چگونه Shopify آخرین اخراج‌های خود را به هم زد و باعث شد کارکنان احساس کنند NPC هستند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم چگونه Shopify آخرین اخراج‌های خود را به هم زد و باعث شد کارکنان احساس کنند NPC هستند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

Shopify امروز 20٪ از نیروی کار جهانی خود را اخراج کرد – دومین کارمند قابل توجه خود پس از کاهش 10٪ در جولای گذشته اعلام شد. این کوچک‌سازی اخیر همچنین شامل واگذاری عمده‌فروشی کل خط کسب‌وکار می‌شود: بازوی تدارکات داخلی Shopify، که به دنبال مالکیت بیشتر زنجیره انبارداری و تکمیل برای بازرگانان خود بود.

پیام داخلی مدیر عامل Shopify توبی لوتکه به کل شرکت به عنوان یک پست وبلاگ خارجی در اتاق خبر شرکت به اشتراک گذاشته شد (که – افشای – زمانی که در سال 2018/19 برای شرکت کار می کردم به ایجاد آن کمک کردم). این نامه نمونه‌ای آشکار از ارتباطات اخراج کارکنان ضعیف است، اما نشان‌دهنده دقیق ناتوانی اولیه لوتکه در همدلی با وضعیت تعدادی از کارکنان تحت مسئولیت شرکتش است.

لوتکه کاهش 20 درصدی را به عنوان تلاشی برای «توجه غیر مشترک به آن» چارچوب می‌دهد [Shopify's] ماموریت»، که خود از قبل کارها را در شرایط عجیبی شروع می‌کند، زیرا افرادی را که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند به‌عنوان افرادی که به طور مؤثر روی حواس‌پرتی‌ها کار می‌کنند و ارزش زمان و تمرکزی که با تمرکز اصلی شرکت «به اشتراک گذاشته‌شده‌اند» بی‌ارزش نشان می‌دهد. این نامه با تشبیه سریع یک قیاس بین Shopify و مکانیک های ویدیویی و تمایز بین ماموریت های “اصلی” و “جنبه” شرکت، این را – تا تاثیری غیر حساس تر – گسترش می دهد.

در بازی، اغلب یک مسیر حیاتی وجود دارد – خط داستانی اصلی – که بر یک هدف اصلی تمرکز دارد. مخصوصاً بازی‌های جهان باز طیف وسیعی از ماموریت‌های جانبی را نیز شامل می‌شوند که ممکن است شدیداً، آزادانه یا اصلاً به داستان و هدف اصلی مرتبط نباشند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 روش برتر برای رفع خطای Steam Stuck on Verifying Installation در ویندوز

Lütke یک گیمر مشتاق است که این عشق را به طرق مختلف در شرکت گنجانده است، از جمله Shopify Rebellion، یک تیم ورزش الکترونیکی که در سال 2021 ایجاد شد. دستیاران اجرایی در Shopify همچنین به عنوان “بسته های توسعه” شناخته می شوند – اشاره ای به بازی های الحاقی. محتوایی که معمولاً پس از انتشار اضافه می شود تا تجربه بازی بیشتری را برای گیمر فراهم کند.

مقایسه بازی‌های ویدیویی در Shopify می‌تواند مفید باشد، زیرا مفاهیم شرکتی مبهم را ساده‌سازی می‌کند و در غیر این صورت ممکن است غیرقابل دسترسی باشد. این برای شرکتی مفید است که هنوز به استخدام از طیف وسیعی از زمینه‌ها، از جمله تجربه فراتر از تجربه‌های آموزشی سنتی یا صنعت فناوری حرفه‌ای افتخار می‌کند.

نکته منفی اما در مواردی مانند نامه امروز مشهود است. لوتکه تصمیم می‌گیرد که چه کسی در اخراج‌های امروزی گنجانده شود، به دنبال تلاش‌های جانبی و فهمیدن اینکه کدام‌یک به داستان اصلی «بازی» شرکت کمک نمی‌کنند، می‌پردازد. این نه تنها شامل افرادی می‌شود که روی شرط‌بندی‌های جانبی مانند لجستیکی که Shopify سال‌ها دنبال می‌کند، تمرکز می‌کنند، بلکه شامل مدیرانی نیز می‌شود که کار اصلی‌شان شامل «لایه‌های سنگین فرآیند، تأییدیه‌ها، جلسات و… مأموریت‌های جانبی»، طبق توصیف لوتکه است.

این نامه همچنین به یک تغییر جهت در جهت ایجاد شده توسط توسعه فناوری به عنوان دلیل تغییر بزرگ در تمرکز و اولویت‌های شرکت اشاره می‌کند: به عنوان مثال، «طلوع عصر » و این واقعیت که «Shopify از امتیاز قرار گرفتن در میان شرکت‌ها برخوردار است. با بهترین شانس استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به مشتریانمان.” با این حال، چیزی که به آن توجه نمی‌شود این است که مسیر موجود، و تمام تلاش‌های جانبی مختلفی که Shopify در طول سال‌ها روی آن‌ها سرمایه‌گذاری زیادی کرده است، از جمله تدارکات، شرط‌بندی‌هایی هستند که مستقیماً توسط، یا با تأیید کامل، مدیر عامل و بنیانگذار آن – خود Lütke.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تأثیر نوآوران فناوری سلامت بریتانیا در تنسی را کشف کنید | ABHI US Accelerator 2023"

من هنوز با بسیاری از افراد شاپیفولک در ارتباط هستم (بله، این نام نامفهوم است، اما به طرز عجیبی محبت آمیز است) و این احساس فراگیر وجود دارد که چارچوب لوتکه برای کاهش نیروی کار فوق العاده بی احساس است. زیرمتنی که از نتیجه‌گیری منطقی بازی ویدیویی به دست می‌آید این است که کسانی که تحت تأثیر اخراج‌های امروزی قرار می‌گیرند، کمی بیشتر از NPC‌ها هستند – شخصیت‌های غیربازیکن، آن موجودات دیجیتالی که دنیاهای بازی را فقط برای پر کردن و جذاب‌تر کردن آن پر می‌کنند. قابل باور برای تنها شخص واقعی پیامد – خود گیمرها.

Shopify با ارائه یک بسته سخاوتمندانه شامل 16 هفته قطع خدمت، به علاوه مزایای پزشکی و غرامت اضافی اضافی، از جمله کمک به تامین مالی یک جایگزین، یک چیز را به درستی دریافت کرد. اما در لحظه‌ای که مدیران اجرایی دیگر حداقل برای ابراز پشیمانی و تأمل در انتخاب‌های گذشته وقت گذاشته‌اند، این یکی درعوض مقایسه‌ای مفصل با تعقیب اوقات فراغت گریزانانه را انجام داد و در مورد ساختار سازمانی شرکت‌ها اظهار نظر فلسفی کرد. حداقل برخی از NPCهایی که کمتر از آنها قدردانی شده اند، اکنون این شانس را دارند که خودشان به بازیکن تبدیل شوند.

توجه: من از سال 2018 تا 2019 برای Shopify کار کردم اما هیچ سهام یا منافع مالی در شرکت ندارم.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ffxtoW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *