گوگل و مایکروسافت انرژی های تجدیدپذیر بیشتری را برای مراکز داده اضافه می کنند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل و هر دو در قراردادهای انرژی تجدیدپذیر قابل توجهی برای تامین انرژی مراکز داده خود سرمایه گذاری کرده اند.

مطابق با ثبت نام ()، گوگل یک قرارداد 12 ساله خرید برق شرکتی 100 مگاواتی با توسعه باد دریایی اسکاتلند به نام “Moray West” در منطقه نسبتاً دورافتاده Moray Firth اسکاتلند امضا کرده است.

این سرمایه‌گذاری مشترک متعلق به EDP Renewables و شرکت فرانسوی Engie است و غول جستجوگر از سال 2025، 5 تراوات ساعت انرژی سبز از مزرعه بادی دریایی 882 مگاواتی دریافت می‌کند که برای تامین انرژی منطقه Google Cloud UK استفاده می‌شود.

مایکروسافت چطور؟

مایکروسافت نیز قرارداد خرید برق خود را در ایرلند امضا کرد که بیش از 900 مگاوات برق تجدیدپذیر جدید را پوشش می‌دهد و این خبر را در وبلاگ ویژگی‌های ابری اروپا اعلام کرد. ().

برخی منابع اشاره کرده اند () این شامل قراردادی با شرکت نروژی Statkraft و شرکت ایرلندی Energia Group، Power Capital Renewable Energy است که در قرارداد جدید، غول فناوری بیش از 366 مگاوات انرژی پاک خواهد داشت.

چرا سرمایه گذاری می کنند؟

هر دو شرکت اهداف پایداری بلندی دارند که باید در افق برآورده شوند. نوع مراکز داده فوق مقیاس که این دو شرکت در کنار خدمات وب (AWS) بر آنها تسلط دارند، ردپای محیطی عظیمی دارند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  13 بهترین پیشنهاد تلویزیونی Cyber ​​Monday: OLED، QLED و تلویزیون های هوشمند با قیمت 79.99 دلار

طبق تحقیقات مستقل آژانس بین المللی انرژی، مراکز داده حدود 1 درصد از کل برق مصرفی جهان را مصرف می کنند.

تا سال 2025، مایکروسافت قصد دارد به عرضه 100 درصد انرژی های تجدیدپذیر روی آورد و تا سال 2030 مایکروسافت قصد دارد 100 درصد مصرف برق خود را با خرید انرژی با کربن صفر برابر کند.

مت بریتین، رئیس Google EMEA، گفت که شرکت او “هدفی را برای فعالیت کاملاً بر روی انرژی بدون کربن تا سال 2030” هدف قرار داده است و “در بریتانیا، ما در سال 2025 با 90 درصد انرژی بدون کربن یا نزدیک به 90 درصد کار خواهیم کرد.” “.

گوگل گفت که آخرین توافق به این معنی است که منطقه ابری بریتانیا تنها به شش منطقه دیگر – از جمله فنلاند، آیووا، مونترال، اسپانیا و تورنتو – ملحق خواهد شد که از سال 2025 به بعد با 90 درصد انرژی بدون کربن کار خواهند کرد.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/YKm
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *