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید.

گام 2: روی نمایشگر و روشنایی ضربه بزنید.

مرحله 3: روی «نرخ تازه‌سازی صفحه» ضربه بزنید. در این پنجره گزینه هایی برای انتخاب نرخ تازه سازی بالا پیدا خواهید کرد. کادر را برای همین علامت بزنید.

در حالت ایده‌آل، این نرخ رفرش بالا را برای همه برنامه‌ها فعال می‌کند. گوشی‌های هوشمند نرخ تازه‌سازی را برای هر برنامه انتخاب نمی‌کنند، بنابراین همه برنامه‌های شما باید با نرخ تازه‌سازی انتخابی اجرا شوند.

با این حال، تعدادی از برنامه ها از اجرای با نرخ تازه سازی بالا خودداری می کنند. به نظر می رسد که آنها حتی زمانی که نرخ تازه سازی 90 هرتز یا 120 هرتز را انتخاب می کنید کند هستند. اگر شما هم متوجه همین موضوع شدید، بیایید شک خود را بررسی کنیم و هنگام استفاده از تلفن، نرخ تازه‌سازی را بررسی کنیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  این بسته 3 ردیاب نشتی Wi-Fi Govee را با تنها 30 دلار تهیه کنید

بررسی کنید کدام برنامه‌ها با نرخ تازه‌سازی بالاتر کار نمی‌کنند

در مورد ما، برنامه یوتیوب در 120 هرتز کند و کند بود. در حالی که سایر برنامه ها همانطور که انتظار می رفت، با نرخ تازه سازی بالا کار می کردند. بنابراین، ما آزمایشی را انجام دادیم و هنگام استفاده از برنامه، نرخ به‌روزرسانی را بررسی کردیم. ابتدا باید گزینه های توسعه دهنده را فعال کنیم، بنابراین در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است.

توجه داشته باشید: اینها ویژگی های تجربی هستند که برای اهداف توسعه در نظر گرفته شده اند. با احتیاط و با مسئولیت خود ادامه دهید.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید و روی About Device ضربه بزنید.

گام 2: روی Version ضربه بزنید.

مرحله 3: چندین بار روی شماره ساخت ضربه بزنید تا پیامی مبنی بر “شما اکنون یک توسعه دهنده هستید” دریافت کنید.

مرحله 4: اکنون باید گزینه های توسعه دهنده را باز کنیم. منوی «تنظیمات اضافی» را در برنامه تنظیمات باز کنید.

مرحله 5: روی Developer options ضربه بزنید.

مرحله 6: برای یافتن و روشن کردن کلید «نمایش نرخ تازه‌سازی» به پایین بروید. در تنظیمات نمایشگر وجود خواهد داشت.

اکنون مقدار نرخ رفرش را در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش خود خواهید دید.

به دو تصویر زیر نگاهی بیندازید – اولین اسکرین شات زمانی گرفته شد که ما در حال گشت و گذار در صفحه اصلی خود بودیم، روی آن نوشته شده بود 120 هرتز که همان چیزی است که ما انتخاب کردیم.

از آنجایی که مشاهده کردیم که برنامه یوتیوب کند کار می کند، نرخ تازه سازی برنامه را بررسی کردیم. معلوم شد آنچه ما مشکوک بودیم درست بود – برنامه یوتیوب با فرکانس 60 هرتز کار می کرد.

خوشبختانه در مورد ما، این فقط برنامه یوتیوب و اسنپ بود. با این حال، اگر با برنامه های بیشتری با این مشکل مواجه هستید، می تواند ناامید کننده باشد. با توجه به این واقعیت که برای تلفنی با نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا مبلغی را پرداخت می کنید، باید در اسرع وقت مشکل را برطرف کنید. بیایید اکنون به آن بپردازیم.

اجباری نرخ تازه‌سازی پیک در دستگاه اندرویدی شما (بدون روت)

SetEdit یک برنامه ویرایشگر پایگاه داده برای دستگاه اندروید شما است. این به اصلاح چند پیکربندی با ویرایش مقادیر آنها کمک می کند. بنابراین، می‌توانید مقادیر نرخ تازه‌سازی نمایشگر را طوری تنظیم کنید که برنامه‌ها با حداکثر نرخ تازه‌سازی اجرا شوند.

این بدون روت یا هر فرآیند به ظاهر پیچیده دیگری کار می کند – تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را دانلود کنید و مراحلی را که توضیح دادیم دنبال کنید.

توجه داشته باشید: این شامل تغییر چند تنظیمات دستگاه شما است که در غیر این صورت نمی توانید در برنامه تنظیمات انجام دهید. با دقت و با مسئولیت خود ادامه دهید. توصیه می کنیم قبل از ادامه، یک نسخه پشتیبان کامل از دستگاه خود تهیه کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 روش برای به روز رسانی درایورهای صوتی در ویندوز 11

مرحله 1: برنامه SetEdit را از Play Store دانلود کنید.

هشدارها و یادداشت های احتیاطی ذکر شده توسط توسعه دهنده برنامه را بخوانید. نه توسعه‌دهنده برنامه و نه ما به‌عنوان ناشر این مقاله، ایمنی دستگاه شما را تضمین نمی‌کنیم.

گام 2: به همه گزینه های لازم دسترسی داشته باشید و اگر پیام خطایی وجود داشت که می گوید برنامه برای نسخه دستگاه شما ساخته نشده است، نادیده بگیرید.

مرحله 3: در صفحه اصلی برنامه، روی «افزودن تنظیمات جدید» ضربه بزنید.

مرحله 4: متن زیر را در فیلد ارائه شده وارد کنید:

peak_refresh_rate

مرحله 5: روی Save Changes ضربه بزنید.

مرحله 6: اکنون باید مقدار را در کادر پاپ آپ Edit Setting اضافه کنید. متن “SETTING_VALUE” را بردارید و “1” را وارد کنید.

مرحله 7: روی Save Changes ضربه بزنید.

مرحله 8: همین روش را تکرار کنید (از مرحله سه شروع کنید) تا دو تنظیمات دیگر با مقادیر “1” اضافه کنید.

user_refresh_rate

min_refresh_rate 

مرحله 9: پس از انجام مراحل بالا، همه برنامه ها باید روی 120 هرتز اجرا شوند.

ما این روش را توصیه می کنیم زیرا در مورد ما کارآمد است. به اسکرین شات زیر نگاهی بیندازید که در آن برنامه یوتیوب ما با موفقیت با نرخ تازه سازی 120 هرتز راه اندازی و اجرا می شود.

این همه آن چیزی است که شما باید بدانید که چگونه نرخ تازه سازی بالا را در همه برنامه های دستگاه اندروید خود اعمال کنید. با این حال، اگر سؤال بیشتری در مورد آن دارید، به بخش سؤالات متداول ما در زیر نگاه کنید.

سوالات متداول در مورد اجباری کردن نرخ تازه سازی بالا

1. دستگاه من از نرخ تازه سازی بالای 90 هرتز یا 120 هرتز پشتیبانی نمی کند. راهی برای اضافه کردنش هست؟

خیر. از آنجایی که این یک ویژگی سخت افزاری است، نمی توانید نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا را از طریق هیچ تغییری از خود اضافه کنید.

2. آیا نرخ تازه سازی بالا باتری را تخلیه می کند؟

بله، نرخ تازه سازی بالا در مقایسه با استفاده از نرخ تازه سازی استاندارد 60 هرتز، باتری را کمی بیشتر تخلیه می کند.

3. آیا می توانید نرخ رفرش را در گوشی خود افزایش دهید؟

خیر، نمی‌توانید نرخ تازه‌سازی گوشی خود را بیش از حد مجاز افزایش دهید.

از نرخ تازه سازی بالا در همه برنامه ها لذت ببرید

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا نرخ رفرش بالا را در همه برنامه های گوشی خود بازیابی کنید. اگرچه این ویژگی چند سال قدمت دارد، اما ما احساس می‌کنیم که توسعه‌دهندگان هنوز از نرخ به‌روزرسانی بالا بهره کامل نبرده‌اند.

ما دائماً شاهد کاهش سرعت چند برنامه به 60 هرتز هستیم حتی زمانی که 90/120 هرتز را فعال کرده باشیم. انطباق ممکن است هنوز به زمان بیشتری نیاز داشته باشد، با این حال، ما آرزو می کنیم مشکلاتی مانند این به زودی برطرف شوند.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/DtElGJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *