کنترلر PS5 DualSense در مقابل دسته Xbox Series X: کدام گیم پد بهتر است؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

نبرد کنترلر PS5 DualSense و Xbox Series X هرگز به این شدت نبوده است. شاید شما وابسته به پلتفرم هستید یا علاقه مند به داشتن یکی در رایانه شخصی هستید. این همه چیزی است که باید بدانید.

با گذشت نزدیک به دو سال از عرضه، نبرد بین PS5 و Xbox Series X اکنون به خوبی در جریان است. در حالی که مواردی مانند بازی های انحصاری، خدمات با ارزش و مشخصات کنسول هنگام تصمیم گیری برای انتخاب کنسول توجه زیادی را به خود جلب می کنند. اما مهم است که اهمیت کنترلر هر کنسول را دست کم نگیرید.

به عنوان تجهیزات جانبی، هر دو دوال سنس و کنترلر بی سیم Xbox در حال حاضر از تخفیف در دوره دوشنبه سایبر 2022 برخوردار هستند. رویداد فروش زمستانی هر دو خانواده گیم‌پدهای پلی‌استیشن و قیمت‌های عالی را به خود دیده است. اگر به اطلاعات بیشتری از هر دو سازنده علاقه دارید، باید مراقب معاملات Cyber ​​Monday Xbox و Cyber ​​Monday PS5 باشید.

یک کنترلر می تواند تأثیر قابل توجهی بر تجربه بازی شما داشته باشد، بنابراین ارزش دارد به این نکته توجه کنید که آیا کنسول انتخابی شما مناسب شماست یا خیر. جالب اینجاست که هم مایکروسافت و هم سونی با کنسول‌های نسل جدید خود به طور متفاوتی با مشکل کنترلر مقابله کرده‌اند.

در حالی که مایکروسافت طراحی موجود خود را اصلاح کرده است، سونی با حذف نام DualShock برای DualSense که ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیزی مانند بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی ​​را معرفی می‌کند، کمی فراتر رفت. در هر صورت، همه اینها به ایجاد بهترین بازی های PS5 و بهترین بازی های Xbox Series X کمک می کند.

آیا می خواهید بدانید که چگونه این دو کنترلر در مقابل یکدیگر قرار می گیرند؟ ما کنترلر PS5 DualSense و کنترلر بی سیم Xbox را به صورت سر به سر قرار می دهیم و مقایسه ای عمیق از دو گیم پد جدید نسل ارائه می دهیم. اگر کنجکاو هستید که بدانید کنسول‌ها چگونه به طور خاص در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، راهنمای PS5 در مقابل Xbox Series X ما را بررسی کنید.

کنترلر PS5 DualSense در مقابل دسته Xbox Series X: قیمت

نمای نزدیک دکمه کنترلر Xbox Series X

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

در حالی که قیمت کنسول های Xbox Series X و PS5 تقریباً مشابه است، کنترلرها کمی متفاوت هستند. قیمت کنترلر DualSense برای PS5 69.99 دلار / 59.99 پوند / 95.85 دلار استرالیا است، در حالی که قیمت مستقل کنترلر بی سیم Xbox 59.99 دلار / 54.99 پوند / 74.99 دلار استرالیا است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین راه حل برای عدم کارکرد برنامه ماشین حساب در آیفون و اندروید

با این حال، هیچ ارزشی ندارد که بتوانید از تمام لوازم جانبی Xbox One موجود خود در Xbox Series X/S از جمله کنترلرهای قدیمی تر استفاده کنید. این را نمی توان در مورد PS5 گفت، که فقط به شما امکان می دهد از DualShock 4 استفاده کنید در صورتی که در حال بازی کردن یک بازی PS4 از طریق سازگاری با عقب هستید، در حالی که DualSense به هیچ وجه با کنسول PS4 قابل استفاده نیست.

کنترلر PS5 DualSense در مقابل کنترلر Xbox Series X: طراحی

کنترلر DualSense PS5 در جلو

(اعتبار تصویر: سونی)

هر دو شرکت رویکردهای متفاوتی برای طراحی کنترلر با این نسل داشتند. سونی طراحی سنتی DualShock را کنار گذاشت، اما مایکروسافت دو برابر شد و طراحی فعلی خود را به روش‌های ظریف اما مهم بهبود بخشید.

تغییر فوری که با کنترلر PS5 DualSense متوجه خواهید شد در طرح رنگ سفید آن است – که در گذشته به کنترلرهای پلی استیشن نسخه محدود محدود می شد – در حالی که جنبه مرکزی کنترلر سیاه باقی می ماند. در حالی که میله‌های آنالوگ در همان مکان قرار دارند، دکمه‌های صورت اکنون شفاف هستند و ظاهری عالی به کنترلر می‌دهند.

در غیر این صورت، تاچ پد برمی‌گردد و نوار نوری درون آن تعبیه شده است زیرا نسخه میانی چرخه Dualshock 4 اکنون در اطراف خود پد لمسی قرار گرفته است. دکمه «اشتراک‌گذاری» با دکمه «ایجاد» جایگزین شده است، که سونی ادعا می‌کند از آن برای «پیشرو راه‌های جدیدی برای بازیکنان برای ایجاد محتوای حماسی گیم‌پلی برای اشتراک‌گذاری با جهان» استفاده می‌کند.

این کنترلر نیز بر خلاف میکرو USB قبلی، اکنون از طریق اتصال USB-C شارژ می شود. USB-C در حال تبدیل شدن به استاندارد جدید است، به این معنی که می‌توانید کنترلر خود را از طریق همان کابلی که برای بسیاری از تلفن‌های اندرویدی، Proهای اخیر، مک‌بوک‌ها یا نینتندو سوییچ خود استفاده می‌کنید، شارژ کنید.

آن پورت USB-C را می‌توان در کنترلر Xbox Series X نیز یافت، اگرچه تغییرات مایکروسافت بسیار محافظه‌کارانه‌تر هستند. برای اولین بار، یک دکمه “اشتراک گذاری” جدید به مرکز کنترل اضافه شده است، به این معنی که دیگر در گرماگرم نبرد برای گرفتن یک کلیپ در منوها جستجو نخواهیم کرد.

D-pad همچنین برای ورودی دیش هیبریدی که از کنترلر بی‌سیم Xbox Elite الهام می‌گیرد، جایگزین شده است. این اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر ورودی های پیچیده ای که ممکن است در یک بازی مبارزه ای پیدا کنید، داشته باشید. همچنین دستگیره‌های بافت‌دار جدیدی روی ماشه‌ها وجود دارد که به جلوگیری از لغزش بازیکنان در آن برخوردهای پرتنش بتل رویال کمک می‌کند. طرح کلی کنترلر نیز به حداقل رسیده است و به دستان کوچکتر کمک می کند هنگام در دست گرفتن آن احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین اسکنر OBD2 برای اتومبیل: سیمی و بی سیم

کنترلر PS5 DualSense در مقابل کنترلر Xbox Series X: ویژگی ها

کنترلر Xbox Series X

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

کنترلر Xbox Series X دارای ویژگی بسیار خوبی در زیر کاپوت است. این شامل ارسال اطلاعات بیشتر از کنترلر به کنسول (و تلویزیون از طریق HDMI) است که به شما اجازه می دهد تا با فریم های روی صفحه نمایش مطابقت داشته باشد. که میلی‌ثانیه‌ها از زمان پاسخ‌دهی کاهش می‌یابد و بخشی از چیزی است که شرکت ورودی تأخیر پویا می‌نامد.

این کنترلر روی همان زیرساخت رادیو بی‌سیم Xbox Xbox One کار می‌کند و همچنان با استفاده از جفت‌سازی کم انرژی برای تعویض آنی دستگاه‌ها، سازگاری بلوتوث را ارائه می‌کند. اگر قصد دارید از طریق Xbox Cloud Gaming به سایر دستگاه‌های خود پخش کنید، این احتمالاً بسیار مفید خواهد بود.

DualSense سونی فناوری بسیار بیشتری را برای پخش کننده ارائه می دهد. DualSense میکروفون داخلی خود را دارد، بنابراین می توانید از آن برای صحبت آنلاین با دوستان خود بدون استفاده از هدست استفاده کنید. علاوه بر این، اتصال بلوتوث را نیز ارائه می دهد، عنوان اضافه شده بازخورد لمسی و محرک های تطبیقی ​​است.

این فناوری که در تریگرها و بدنه بازی تعبیه شده است، به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا اقدامات درون بازی را احساس کنند، مانند عقب کشیدن رشته کمان یا رانندگی در گل غلیظ. این بسیار چشمگیر است و می تواند احساسات واقعاً شگفت انگیزی ایجاد کند که به بازی ها کمک می کند تا احساس غوطه وری بیشتری داشته باشند. البته اجرای این فناوری به عهده توسعه دهندگان است، اما انتظار دارید استودیوهای شخص اول سونی به طور مرتب آن را بکار گیرند.

یکی از ایرادات DualSense که متوجه شدیم این است که در حالی که دارای مجموعه ای از ویژگی های عالی است، عمر باتری نسبتاً متوسطی نیز دارد. این کاملاً قادر به رقابت با کنترلر Xbox Series X نیست که می تواند از باتری های AA یا بسته «بازی و شارژ» استفاده کند.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/nqJZvc
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *