گروه‌های WhatsApp در مقابل جوامع: تفاوت‌ها را درک کنید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از گروه‌های در مقابل جوامع: تفاوت‌ها را درک کنید
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

WhatsApp قصد دارد قابلیت‌های اجتماعی خود را با ویژگی جدیدی به نام “Communities” گسترش دهد تا گروه‌های مرتبط را به یک مکان واحد برساند. چه از گروه‌های واتس‌اپ یا انجمن‌ها استفاده می‌کنید، هدف نهایی برقراری ارتباط روان در برنامه است. اما کدام یک بهتر است؟ بیایید تفاوت ها را درک کنیم.

این مقایسه بر اساس محدودیت‌های اعضا، ویژگی‌ها، الزامات، کنترل‌های سرپرست و موارد استفاده کلی خواهد بود. قبل از اینکه در مورد آنها صحبت کنیم، بیایید گروه ها و انجمن های WhatsApp را با جزئیات درک کنیم.

گروه واتساپ چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، گروه‌های واتس‌اپ به شما این امکان را می‌دهند که چندین مخاطب را برای مکالمه به یک مکان بیاورید. می توانید تا 1024 مخاطب را در یک گروه اضافه کنید و با دیگران گفتگو کنید. واتس اپ به شما امکان می دهد چندین گروه برای اهداف مختلف ایجاد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید پست‌ها و ترفندهای گروه WhatsApp اختصاصی ما را بخوانید.

انجمن واتس اپ چیست؟

انجمن واتس اپ با گروه واتس اپ کاملا متفاوت است. هنگامی که یک انجمن WhatsApp ایجاد می کنید، برنامه یک گروه اعلامیه پیش فرض برای اشتراک گذاری به روز رسانی ها ایجاد می کند. البته، کاملاً شبیه به لیست پخش واتساپ است، اما این گروه اعلامی فقط اعضایی را دارد که مدیر انتخاب می کند و نه همه افراد در دفترچه تلفن.

گروه اعلان شامل همه اعضای گروه است که در حال حرکت به‌روزرسانی‌ها را به اشتراک می‌گذارند. انجمن ها به شما اجازه می دهند 50 گروه و 5000 عضو را به یک گروه اعلامیه انجمن اضافه کنید. هدف هر دو ویژگی این است که تمایزی مانند آنچه بین کانال تلگرام و گروه تلگرام وجود دارد، داشته باشند.

گروه واتساپ در مقابل جوامع: الزامات

هنگام ایجاد یک گروه WhatsApp، باید مخاطبین را انتخاب کنید و نام، توضیحات و عکس مربوطه را اضافه کنید. بر اساس تنظیمات حریم خصوصی، سرپرست گروه می تواند به همه اجازه دهد پیام ها و رسانه ها را در گروه به اشتراک بگذارند. سازنده می تواند ویژگی های اشتراک گذاری را به مدیران نیز محدود کند. در این صورت، فقط مخاطبین انتخاب شده می توانند پیام ها را در گروه WhatsApp به اشتراک بگذارند. برای دیگران، گروه در حالت فقط خواندنی باقی می ماند.

WhatsApp برای محدود کردن ظرفیت اعضای گروه فقط به 256 عضو استفاده می‌شد. این شرکت تعداد اعضا را به 1024 افزایش داد. اگر کسی مجوز اضافه کردن او به گروه را غیرفعال کرده باشد، نمی‌توانید او را به گروه جدید خود اضافه کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  3 راه برای بازیابی اسنپ های حذف شده در آیفون و اندروید

واتس‌اپ به شما امکان می‌دهد گروه‌های مرتبط را هنگام ایجاد یک انجمن انتخاب کنید. شما فقط می توانید گروه هایی را انتخاب کنید که در آنها مدیر هستید. اگر یک عضو خاص یک گروه نیست، می‌توانید یک پیوند دعوت ایجاد کنید و آن را با فرد مورد نظر برای پیوستن به انجمن به اشتراک بگذارید.

انجمن‌های واتس‌اپ در مقابل گروه: ویژگی‌ها

هر مخاطب در یک گروه می تواند کل لیست اعضا را بررسی کند. در حالی که یک عضو انجمن نمی تواند لیست سایر اعضا را بررسی کند.

می توانید تماس صوتی یا تصویری را در گروه واتس اپ شروع کنید. در گروه اعلان‌های انجمن واتس‌اپ این مورد در دسترس نیست. به همین ترتیب، می‌توانید نظرسنجی‌ها را در یک گروه واتس‌اپ اضافه کنید و این عملکرد در انجمن‌ها وجود ندارد.

گروه واتس اپ برای همه طراحی شده است تا به مکالمه بپیوندند و ورودی های خود را به اشتراک بگذارند. انجمن واتس اپ برای به اشتراک گذاری به روز رسانی ها و اطلاعیه ها در گروه های واتس اپ از یک کانال طراحی شده است.

می‌توانید گروه‌های WhatsApp خود را مستقیماً از فید خانه بررسی کنید. واتس اپ یک بخش اختصاصی برای بررسی همه جوامع ارائه می دهد.

مدیریت اعضا و مدیران

مدیریت اعضا و ادمین ها در گروه و انجمن WhatsApp یکسان است. اگر می‌خواهید اعضای بیشتری را به یک گروه یا انجمن دعوت کنید، می‌توانید یک پیوند قابل اشتراک‌گذاری یا یک کد QR ایجاد کنید و دیگران را برای پیوستن به مکالمه دعوت کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه ایجاد فهرستی از کلمات در مایکروسافت ورد

همچنین می توانید یکی دیگر از اعضای خود را ادمین کنید و وظایف خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. یک سرپرست می‌تواند پیام ارسال کند، اطلاعات گروه یا انجمن مانند تصویر، توضیحات را تغییر دهد و اعضا را مدیریت کند.

کدام یک را باید استفاده کنید

گروه واتس اپ همه چیز در مورد گفتگو با مخاطبین مرتبط در یک مکان واحد است. می توانید یک گروه WhatsApp برای خانواده ها، دوستان، همکاران، مشتریان و اعضای تیم ایجاد کنید. همچنین می‌توانید یک گروه واتس‌اپ ایجاد کنید تا درباره موضوعاتی مانند آخرین نمایش‌های نتفلیکس، جام جهانی فوتبال یا تجربیات سفر بحث کنید. ویژگی‌های گروه واتس‌اپ مانند تماس صوتی/تصویری، نظرسنجی و واکنش‌های شکلک تنها تجربه کلی را بهبود می‌بخشد.

اگر قصد دارید مدرسه، محله یا گروه های بازاریابی خود را مدیریت کنید، باید یک انجمن ایجاد کنید و همه را با اطلاعیه ها و پیام ها به روز نگه دارید. فرض کنید محدودیت فعلی اعضای گروه WhatsApp برای شما آزاردهنده است. در این صورت، می توانید یک انجمن ایجاد کنید و حداکثر 5000 عضو را به آن دعوت کنید (البته، افراد غیر سرپرست نمی توانند پیام ها را در گروه پیش فرض انجمن به اشتراک بگذارند).

از ارتباط بی عیب و نقص در واتس اپ لذت ببرید

همانطور که از مقایسه بالا می بینید، هر دو گروه و جوامع به موارد استفاده متفاوتی پاسخ می دهند. هنگامی که تفاوت ها را درک کردید، می توانید حدس بزنید که آیا باید یک گروه یا انجمن در WhatsApp ایجاد کنید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ajC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *