گوگل یک ویژگی بایگانی خودکار را برای برنامه های اندروید راه اندازی کرد تا در فضا صرفه جویی کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم گوگل یک ویژگی بایگانی خودکار را برای برنامه های اندروید راه اندازی کرد تا در فضا صرفه جویی کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

روز دوشنبه، گوگل یک ویژگی جدید بایگانی خودکار را راه اندازی کرد که بیش از 60 درصد از داده های یک برنامه استفاده نشده را از تلفن اندرویدی حذف می کند تا فضای ذخیره سازی دستگاه ذخیره شود. انتظار می رود که این امر نرخ حذف نصب برنامه ها را کاهش می دهد و همچنان به کاربران امکان می دهد برنامه ها را در صورت نیاز به سرعت دانلود کنند.

گوگل در پستی در وبلاگ توسعه دهندگان اندروید اعلام کرد که این ویژگی هیچ اطلاعات کاربری را حذف نمی کند و حضور یکیشن را با نماد ابری روی دستگاه مشخص می کند.

برنامه های بایگانی شده یک نماد ابری خواهند داشت اعتبار تصویر: گوگل

هنگامی که حافظه دستگاه آنها در حال اتمام است و در تلاش برای نصب یک برنامه جدید است، کاربران اندروید درخواست استفاده از ویژگی بایگانی خودکار را خواهند دید. سپس می توانند این ویژگی را فعال کنند که به طور خودکار برنامه های استفاده نشده آنها را بایگانی می کند و در عین حال مواردی مانند مجوزها و فایل های موقت را نیز حذف می کند و اعلان ها را غیرفعال می کند. (گوگل شروع به ارائه قابلیت لغو خودکار مجوزهای برنامه های استفاده نشده با اندروید 11 کرد.)

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  MEDICA 2022 برای شرکت های Medilink UK Pavilion موفقیت آمیز اعلام شد

حافظه دستگاه شما تمام شده است و نمی‌توانید این برنامه را نصب کنید. با روشن بودن بایگانی برنامه، دستگاهتان تشخیص می‌دهد که فضای ذخیره‌سازی کافی ندارید و به‌طور خودکار برنامه‌هایی را که اغلب استفاده نمی‌کنید، بایگانی می‌کند. در صورت بارگیری مجدد برنامه، اطلاعات شخصی شما ذخیره خواهد شد.»

درخواست ویژگی بایگانی خودکار اعتبار تصویر: گوگل

در اعلامیه گوگل اشاره شده است که این ویژگی فقط برای برنامه‌هایی در دسترس خواهد بود که توسعه‌دهندگان از App Bundle برای انتشار برنامه‌های خود استفاده می‌کنند – قالبی که برای برنامه‌های جدید از آگوست 2021 مورد نیاز است. مزیت برای توسعه‌دهندگان این است که کاربران کمتر برنامه‌های خود را در هنگام حذف نصب می‌بینند. پیشنهادات زمانی که دستگاه باید فضای ذخیره سازی را آزاد کند. غول جستجو برای اولین بار در مارس 2022 با معرفی یک قالب بسته برنامه جدید به نام Archived APK پیش نمایش بایگانی خودکار را انجام داد.

کاربران می توانند به صورت دستی برنامه استفاده نشده را با رفتن به بررسی کنند تنظیمات > برنامه‌ها > برنامه‌های استفاده نشده. این سیستم معمولاً برنامه را در براکت هایی مانند «آخرین باز شدن بیش از 3 ماه پیش» و «آخرین باز شدن بیش از 6 ماه پیش» نشان می دهد. می توانید به صورت دستی انتخاب کنید که این برنامه ها را حذف کنید تا مقداری فضای ذخیره نیز آزاد شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه سنسورهای گوشی اندروید را خاموش کنیم و چرا باید این کار را انجام دهیم

این ویژگی دستگاه‌های اندرویدی را با iOS رقابتی‌تر می‌کند، زیرا سال‌ها پیشنهاداتی را درباره برنامه‌ها برای تخلیه ارائه کرده است. در سال 2017، اپل توصیه های شخصی برای حذف برنامه های استفاده نشده در iOS 11 ارائه کرد. برای فعال کردن حذف خودکار این برنامه ها، کاربران می توانند به Settings > General > Storage و ضربه بزنید فعال کردن بر روی بارگیری برنامه های استفاده نشده تغییر وضعیت.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vDI
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *