چگونه medtech نوسازی را به سالن عمل ارائه می کند

زمان مطالعه: 5 دقیقه

Jahn Otto Andersen، CTO در HoloCare، برخی از مهم‌ترین پیشرفت‌ها در فناوری پزشکی جراحی را بررسی می‌کند.

سالن عمل بخش مهمی از مراقبت های بیمارستانی و جراحی است که برای اطمینان از نتایج موفقیت آمیز بیماران به دقت، کارایی و مهارت زیادی نیاز دارد. در نتیجه، جراحی نه تنها یکی از پرخطرترین و پرفشارترین محیط‌ها در بیمارستان است، بلکه یکی از گران‌ترین محیط‌ها نیز می‌باشد.

بر اساس مجله پزشکی بریتانیا، سالن های عمل به طور متوسط ​​1200 پوند در ساعت هزینه دارند که یکی از بزرگترین فرصت ها برای صرفه جویی در هزینه در بیمارستان است. در واقع، محاسبه شده است که “اعتماد متوسط ​​فرصتی دارد تا با اجرای یک “تئاتر تولیدی” سالانه 7 میلیون پوند صرفه جویی در کارآیی داشته باشد.” بنابراین مدرن کردن جراحی فقط یک مشکل ایمنی بیمار نیست، بلکه یک مشکل مالی نیز هست. .

با وجود چالش‌ها و فرصت‌های آشکار، بسیاری از ابزارها، شیوه‌ها و روش‌های تیم‌های جراحی به کندی تغییر می‌کنند، و باعث تشدید معوقه‌های مراقبت‌های انتخابی و توقف پیشرفت‌ها در نتایج بیمار شده‌اند. تجهیزات و فرآیندهای قدیمی در سالن عمل نه تنها بر ایمنی بیمار تأثیر می گذارد، بلکه ناکارآمدی را افزایش می دهد – فشار را بر جراحان و متخصصان مراقبت های بهداشتی که قبلاً بیش از حد کار کرده اند، ایجاد می کند.

با این حال، گروه جدیدی از شرکت‌های فناوری پزشکی در حال مقابله با این چالش هستند. جهش‌های اخیر در نوآوری‌های فناوری پزشکی، و همچنین افزایش اشتها برای فناوری‌های جدید، به آوردن جراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های جراحی در سال 2023 کمک می‌کند:

جراحی هولوگرافیک

ظهور فناوری واقعیت ترکیبی و افزوده موج جدیدی از نوآوری های پزشکی را به وجود آورده است که بر نحوه آموزش، آماده سازی و همکاری تیم های جراحی تأثیر گذاشته است.

فن آوری هولوگرافی HoloCare به تیم های جراحی دانش برای تجسم اندام ها قبل از جراحی را ارائه می دهد. این نرم افزار که توسط پزشکان توسعه یافته است، تصاویر پزشکی – مانند CT یا MRI – را به هولوگرام های تبدیل می کند و به جراحان دید آناتومیک فضایی بیشتری از اندام های بیمار ارائه می دهد. حرکت، چرخش و گسترش این هولوگرام ها به جراحان اجازه می دهد تا اندام را از هر زاویه ای ببینند و از آنها برای توسعه طرح های جراحی سه بعدی حمایت می کنند.

مزایای هولوگرام های قبل از جراحی بسیار زیاد است. با کاهش ابهامات در بین پزشکان و تسریع در تصمیم گیری های جراحی پرخطر، این فناوری می تواند ایمنی بیمار را افزایش دهد، عوارض قابل پیشگیری را به حداقل برساند و زمان صرف شده در جلسات و روش های برنامه ریزی جراحی گران قیمت را کاهش دهد. علاوه بر این، واقعیت ترکیبی، کارشناسان پزشکی را از سراسر جهان قادر می‌سازد تا به صورت مجازی با یکدیگر همکاری کنند و اطمینان حاصل شود که هر بیمارستانی می‌تواند از دانش تخصصی بهره‌مند شود. ماهیت همه جانبه هولوگرام ها همچنین به جراحان اجازه می دهد تا قبل از ورود به اتاق عمل، روش های جراحی پیچیده را انجام دهند، اعتماد به نفس را افزایش داده و منجر به انجام عملیات های دقیق تر و کارآمدتر شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Eclipse جمع آوری کمک های قبلی را با 1.23 میلیارد دلار در دو صندوق جدید تحت الشعاع قرار داد.

فن آوری جراحی عروق

آنوریسم اغلب با قرار دادن استنت در رگ خونی بیمار درمان می شود. با این حال، هیچ دو بیمار یا دستگاه استنت مشابه نیستند، که انتخاب استنت مناسب برای آناتومی بیمار را به یک چالش بزرگ تبدیل می‌کند. در نتیجه، 25 درصد از تمام جراحی های استنت گذاری در حال حاضر ناموفق هستند.

مدل‌سازی سه‌بعدی مبتنی بر الگوریتم ضربان قلب آکسفورد به جراحان کمک می‌کند استنت‌ها را با دقت بیشتری نصب کنند. فناوری PreSize Neurovascular آنها اسکن های پزشکی را به یک مدل سه بعدی از قلب و عروق بیمار تبدیل می کند که از برنامه ریزی جراحی های استنت عصبی عروقی پشتیبانی می کند. سپس این فناوری به جراحان اجازه می‌دهد تا استنت‌های مختلف را در کتابخانه دوقلوهای دیجیتالی خود به صورت مجازی آزمایش کنند، نحوه استقرار آن‌ها را شبیه‌سازی کنند و پیش‌بینی کنند که چگونه عمل می‌کنند حتی قبل از شروع عمل. فن آوری آنها به تیم های بالینی کمک می کند تا بهینه ترین دستگاه را برای هر بیمار انتخاب کنند و دقت و اثربخشی یک عمل را بهبود بخشد.

مدل‌سازی سه‌بعدی قبل از جراحی، علاوه بر بهبود نتایج بیمار، نیاز به اشعه ایکس طولانی‌مدت را در طول یک عمل جراحی کاهش می‌دهد، که می‌تواند قرار گرفتن بیماران و کارکنان جراحی در معرض تشعشعات را افزایش دهد. بنابراین، کاهش خطر عوارض پس از عمل – مانند باریک شدن مجدد شریان یا مهاجرت استنت – که می تواند منجر به جراحی بیشتر شود و به همراه آن هزینه ها را افزایش دهد.

ردیابی تجهیزات جراحی

در جراحی، هر ثانیه مهم است، و در بریتانیا، تأخیر و لغو جراحی سالانه تا 413 میلیون پوند برای NHS هزینه دارد. از این تأخیرها، 58 درصد به دلیل گم شدن یا خرابی ابزار جراحی است.

اسکالپل با بینایی ی و پلتفرم خود که تجهیزات جراحی را قبل، حین و بعد از عمل ردیابی می‌کند، با این چالش مقابله می‌کند. صدها ابزار جراحی در یک عمل مورد استفاده قرار می گیرد و مدیریت ضعیف موجودی، و همچنین خطاهای دستی در شمارش یا جابجایی، می تواند منجر به گم شدن یا شکستن تجهیزات شود، و تنها یک ابزار شکسته هفت دقیقه زمان از دست رفته جراحی را به خود اختصاص می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 روش برای جدا کردن آیکون های نوار وظیفه در ویندوز 11

ردیابی تجهیزات به دلیل دیگری نیز مهم است: دانستن مکان همه ابزارها، در هر لحظه، حیاتی است تا عملیات انجام جراح بتواند به ابزار دقیقی که در هر لحظه نیاز دارد دسترسی داشته باشد. جلوگیری از احتباس ابزار جراحی – زمانی که ابزارها در داخل فردی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، باقی می‌مانند – نیز مهم است. بدون مداخلات فناوری پزشکی، این اتفاق در یک عمل از هر 5500 عمل رخ می دهد. ردیابی ابزار در زمان واقعی از این اتفاق جلوگیری می کند، ایمنی بیمار را بهبود می بخشد – در یک مطالعه کلینیک مایو، استفاده از فناوری شمارش ابزار منجر به بهبود 486٪ در اشیاء جراحی باقی مانده شد – و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه بیمارستان ها می شود.

آموزش جراحی واقعیت مجازی

جراحی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اکنون یک واقعیت جدید است. فناوری واقعیت مجازی که توسط بسیاری از اتاق‌های عمل در طول همه‌گیری کووید-19 پذیرفته شد، جراحان را قادر می‌سازد تا بیماران را در واقعیت مجازی عمل کرده و آموزش دهند.

پلتفرم VR همهجانبه ImmersiveTouch به جراحان محیطی فراگیر را ارائه می دهد که در آن می توانند برای جراحی های پیچیده تمرین کرده و آموزش ببینند. با استفاده از یک هدست واقعیت مجازی، جراحان می‌توانند عمل‌هایی را روی یک “جسد مجازی” انجام دهند، که نه تنها به آنها اجازه می‌دهد تا یک جراحی را در سه بعدی تجسم کنند، بلکه جراح را قادر می‌سازد تا احساس کند که روی یک بدن واقعی عمل می‌کند – با لمسی که حسی را ارائه می‌کند. بازخورد و لمس برای شبیه سازی جراحی شبیه به زندگی.

با گسترش بیش از حد سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی جهانی، نوآوری‌های فناوری پزشکی این قدرت را دارند که فشار بر جراحان را کاهش دهند، در عین حال ایمنی بیمار را بهبود بخشند و از آموزش نسل بعدی پزشکان حمایت کنند. از آنجایی که نوآوری های بیشتری در فناوری پزشکی مطرح می شود و تعداد بیشتری از آنها در عمل بالینی ادغام می شوند، ما در حال آغاز دوره جدیدی از سالن جراحی مدرن هستیم.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JDdZQh
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *