کارآزمایی‌ها برای حسگرهای زخم شروع می‌شود که ممکن است قطع عضو مرتبط با دیابت را کاهش دهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مطالعه ای که با هدف ایجاد یک تغییر مرحله ای در مراقبت از زخم های مزمن و کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی برای مدیریت زخم انجام می شود، آزمایشات بیماران را در افراد مبتلا به زخم پای مرتبط با دیابت آغاز کرده است.

محققان دانشگاه ناتینگهام کمک هزینه ای 902524 پوندی از شورای تحقیقات پزشکی دریافت کردند تا یک پانسمان زخم تعبیه شده با حسگرهای فیبر نوری برای ارزیابی اینکه آیا بافت آسیب دیده در حال بهبودی یا عفونی شدن است، که در بیمارستان های دانشگاهی دربی و بنیاد NHS برتون در حال آزمایش است، توسعه دهند. اعتماد کنید.

هزینه های مدیریت زخم 8.3 میلیارد پوند در سال است که بیش از 4 درصد از بودجه NHS را تشکیل می دهد و زخم های پای مرتبط با دیابت بین 837 تا 962 میلیون پوند هزینه را تشکیل می دهند. این زخم‌هایی که به سختی التیام می‌یابند در مرکز پروژه قرار دارند، زیرا نظارت بهتر این امکان را دارد که سالانه بیش از 7000 قطع عضو اندام تحتانی را برای افراد مبتلا به دیابت در انگلستان کاهش دهد.

پروفسور استیو مورگان، یکی از مدیران مرکز فناوری‌های بهداشت و درمان و استاد مهندسی بیومدیکال در دانشگاه، گفت: «در حال حاضر، ترمیم منظم زخم تنها راه ارزیابی بصری میزان بهبودی است که می‌تواند مضر باشد زیرا می‌تواند عفونت و عفونت را تشویق کند. پیشرفت را مختل کنید – بدون ذکر بار اقتصادی ناشی از منابع NHS.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ABHI موفق ترین غرفه بریتانیا را در Arab Health 2023 گزارش می دهد

پانسمان زخم هوشمند ما این موضوع را از طریق ترکیب حسگرهای فیبر نوری برطرف می‌کند، که می‌تواند از راه دور عوامل متعدد مرتبط با مدیریت زخم مانند دما، رطوبت و گازهای مرتبط با بهبود و عفونت را کنترل کند. این پتانسیل نشان‌دهنده زمان بهینه برای تعویض پانسمان است و می‌تواند به پزشکان در مورد نیاز به مداخله برای یک زخم عفونی یا دیر التیام هشدار دهد. اگر موفقیت آمیز باشد، تأثیر آن کاهش تعداد قرار ملاقات های مراقبت های بهداشتی همراه با بهبود مراقبت از بیمار خواهد بود.»

این مطالعه نشان خواهد داد که ده بیمار مبتلا به زخم پای مرتبط با دیابت، پانسمان‌ها را به‌صورت دو هفته‌ای به‌مدت هشت هفته برای هر بیمار اعمال و تحت نظارت قرار می‌دهند. در طول قرار ملاقات، زخم‌ها ارزیابی می‌شوند و در حین انجام اندازه‌گیری‌ها، پانسمان هوشمند تا یک ساعت تحت نظر اعمال می‌شود.

پروفسور فرن گیم، مشاور دیابت شناس و مدیر بالینی تحقیق و توسعه در واحد پشتیبانی کارآزمایی‌های بالینی دربی در بیمارستان‌های دانشگاهی دربی و بنیاد NHS برتون (UHDB)، گفت: «فناوری‌هایی برای نظارت بر زخم‌ها از راه دور و ارزیابی زمانی که اوضاع خوب پیش می‌رود یا نه چندان خوب، پتانسیل تاثیر قابل توجهی بر زندگی بیماران و هزینه های خدمات بهداشتی داشته باشد. NHS

به همین ترتیب، دانستن خیلی سریع این که بهبود زخم متوقف شده یا عفونت ایجاد شده است، به این معنی است که می‌توانیم درمان‌های مناسب را خیلی سریع‌تر شروع کنیم که نتایج را بهبود می‌بخشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ابزار تصویربرداری برای تقویت درک التهاب 2 میلیون پوند حمایت دریافت می کند

من بسیار هیجان زده هستم که اولین آزمایشات این دستگاه در UHDB انجام می شود و بیماران مبتلا به دیابت این فرصت را خواهند داشت که از چنین تحقیقات پیشگامانه ای حمایت کنند.

اگرچه هزینه پانسمان ها بیشتر از یک پانسمان معمولی در جلو است، اما محققان امیدوارند ثابت کنند که این امر با تغییر کمتر پانسمان یا بازدیدهای بالینی و کاهش زمان بهبودی جبران می شود.

دکتر دیوید گومز، استادیار سنجش فیبر نوری برای مراقبت‌های بهداشتی و تجهیزات پزشکی از دانشکده مهندسی دانشگاه ناتینگهام، گفت: «حتی کاهش 10 درصدی هزینه‌های مربوط به ویزیت‌ها و قرار ملاقات‌ها، صرفه‌جویی قابل توجهی در سال حدود 300 میلیون پوند خواهد داشت. برای NHS، اما این تنها یکی از عناصری است که ما به دنبال دستیابی به آن از طریق این تحقیق هستیم.

“اگر بتوانیم درک بهتری از بهبود زخم و نظارت داشته باشیم، باید بتوانیم تعداد قطع عضوها را برای بیماران آینده به شدت کاهش دهیم، زیرا مداخله زمانی که زخم عفونی می‌شود سریع‌تر و دقیق‌تر خواهد بود و باعث می‌شود که یک درمان قطع شود. رویکرد جدید برای مراقبت از زخم مزمن.

تیم پروژه شامل پزشکان بیمارستان‌های دانشگاهی دربی و برتون NHS Foundation Trust، شرکت منسوجات هوشمند Footfalls و Heartbeats مستقر در ناتینگهام، و بخش مهندسی بالینی در بیمارستان‌های دانشگاه ناتینگهام NHS Trust است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JhbIqs
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *