گوشی جدید ویوو اولین گوشی است که از اسنپدراگون 8 نسل 2 فوق العاده قدرتمند استفاده می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر به دنبال یک گوشی جدید هستید و تمرکز شما روی قدرت است، Vivo X90 Pro Plus که به تازگی معرفی شده است می تواند گوشی مناسب شما باشد، زیرا این اولین گوشی است که از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می کند.

انتظار می‌رود این چیپست پرچم‌دار قدرت بسیاری از گوشی‌های برتر اندرویدی ۲۰۲۳ از جمله سامسونگ گلکسی S23 و OnePlus 11 را تامین کند، اما به نظر می‌رسد Vivo ابتدا به آن رسیده است.

این حتی تنها نقطه فروش عمده Vivo X90 Pro Plus نیست، زیرا این گوشی همچنین دارای یک دوربین 50 مگاپیکسلی است که از یک سنسور عظیم 1 اینچی استفاده می کند. اگرچه این اولین گوشی نیست که از این سنسور استفاده می‌کند، اما بزرگ‌تر از چیزی است که در اکثر می‌بینید و عکس‌ها نیز می‌توانند در نتیجه بهتر باشند.

دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابر و دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.5 برابر به آن اضافه شده است.

یک Vivo X90 Pro Plus از پشت

(اعتبار تصویر: Vivo)

سایر مشخصات شامل 12 گیگابایت رم، حداکثر 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی و صفحه نمایش 6.78 اینچی 1440 x 3200 AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز است. این گوشی همچنین دارای یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی، با شارژ سریع سیمی 80 واتی و سریع 50 واتی است و در برابر گرد و غبار و آب محافظت می شود، زیرا گواهی IP68 را دریافت کرده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  راه اندازی دستگاه به عنوان سرویس Fleet فراتر از اجاره لپ تاپ گسترش می یابد

این گوشی در کنار Vivo X90 و Vivo X90 Pro در چین عرضه شده است. این گوشی‌ها چند تفاوت با پرو پلاس دارند، مهم‌ترین آنها این است که از آخرین چیپست مدیاتک Dimensity 9200 به جای اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کنند. هنوز هم تصور می‌شود که این گوشی سیلیکونی قدرتمند باشد، اما بعید است که با اسنپدراگون مطابقت داشته باشد.

در واقع خرید هر یک از این تلفن‌ها می‌تواند آسان‌تر از انجام آن باشد، زیرا آنها تاکنون فقط در چین عرضه شده‌اند، جایی که Vivo X90 Pro Plus از 6499 ین (حدود 910 دلار / 760 پوند / 1365 دلار استرالیا) شروع می‌شود.

هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا و یا چه زمانی آنها به طور گسترده به فروش می رسند وجود ندارد، اما با توجه به اینکه Vivo X80 Pro در آنجا موجود است، این احتمال وجود دارد که حداقل برخی از آنها در نهایت در بریتانیا به فروش برسند. راه اندازی استرالیا نیز امکان پذیر است، اما ایالات متحده بعید است، زیرا Vivo در آنجا حضور زیادی ندارد.


مدلی از Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 در یک دیسک perspex در دست در Snapdragon Summit 2022 در هاوایی

(اعتبار تصویر: آینده / الکس واکر-تاد)

تجزیه و تحلیل: اولین گوشی از بسیاری از گوشی های اسنپدراگون 8 نسل 2

نیازی نیست منتظر بمانید تا Vivo X90 Pro Plus در سراسر جهان به فروش برسد، زیرا به زودی تعداد زیادی از گوشی‌های نسل دوم اسنپدراگون 8 وجود خواهد داشت.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اپل هنوز مشکل تنوع دارد

همانطور که در بالا ذکر شد، سری Galaxy S23 احتمالاً از این چیپست استفاده خواهد کرد و OnePlus 11 قطعاً استفاده خواهد کرد، اما این فقط نوک کوه یخ است.

ما قبلاً می دانیم که یک یا چند تلفن در خطوط Oppo Find X6 و iQoo 11 از نسل 8 2 استفاده می کنند و به نظر بسیار محتمل است که Sony Xperia 1 V، محدوده Xiaomi 13، Motorola's Moto X40، Nubia's Red Magic 8 و بیشتر نیز از آن استفاده خواهند کرد.

به طور خلاصه، اگر یکی از بهترین گوشی‌های آینده را که توسط اپل ساخته نشده‌اند بخرید، اسنپدراگون 8 نسل 2 چیپست احتمالی آن‌ها است. به این ترتیب، این ویژگی برجسته Vivo X90 Pro Plus فقط یک ویژگی انحصاری برای مدت محدود است و احتمالاً به زودی رایج خواهد شد و به نفع مصرف کنندگانی است که به دنبال قوی ترین تلفن های جدید هستند.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zBslHq
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *