چگونه یک داک را به صفحه قفل آیفون خود اضافه کنیم

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یک داک صفحه قفل سفارشی به شما امکان دسترسی سریع به حداکثر 24 برنامه یا سرویس سیستم را می دهد و همچنین از طریق جزیره پویا در قابل دسترسی است.

آیا آیفون از داک صفحه قفل پشتیبانی می کند؟

برنامه لانچر Lock که یک داک سه ردیفی را در صفحه قفل آیفون و در جزیره دینامیک در صفحه اصلی نمایش می دهد.
یک داک سفارشی با 24 برنامه در قفل و صفحه اصلی | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

داک یک نوار افقی است که در لبه پایینی تمام صفحه‌های اصلی آیفون شما یافت می‌شود. می‌توانید برنامه‌هایی مانند Notes و Safari را برای راه‌اندازی سریع و همچنین پوشه‌های برنامه یا هر اسکریپت سفارشی از برنامه Shortcuts در Dock قرار دهید. iOS از داشتن Dock در صفحه قفل پشتیبانی نمی‌کند، اما راه‌حلی برای آن وجود دارد.

با iOS 16، توانایی شخصی سازی صفحه قفل را با ویجت ها، فونت ها/رنگ های سفارشی برای تاریخ/زمان و موارد مشابه به ارمغان آورد. علاوه بر این، iOS 16 از اعلان های زنده برای فعالیت هایی مانند امتیازات ورزشی، آب و هوا و غیره پشتیبانی می کند.

این ویژگی که Live Activities نامیده می‌شود، به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌ها را پین کرده و به‌صورت پویا به‌روزرسانی کنند، با تکه‌های اطلاعاتی در پایین صفحه قفل، جایی که اعلان‌ها وارد می‌شوند، به‌علاوه در منطقه Dynamic Island در 14 Pros ظاهر می‌شوند.

در تئوری، یک برنامه می تواند عملکرد Dock را در صفحه قفل به عنوان یک فعالیت زنده سفارشی ارائه دهد. و این دقیقاً همان کاری است که Lock Launcher برای آیفون انجام می دهد. با استفاده از آن، می‌توانید با استفاده از دستورالعمل‌های ارائه شده از قبل، یک Dock صفحه قفل سفارشی در آیفون خود ایجاد کنید. خواندن: هر آنچه باید در مورد استفاده از ویجت های صفحه قفل در iOS 16 بدانید

Lock Launcher: چگونه یک داک را به صفحه قفل آیفون اضافه کنیم

اسکرین شات‌های آیفون که برنامه‌ها را در صفحه قفل سفارشی‌سازی می‌کنند، با برنامه Lock Launcher متصل کنید
میانبرها برای همه برنامه‌ها و سرویس‌ها در دسترس نیستند | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

قبل از شروع، برنامه رایگان Lock Launcher را دانلود کنید [App Store link]. عملکرد پیشرفته تر به ارتقای پولی نیاز دارد، اما برای استفاده از داک سفارشی نیازی به خرید آن ندارید. باز کن لانچر قفل و لمس کنید موارد دلخواه برگه اینجا جایی است که لیستی از برنامه ها را برای Dock صفحه قفل خود ایجاد می کنید. انتخاب کنید افزودن اکشن در انتهای لیست، سپس دکمه را بزنید ویژه را بزنید و انتخاب کنید Action را انتخاب کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه شماره تلفن خود را در اندروید پیدا کنیم

برای مرور برنامه ها/خدمات پشتیبانی شده، موارد زیر را بررسی کنید محبوب، میانبرها و برنامه های وب سرفصل ها علاوه بر برنامه‌های اپل و برنامه‌های شخص ثالث، Dock شما همچنین می‌تواند برنامه‌های وب، اسکریپت‌های سفارشی ایجاد شده در برنامه Shortcuts، کلیدهای دیجیتال ماشین، ابزار VPN، تصاویر مرتبط و طرح‌های URL سفارشی را در خود جای دهد.

یک برنامه/عملیات دلخواه را از لیست انتخاب کنید، سپس در صورت تمایل برخی از تنظیمات پیش فرض را تغییر دهید. می توانید یک نام سفارشی برای ورودی انتخاب کنید، به آن یک نماد سفارشی اختصاص دهید (و رنگ پس زمینه را انتخاب کنید) و غیره. انتخاب کنید اجرای تست در پایین برای دیدن اینکه آیا میانبر به درستی عمل می کند، سپس ضربه بزنید صرفه جویی در گوشه سمت راست بالا

برای افزودن برنامه های بیشتر به داک خود، این فرآیند را تکرار کنید. پس از اتمام، به برنامه تغییر دهید تنظیمات چون باید یک سوئیچ مهم را تغییر دهید.

تنظیمات برنامه Lock launcher در آیفون
برای نمایش میانبرهای برنامه | گزینه Dynamic Island را روشن کنید تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

در صفحه تنظیمات، را انتخاب کنید فعالیت های زنده (جزیره پویا)، سپس روشن کنید فعالیت های زنده. زیر تنظیمات صفحه قفل عنوان، مجموعه قفل صفحه نمایش به بارانداز. برای سفارشی کردن چیدمان، تعداد نمادهای برنامه را در یک ردیف تنظیم کنید (نمادها در هر خط) و تعیین کنید که Dock قفل صفحه شما چند ردیف نماد داشته باشد (ردیف داک).

اصابت انجام شده در گوشه سمت راست بالا برای ذخیره تنظیمات خود. و به این ترتیب یک Dock سفارشی را به صفحه قفل اضافه می کنید. دکمه روشن/خاموش آیفون خود را فشار دهید تا صفحه قفل با داک سفارشی خود در پایین نمایش داده شود. کاربران آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس نیز می توانند با لمس و نگه داشتن جزیره دینامیک، این داک را فراخوانی کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 روش برای رونویسی یادداشت های صوتی در آیفون

محدودیت های Lock Launcher که باید از آنها آگاه باشید

بزرگترین محدودیت Lock Launcher: به طور خودکار با هیچ برنامه ای کار نمی کند. بسیاری از برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و سرویس‌های محبوب خارج از جعبه پشتیبانی می‌شوند. اگر برنامه مورد علاقه شما پشتیبانی نمی‌شود، به تیم Lock Launcher بنویسید تا بتوانند آن را در به‌روزرسانی بعدی قرار دهند. به غیر از سازگاری برنامه، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

آخرین اما نه کم اهمیت، Lock Launcher یک Dock واقعی ایجاد نمی کند. همانطور که گفته شد، این برنامه از ویژگی جدید Live Activities iOS 16 برای ایجاد یک تجربه Dock مانند با عملکرد محدود بهره می برد. به عنوان مثال، نمی‌توانید مانند Dock خود اپل، برنامه‌ها را به Dock سفارشی خود بکشید و از آن خارج کنید.

و اگر برای چند ساعت با Dock سفارشی خود تعامل ندارید، باید Lock Launcher را دوباره باز کنید تا این ویژگی دوباره فعال شود.

این به دلیل قوانین اپل است که به یک فعالیت زنده اجازه می دهد تا دوازده ساعت در صفحه قفل و هشت ساعت در جزیره پویا باقی بماند. آنها در حال کار بر روی یک ویژگی تمدید خودکار برای دور زدن این محدودیت هستند، اما گزارش جدیدی در این زمینه تاکنون وجود ندارد. خواندن: نحوه تغییر استایل اعلان صفحه قفل در آیفون

داک صفحه قفل زندگی شما را آسان‌تر می‌کند

برنامه لانچر Lock که یک داک یک ردیفی را در صفحه قفل آیفون و در جزیره دینامیک در صفحه اصلی نمایش می دهد.
این Dock صفحه قفل واقعاً یک ویجت فعالیت زنده است | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

همانطور که در مقدمه Lock Launcher نوشتیم، عملکرد پیشرفته نیاز به ارتقاء یکباره 0.99 دلاری دارد، اگرچه خوشبختانه شما می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای یک Dock سفارشی ایجاد کنید. ارتقاء 99 درصدی ویجت باتری را در جزیره دینامیک باز می کند، توانایی گرفتن اسکرین شات بدون نمایان شدن جزیره پویا، استفاده از نمادهای سفارشی/طرح های URL و سایر عملکردهای پیشرفته تر.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی locklauncher.com مراجعه کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/pDfTJr
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *