کوالکام از پلتفرم Wi-Fi 7 با شبکه چند لینکی مش رونمایی کرد: همه آنچه که باید بدانید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کوالکام روز سه‌شنبه پلتفرم خانگی همهجانبه Wi-Fi 7 خود را که برای پاسخگویی به سیستم‌های شبکه Wi-Fi شبکه خانگی طراحی و بهینه‌سازی شده است، رونمایی کرد. این پلتفرم شامل دو پردازنده جدید است که از باندهای فرکانسی 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز استفاده می کنند و به ترتیب از کانال های 240 و 320 مگاهرتز پشتیبانی می کنند. این مشخصات به طیفی تبدیل می شود که توسط دستگاه های دارای Wi-Fi 7 استفاده می شود. این شرکت ادعا می‌کند که سیستم‌های Wi-Fi 7 کوالکام می‌توانند حداکثر سرعت ۵.۸ گیگابایت در ثانیه را ارائه دهند. این فناوری با ویژگی Multi-Link Mesh همراه است که امکان سوئیچینگ پویا بین طیف ها و کانال های موجود را فراهم می کند.

طبق یک پست وبلاگ رسمی از کوالکام که پلتفرم‌های خانگی همهجانبه وای فای 7 کوالکام را اعلام می‌کند، این فناوری بر اساس معماری چیپست ماژولار ساخته شده است که بیش از 20 گیگابایت بر ثانیه از ظرفیت کل سیستم را ارائه می‌کند.

این شرکت ادعا می کند که فناوری پردازنده طوری مهندسی شده است که امکان همکاری، حضور از راه دور، AR/VR و همه جانبه «خانه های امروز و فردا» را فراهم کند. این فناوری در حال حاضر نمونه برداری شده است در حالی که انتظار می رود فروش تجاری در نیمه دوم سال آغاز شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 بهترین بلندگوی قفسه ای Edifier برای خانه

نیک کوچارفسکی، معاون ارشد و مدیر کل زیرساخت‌های بی‌سیم و شبکه در گفت: ما پلتفرم خانه همهجانبه Qualcomm را توسعه دادیم تا اتصال با کارایی بالا را در قالبی مقرون‌به‌صرفه و کم‌حساب ایجاد کنیم که جدیدترین نوآوری‌ها را در شبکه‌های خانگی ارائه می‌کند. فناوری های کوالکام

پلتفرم خانگی همهجانبه Wi-Fi 7 Qualcomm شامل یک سیستم اختصاصی Multi-Link Mesh است که پیوندها را در باندهای طیف بدون مجوز 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز بر اساس شرایط شبکه، قابلیت های دستگاه و توپولوژی شبکه خانگی انتخاب، تجمیع یا جایگزین می کند. این شرکت ادعا می کند که این پلتفرم می تواند در مقایسه با وای فای 6، 75 درصد کاهش تأخیر بلادرنگ در محیط های شلوغ ایجاد کند.

این سیستم از فناوری Wi-Fi 7 استفاده می کند که در طیف 5 گیگاهرتز قرار دارد، با کانال های 240 مگاهرتز و مدولاسیون QAM 4K، که به ادعای شرکت به ارائه 80 درصد ظرفیت بالاتر در مقایسه با Wi-Fi 6 کمک می کند. همانطور که قبلاً ذکر شد، این پلت فرم است. ادعا کرد که حداکثر سرعت 5.8 گیگابایت در ثانیه را برای یک دستگاه متصل فراهم می کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.
امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/RZZHoQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *