گوگل می گوید که کروم را در مک و اندروید بسیار سریعتر کرده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم گوگل می گوید که کروم را در مک و بسیار سریعتر کرده است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

مرورگر وب کروم گوگل در حال افزایش سرعت است. بر اساس اعلامیه خبری که امروز منتشر شد، گوگل چندین بهبود عملکرد زیرساختی را در مرورگر محبوب خود انجام داده است که منجر به یک نقطه عطف عملکرد جدید در سراسر مک و اندروید شده است. گوگل می‌گوید در مجموع، مجموعه‌ای از تنظیمات به کروم 10 درصد افزایش در معیار مرورگر سرعت سنج 2.1 اپل در طول سه ماه داده است.

این شرکت خاطرنشان می کند که تغییرات شامل طیف وسیعی از ترفندها از بهبود حافظه پنهان تا مدیریت بهتر حافظه است. این شامل مواردی مانند بهبود حافظه پنهان و مدیریت بهتر حافظه است. در حالی که همه به جزئیات فنی در مورد نحوه انجام بهبود سرعت اهمیت نمی دهند، بسیاری از آنها اهمیت می دهند که مرورگر خود را سریعتر ببینند.

علی‌رغم شکایت‌های کاربران در طول سال‌ها در مورد کندی رو به رشد کروم، مرورگر گوگل همچنان با اکثریت بزرگی از سهم بازار مرورگرهای وب روبه‌رو است. برای مثال، طبق آمار مارس 2023 Statcounter، کروم 64.8 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است، در حالی که نزدیکترین رقیب بعدی آن، ، تنها 19.5 درصد در تمام پلتفرم ها است. تنها در ، سهم کروم حتی بالاتر است – 65.8٪، 11.12٪ برای Edge و 10.91٪ برای Safari.

اعتبار تصویر: گوگل

در یک پست وبلاگ، گوگل دقیقاً توضیح داد که چه نوع ترفندهایی برای رسیدن به نقطه عطف جدید انجام داده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  گوشی های آینده OnePlus تا زمانی که سامسونگ گلکسی S22 پشتیبانی خواهند شد

گفت که برخی بهینه‌سازی‌های هدفمند برای توابع پرکاربرد «Object.prototype.toString» و «Array.prototype.join» JS پیدا کرده است. همچنین بهبودهای هدفمندی را در InterpolableColor CSS اجرا کرد. علاوه بر این، این شرکت خاطرنشان کرد که «innerHTML» یک روش رایج برای به‌روزرسانی DOM از طریق جاوا اسکریپت است، بنابراین مسیرهای سریع تخصصی را برای تجزیه معرفی کرد.

یکی دیگر از پیشرفت‌ها شامل فشرده‌سازی کارآمدتر اشاره گر و تکنیک‌های مدیریت حافظه بهتر است. این یکی بر عملیاتی که مکررا انجام می شود تأثیر می گذارد و منجر به افزایش عملکرد گسترده تر می شود. این پست همچنین در مورد جابجایی اشیاء با دسترسی مکرر – مانند “تعریف نشده” جاوا اسکریپت – به ابتدای پایگاه های حافظه صحبت می کند، جایی که می توان با کد ماشین سریعتر به آنها دسترسی داشت.

اگر هیچ یک از این جزئیات برای شما مهم نیست، ممکن است: حداقل یکی از بهبودهایی که گوگل انجام داده است، به WebKit، موتور مرورگری که توسط اپل توسعه یافته و در Safari استفاده می‌شود و در آن موتور نیز گنجانده می‌شود، سود خواهد برد. این بدان معناست که حتی بیشتر کاربران مرورگر وب، نه فقط کاربران کروم، ممکن است بهبودهایی را ببینند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qKF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *