کوالکام جدیدترین تراشه پرچمدار اسنپدراگون و پلتفرم هوش مصنوعی جدید را معرفی کرد •

زمان مطالعه: 3 دقیقه

 

دوباره همان موقع از سال است. می‌تواند در هر روز 20 درجه افت کند، و ما در داخل خانه گیر کرده‌ایم و تماشا می‌کنیم که مردم در حال تماشای اعلام تراشه‌های جدید و طرح‌های مرجع کوالکام در هاوایی آفتابی هستند. Snapdragon Summit فرصت سالانه سازنده قطعه است تا برنامه های بزرگ خود را برای سال آینده ترسیم کند، پیش از تعطیلات تعطیلات و سیل محصولات CES و MWC.

زمان ایده آلی است که صنعت را با برخی از اخبار جدول زمانی تقویت کنید. بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ عملاً اعلام سخت افزار را برای سال به پایان رسانده اند و تا چند ماه دیگر اوضاع واقعاً افزایش نخواهد یافت.

خبر بزرگ، طبیعتاً اسنپدراگون 8 نسل 2 است. این تراشه ای است که در سال آینده اکثر گوشی های پرچمدار ی شما را تامین می کند – حداقل تا زمانی که احتمالاً اسنپدراگون 8+ نسل 2 در اواسط سال 2023 عرضه شود.

احتمالاً برای کسانی که در چند سال گذشته فضا را دنبال می‌کنند جای تعجب ندارد که کوالکام AI/ML را به عنوان مرکز جدیدترین سیستم خود بر روی یک تراشه قرار داده است. با پردازنده جدید شش گوش (که یک علامت تجاری کوالکام است) در مرکز آن، سیستم جدید روی یک تراشه تا 4.35 برابر سود برای چیزهایی مانند پردازش زبان طبیعی را نوید می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه برای رفع عدم همگام سازی Freeform با iCloud در آیفون

این شرکت می نویسد: “این به لطف تنها تکنیک Micro Tile Inferencing در صنعت است تا بتوانیم ویژگی هایی مانند ترجمه چند زبانه بلادرنگ را تقویت کنیم.” به عبارت دیگر، شما می توانید به یک مترجم زبان صحبت کنید و آن را به چندین زبان در حال اجرا این شبکه های پیچیده ترجمه کنید.

عکاسی محاسباتی قطعه بزرگ دیگری است که در آنجا وجود دارد. این سیستم قادر است جنبه های مختلف یک تصویر را قبل از گرفتن عکس تشخیص داده و بخش بندی کند. از یک پرتره به عنوان مثال استفاده می کند – موها، لباس ها، و چهره را به بخش های مختلف تقسیم می کند. این یک ویژگی است که بدون شک در محصولات تصویربرداری مانند حالت پرتره وجود خواهد داشت، که در آن تشخیص عمق مهم است.

اولین دستگاه‌های مجهز به نسل دوم قرار است تا قبل از پایان سال وارد بازار شوند. لیست سازندگان تلفنی که برای SoC ثبت نام کرده اند شامل ASUS، HONOR، iQOO، Motorola، nubia، OnePlus، OPPO، REDMAGIC، Redmi، SHARP، Sony Corporation، vivo، Xiaomi، XINGJI/MEIZU و ZTE است.

اعتبار تصویر: کوالکام

همچنین نکته قابل توجه در این هفته، ورود تراشه واقعیت افزوده جدید کوالکام، اسنپدراگون AR2 Gen 1 است. این قطعه برای تامین انرژی نسل جدیدی از پوشیدنی های باریک AR طراحی شده است. این یک محلول کم مصرف است که در قسمت های مختلف لیوان قرار می گیرد تا وزن آن را بهتر تقسیم کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه آرشیو کردن پیام ها و مکالمات در فیس بوک مسنجر

هوگو سوارت از کوالکام در انتشار بیانیه‌ای گفت: «ما اسنپدراگون AR2 را برای مقابله با چالش‌های منحصربه‌فرد AR سرپوش و ارائه پردازش، و اتصال پیشرو در صنعت ساختیم که می‌تواند در یک فرم شیک قرار بگیرد. “با واگرایی الزامات فنی و فیزیکی برای VR/MR و AR، Snapdragon AR2 یکی دیگر از پلتفرم های متاورژن تعریف کننده در مجموعه XR ما است تا به شرکای OEM ما کمک کند تا عینک های AR را متحول کنند.”

لیست تولیدکنندگانی که سخت افزار را با این پلتفرم توسعه می دهند شامل Lenovo، LG، Nreal، OPPO، Pico، QONOQ، Rokid، Sharp، TCL، Vuzix و Xiaomi است.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VRbzWQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *