چیست و چگونه از آن اجتناب کنیم.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر دور زدن این کلمه را شنیده‌اید یا نگران این هستید که آیا این اقدام وحشتناک در حساب شما اجرا می‌شود، ممکن است دلیل آن سایه‌بان باشد. به طور کلی، shadowban در رسانه های اجتماعی به زمانی اشاره دارد که محتوای کاربر سرکوب می شود، و تقریباً غیرممکن است که پست های آنها در فید قابل مشاهده باشند. این اکشن را می توان در پلتفرم های دیگر از جمله ، توییتر، یوتیوب و نیز یافت.

به طور خاص در ، این بدان معناست که ویدیوهای شما در صفحه «برای شما» یا در بخش هشتگ برنامه ظاهر نمی‌شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد، می‌توانید انتظار داشته باشید که لایک‌ها، بازدیدها و نظرات کاهش یابد زیرا پلتفرم محتوای شما را در برنامه نامرئی می‌کند.

Shadowban تلاش TikTok برای حذف محتوای مضر، هرزنامه یا نامنظم در برنامه است. بنابراین، برای جلوگیری از این امر، دانستن راه‌های رایجی که می‌تواند به Shadowban TikTok منجر شود، مهم است.

چگونه بفهمیم در TikTok سایه‌بان شده‌ای؟

در صورت مشکوک شدن به فعالیت غیرعادی، حساب کاربری هر کسی ممکن است دچار این مشکل شود. اگر در TikTok سایه‌بان شده‌اید، متأسفانه این برنامه شما را از این ممنوعیت مطلع نمی‌کند. بنابراین، این به شما بستگی دارد که بفهمید آیا حساب شما shadowbaned شده است یا خیر. یکی از شاخص های اصلی این است که آیا متوجه کاهش شدید در تعامل خود شوید.

راه دیگر برای پیدا کردن این موضوع این است که از حساب کاربری خود خارج شوید و نام کاربری یا هشتگی را که در ویدیوی خود استفاده کرده اید جستجو کنید. اگر محتوای شما نمایش داده نشد، به این معنی است که حساب شما سایه‌بان شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آیا می توانید به یک حساب خصوصی در اینستاگرام پیام دهید ؟ 98 زوم راهکار میدهد !

اگر سعی می‌کنید ویدیویی را آپلود کنید و در آن نوشته شده است «در حال بررسی»، این نکته دیگری است که TikTok ممکن است در حال حاضر طرفدار زیادی از حساب شما نباشد.

روش های رایج برای Shadowbanned در TikTok

همانطور که در بالا ذکر شد، TikTok در صورتی که حسابی را نقض کند دستورالعمل‌های انجمن آنها را نقض می‌کند. بنابراین دلایل اصلی منتهی به Shadowban TikTok شامل موارد زیر است:

  • هرزنامه یا رفتاری شبیه ربات

TikTok از فناوری هوش مصنوعی برای پرچم‌گذاری محتوا استفاده می‌کند، بنابراین اگر فکر کنند محتوا دستورالعمل‌های انجمن را نقض می‌کند، ممکن است به‌طور تصادفی پرچم‌گذاری شود. به منظور جلوگیری از shadowband شدن در برنامه، از هر یک از موارد فوق اجتناب کنید، که می تواند Shadowban را ایجاد کند.

نحوه حذف Shadowban TikTok

از آنجایی که اعلان سایه‌بان TikTok را دریافت نمی‌کنید، نمی‌توانید به تنهایی آن را حذف کنید. Shadowban معمولا تا دو هفته دوام می آورد، بنابراین بهترین گزینه این است که صبر کنید.

با این حال، برای افزایش شانس خود برای حذف Shadowban در اسرع وقت، محتوای خود را بررسی کنید و هر چیزی که می تواند منجر به shadowban شود را حذف کنید. همچنین، خواندن چاپ دقیق دستورالعمل‌های انجمن برای درک کامل قوانین مهم است. ترفند دیگر این است که سعی کنید برنامه را حذف و دوباره نصب کنید، زیرا ممکن است مشکلی در برنامه باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  13 روش برتر برای رفع عدم دریافت یا نمایش پیام اینستاگرام

از ارسال محتوایی که بیش از حد تبلیغاتی است خودداری کنید، زیرا ممکن است به عنوان فعالیتی مشابه هرزنامه علامت گذاری شود. محتوای خود را تغییر دهید و مطمئن شوید که هیچ کس را با نظرات خود تحت تأثیر قرار نمی دهید. در حالی که حساب شما در حال بررسی است، استراحت از ارسال پست ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

پس از پاک شدن اکانت شما از shadowban، می‌توانید مانند عادی با برنامه تعامل داشته باشید و از آن استفاده کنید و محتوای شما بار دیگر در فید قابل مشاهده خواهد بود. با این حال، اگر فکر می کنید که TikTok شما را به اشتباه شما را به shadowban متهم کرده است، می توانید با آنها تماس بگیرید

Shadowban ها شوخی نیستند و این شبکه های اجتماعی نیز آنها را ساده نمی گیرند. اگر نگران دریافت shadowban در TikTok یا هر شبکه اجتماعی دیگری هستید، مطمئن شوید که محتوای شما تمیز است، از دستورالعمل‌های انجمن پیروی می‌کند و خیلی سخت‌گیرانه نیست.

مطمئن نیستید از کجا در TikTok شروع کنید؟ من راهنمایی برای بازاریابی در TikTok خواهم گذاشت تا بتوانید در ویدیوهای کوتاه خود برتر باشید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/QjLdaE
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *